Prijs van NS-bus Castricum-Sloterdijk wel realistisch?

• 21 februari 2016
  • 60 reacties
  • 1647 Bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Update 14 april: De bussen rijden gewoon op de tijdstippen die jij noemt Pe_pe. Ze staan alleen niet in de reisplanner op momenten wanneer de treinen ook rijden. In de reisplanner wordt altijd de sneltste reisoptie getoond en de treinen zijn sneller dan de bussen. De bussen stonden er eerder wel in, omdat de trein op dat moment niet reed.

Mijn excuses. Ik was in de veronderstelling dat het de bedoeling was dat er reizigers van de overvolle treinen naar de bus zouden uitwijken, ondanks het feit dat de bussen veel trager zijn.
Badge +3
E-ticket Enkele reis NS Spitsbus. Ik stuitte erop toen ik op Google zocht op "ns drukte in de trein" en daarop deze pagina vond. Het zou natuurlijk een stuk beter zijn als het ticket gewoon op deze pagina vermeld werd. En liefst ook nog opvallend op de homepagina.
Je hebt een punt Tochjo. Ik ga het even overleggen.
Ik weet niet hoe erg je hier nog bovenop zat, Klaas-Jan, maar je kan je verder de moeite besparen. De bussen rijden niet meer. Je zou nu je best kunnen doen om de mogelijkheid om e-tickets aan te schaffen van de website in mijn citaat te laten weghalen; het komt immers wat vreemd over om een ticket te verkopen voor een product dat je niet meer aanbiedt.

Ik neem aan dat de volstrekt idiote manier waarop deze tickets op de website aangeboden werden, wordt meegenomen in de evaluatie van deze proef? Zodat ze wel vanaf het begin op de pagina "Losse kaartjes & Toeslagen" worden vermeld als er na de zomer inderdaad directe bussen naar Amsterdam Zuid mogen rijden.
Ik heb er toen zeker overleg over gehad, maar men wilde er niet aan de webpagina te veranderen of te verplaatsen. Goed dat je hier nog even op terugkomt en ik pak dit gelijk even op.
Badge +3
men wilde er niet aan de webpagina te veranderen of te verplaatsen
De proef moest dus vooral niet slagen. Duidelijk.
Badge +3
Een typisch geval van de linkerhand die weer eens niet weet wat de rechterhand doet.
De linkerhand heft de bussen tot na de zomer op. De rechterhand van de kaartverkoop heeft doodleuk nog de hele maand juni in de kalender zitten.
https://www.ns.nl/producten/s/spitsbus

Wordt het geen tijd dat NS verantwoordelijke regisseurs aanstelt voor dit soort projecten? Het lijkt wel of er altijd kleine details misgaan.
@iMark
Het lijkt er meer op dat deze hele actie van begin af aan voor de bühne is geweest. De ritten waren goed verstopt in de reisplanner, de kaartverkoop was goed verstopt op de website en de reizigers zaten goed verstopt onder de busstoelen ... nee zelfs daar waren ze niet. Dat kán haast geen ongeregisseerd geklungel meer zijn. Vanaf nu kan NS bij elke klacht over volle treinen wijzend naar dit experiment zeggen dat reizigers geen alternatief willen voor volle treinen.
Badge +3
Je gaat me toch niet vertellen dat er wel regie gevoerd is?
Ik ben reuze benieuwd of deze spitsbus na de zomerstop terugkomt, vergezeld van de spitsbussen naar Utrecht Centraal en de Uithof.
Badge +3
Er rijden inmiddels her en der bussen, maar kennelijk zijn er geen speciale kaartjes meer voor.
Er rijden inmiddels her en der bussen, maar kennelijk zijn er geen speciale kaartjes meer voor.
Of de link naar de pagina waar die verkocht worden, is nu nog beter verstopt dan de vorige keer.

Als de moderaters het 'uitzetten' is de woordvoeringslijn ongetwijfeld dat ze niet worden verkocht, omdat er de vorige keer maar weinig van die kaartjes verkocht zijn...

Reageer