beantwoord

probleem QPark P+R en NS kaart (OV)

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
De afgelopen week heb ik 3 x problemen met het scannen van mijn ns reiskaart (OV) bij de parkeerautomaat Qpark P+R Alphen ad Rijn. Hierdoor ontvang ik dus niet de korting (4,66 euro) die ik zou moeten krijgen omdat ik met de ns reis. De parkeerautomaat geeft aan dat mijn ov ongeldig is. Ik ben student en reis elke dag met de trein op deze ov dus ik begrijp niet waarom hij, na drie weken ineens alleen bij de parkeerplaats, als ongeldig wordt gezien. Ik zou graag willen weten waarom het niet meer lukt en hoe u kunt zorgen dat dit niet meer gebeurt alsmede hoe ik de 3 x 4,66 euro ontvang. Ik heb bovenstaande ook aan QPark Alphen ad Rijn gemeld, conform gesprek met de medewerker van QPark aan de 'praatpaal'. Alvast dank!
icon

Beste antwoord door iMark 27 september 2018, 00:36

Hier kan NS weinig aan doen.

Ik zou contact opnemen met de klantenservice van Q-Park. Maar je kunt ook eerst een restitutieformulier indienen. Dat is te vinden op https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/contact/restitutieformulier/
Je kunt dan "Restitutie niet verkregen P+R korting" kiezen in het pulldownmenu.

Er is wel wat bewijsmateriaal nodig: "U moet kopieën van de volgende documenten meesturen: OV reishistorie, bewijs van betaling, kopie van het OV abonnement, kopie van het parkeerticket. Toegestane formaten zijn: *.doc, *.docx, gif ,*.jpg, *.jpeg, *.bmp, *.pdf en *.png. Bestanden groter dan 5 MB kunnen niet meegestuurd worden."
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Hier kan NS weinig aan doen.

Ik zou contact opnemen met de klantenservice van Q-Park. Maar je kunt ook eerst een restitutieformulier indienen. Dat is te vinden op https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/contact/restitutieformulier/
Je kunt dan "Restitutie niet verkregen P+R korting" kiezen in het pulldownmenu.

Er is wel wat bewijsmateriaal nodig: "U moet kopieën van de volgende documenten meesturen: OV reishistorie, bewijs van betaling, kopie van het OV abonnement, kopie van het parkeerticket. Toegestane formaten zijn: *.doc, *.docx, gif ,*.jpg, *.jpeg, *.bmp, *.pdf en *.png. Bestanden groter dan 5 MB kunnen niet meegestuurd worden."
Helaas heb ook ik stelselmatig problemen bij het afrekenen/verlaten van de P&R parkeerplaats in Heemstede. Regelmatig krijg ik de ns-korting niet omdat mijn abonnement "niet leesbaar" zou zijn, of
wordt mijn creditcard niet "herkend". Om restitutie te krijgen dien je o.a. een betalingsbewijs in te sturen, wat nogal een gedoe is wanneer je een creditcard gebruikt; tegen de tijd dat de afschrijvingen binnen zijn, ben ik het incident alweer vergeten:-(( Heb ooit eens anderhalf uur op een nachtelijk parkeerterrein staan wachten op iemand van Q-Park omdat mijn creditcard was "ingeslikt", maar ik die wel terug wilde hebben omdat ik de volgende ochtend op reis moest (normaal wordt die kennelijk vernietigd!). Geen "sorry", maar ook nog eens het volle bedrag afgeschreven van m'n kaart😡 We moeten kennelijk dankbaar zijn dat we ueberhaupt gebruik mogen maken van deze parkeerterreinen en verder niet zo zeuren!

Reageer