Primitieve toestanden en slechte service

• 26 maart 2019
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Door de werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag HS moet er overgestapt worden op Den Haag CS. Hoe dit gaat is helaas niet om over naar huis te schrijven, maar door de logistiek van Den Haag CS waarschijnlijk moeilijk te veranderen. De toegangspoortjes waar je langs moet zorgen voor veel vertraging tijdens de spits, waar we als harinkjes in een ton van de ene in de andere trein moeten worden gepropt... Wat mij vandaag overkwam maakte mij heel kwaad vandaar deze mail. De trein vanuit Leiden had vertraging, waardoor er slechts 2 minuten was voor de overstap op Den Haag CS. Meerdere mensen komen samen met mij aangerend en dan sluit de NS conducteur de deuren van de trein van aansluiting... vervolgens blijft de trein nog een minuut staan met gesloten deuren. Echt schandalig vind ik dit, wat een service. Wanneer jullie weten dat er vertraging is van de trein waaruit veel mensen over willen stappen en de passagiers komen nog aanrennen dan kunnen jullie toch niet de deuren sluiten?!
Ik wilde zo graag op tijd thuis zijn om mijn kinderen nog zelf naar bed te kunnen brengen, maar dat is door de NS weer eens mislukt. Bedankt NS!
Ik hoop dat mijn klacht gehoord wordt!

4 reacties

Badge
Beste CEV,

Ik weet niet de exacte omstandigheden en naar welke trein je onderweg was maar het is niet altijd mogelijk/wenselijk om op verlate reizigers te wachten. Op Den Haag Centraal is er geen zich op de andere treinen en mogelijke overstappen die net gemist worden doordat de treinen naast elkaar staan en je dus niet alle aankomsten kunt zien. Op bv Leiden Centraal is het normaal wel te zien of de aansluiting die er normaal is er aan komt rijden, waarbij een attente hoofdconducteur dan vaak de aansluiting wel overneemt of als bv PLP Herman er staat dan is die altijd heel scherp op de aansluitingen en vraagt dan om te wachten.

Als wij op dit soort drukke stations puur afgaan op mensen die er aan gerend komen dan vertrekt zo een trein vaak niet want er komen altijd wel reizigers aangerend, zelfs als we met een vertraagde trein rijden zie ik nog mensen aangerend komen en dan teleurgesteld kijken als we wegrijden.

Als je onderweg was naar een HSL trein, die hebben wat meer tijd nodig voordat ze kunnen vertrekken na het sluiten van de deuren dus dan klopt het wel dat hij er nog iets langer staat met gesloten deuren.

Soms kun je gewoon echt niet wachten, toen ik vandaag op Den Haag CS was waren de perronsporen ook allemaal in gebruik en stonden er treinen te wachten op vrijkomende sporen, op zo'n moment kun je niet blijven wachten omdat je dan ook weer andere reizigers dupeert.

Het blijft altijd een lastige afweging, persoonlijk wacht ik liever even 1 á 2 minuten op reizigers dan dat ze de achterlichten zien maar dan moet ik deze reizigers wel zien aankomen met een grotere groep, voor enkele reizigers kun je gewoon niet wachten omdat je dan andere misschien dupeert.

Vandaag moest ik ook stipt op tijd weg vanaf Den Haag Centraal omdat het perronspoor weer nodig was, hierdoor zullen gezien de vertragingen ook mensen de trein die ik reed gemist hebben maar anders waren er weer andere gedupeerd. Afwegingen hierin blijven lastig omdat het treinpersoneel nooit een volledig overzicht hebben.

Maar ook uit eigen ervaring weet ik dat het flink balen is als de trein net voor je neus wegrijdt, ook ons overkomt dat wel eens als we passagieren met een trein.
Beste CEV, welkom bij onze Community!

Wat vervelend dat dit zo is gelopen, ik kan me goed voorstellen dat je hiermee zit! Is het antwoord van onze machinist Jeroen voldoende of kan ik nog vragen beantwoorden? Dan lees ik dat namelijk graag.
Reputatie 7
Badge +3
Ik mis een beetje een reactie op een belangrijke opmerking: "vervolgens blijft de trein nog een minuut staan met gesloten deuren."
Hoe gaat zoiets? Brandt het V-licht dan, maar is het sein nog rood? Of andersom? Of iets anders?

En als ik heel eerlijk ben, vind ik 't ook niet kunnen dat het er blijkbaar vanaf hangt of ene Herman dienst heeft of je je aansluiting nog kan halen. Tuurlijk, ik weet heus wel hoe belangrijk goed personeel is en dat het een wereld van verschil kan maken of je met de ene of met de andere collega te maken hebt, maar dit soort dingen zou toch in procedures en protocollen vastgelegd moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Soms is de machinist nog bezig om zich in de cockpit te installeren.

Reageer