beantwoord

Problemen traject Breda-Den Haag lopen de spuigaten uit



Toon eerste bericht

108 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Leuke vraag voor de moderators: is het raam open, of is het raam los? 😄
Wanneer ze nog dicht zijn, dan kan ik wel een Leienaar langs sturen, die teert je netten wel even in met een bledder 🤣 (trapt de ramen in met een voetbal).
Het meest kwalijke in deze kwestie is dus dat de NS zelf totaal afwezig is en met geen enkele reactie komt.
ik geloof niet dat ze stinkend hun best doen om de problemen op te lossen en dat ze zich verschuilen achter het Fyra fiasco. In de tussentijd hadden ze actie kunnen ondernemen: huur wagons, treinstellen, locomotieven naast alleen het kopen er van. Lange tijd heeft de NS wagons van de Deutsche Bahn gehad. Waarom kan dat nu niet?

En daarnaast komt de NS de frequente woon-werk reiziger al helemaal niet tegemoet. Een excuusbrief is al teveel gevraagd.

ps. Ik zit weer in een 25 min vertraagde trein van Breda naar Den Haag.
Hallo!? NS?? What’s new...jullie houden zich stil.
Reputatie 5
Het meest kwalijke in deze kwestie is dus dat de NS zelf totaal afwezig is en met geen enkele reactie komt.
ik geloof niet dat ze stinkend hun best doen om de problemen op te lossen en dat ze zich verschuilen achter het Fyra fiasco. In de tussentijd hadden ze actie kunnen ondernemen: huur wagons, treinstellen, locomotieven naast alleen het kopen er van. Lange tijd heeft de NS wagons van de Deutsche Bahn gehad. Waarom kan dat nu niet?

En daarnaast komt de NS de frequente woon-werk reiziger al helemaal niet tegemoet. Een excuusbrief is al teveel gevraagd.

ps. Ik zit weer in een 25 min vertraagde trein van Breda naar Den Haag.
Hallo!? NS?? What’s new...jullie houden zich stil.

Dan vraag ik me af welk materiaal ze dan moeten huren?

NS heeft de bestaande wagons allemaal nog een keer gemoderniseerd en met de wagons zelf is eigenlijk niks mis mee behalve dat ze redelijk oud zijn.

Locomotieven zorgen voor de problemen, maar dat wist NS op voorhand ook niet. Er zijn al problemen opgelost door 2 locs ipv 1 aan de ICD te koppelen.

Nieuwe treinen zijn besteld maar vanwege europese regels duurt dit gewoon te lang.

En tot slot komen de vertragingen op het spoor voor het grootste gedeelte door factoren waar de NS geen zeggenschap over heeft, aanrijdingen, goederentreinen, aanrijdingen, inzet hulpdiensten, spoorlopers, dieren langs het spoor, schade aan infrastructuur, problemen met buitenlandse treinen op de HSL, strenge wet en regelgeving omtrent veiligheid op de HSL, het feit dat ProRail het spoor beheert en NS daar niks aan kan veranderen.

Ik probeer het niet goed te praten dat het hier veel te vaak fout gaat, maar om nou met zn allen NS continu af te zeiken in het kader van we hebben een zondebok nodig is ook wel weer overdreven.

Het meest kwalijke in deze kwestie is dus dat de NS zelf totaal afwezig is en met geen enkele reactie komt.
ik geloof niet dat ze stinkend hun best doen om de problemen op te lossen en dat ze zich verschuilen achter het Fyra fiasco. In de tussentijd hadden ze actie kunnen ondernemen: huur wagons, treinstellen, locomotieven naast alleen het kopen er van. Lange tijd heeft de NS wagons van de Deutsche Bahn gehad. Waarom kan dat nu niet?

En daarnaast komt de NS de frequente woon-werk reiziger al helemaal niet tegemoet. Een excuusbrief is al teveel gevraagd.

ps. Ik zit weer in een 25 min vertraagde trein van Breda naar Den Haag.
Hallo!? NS?? What’s new...jullie houden zich stil.
Dan vraag ik me af welk materiaal ze dan moeten huren?

NS heeft de bestaande wagons allemaal nog een keer gemoderniseerd en met de wagons zelf is eigenlijk niks mis mee behalve dat ze redelijk oud zijn.

Locomotieven zorgen voor de problemen, maar dat wist NS op voorhand ook niet. Er zijn al problemen opgelost door 2 locs ipv 1 aan de ICD te koppelen.

Nieuwe treinen zijn besteld maar vanwege europese regels duurt dit gewoon te lang.

En tot slot komen de vertragingen op het spoor voor het grootste gedeelte door factoren waar de NS geen zeggenschap over heeft, aanrijdingen, goederentreinen, aanrijdingen, inzet hulpdiensten, spoorlopers, dieren langs het spoor, schade aan infrastructuur, problemen met buitenlandse treinen op de HSL, strenge wet en regelgeving omtrent veiligheid op de HSL, het feit dat ProRail het spoor beheert en NS daar niks aan kan veranderen.

Ik probeer het niet goed te praten dat het hier veel te vaak fout gaat, maar om nou met zn allen NS continu af te zeiken in het kader van we hebben een zondebok nodig is ook wel weer overdreven.

De NS had gewoon de al decennia goed en betrouwbaar functionerende verbinding Venlo-Den Haag (via Dordrecht) kunnen handhaven. De 5 minuten tijdwinst op een traject van meer dan een uur of anderhalf uur is verwaarloosbaar. Dat wil zeggen: áls de trein al rijdt.

Die oude vertrouwde verbinding bood de reizigers wel een betrouwbare verbinding. De huidige via de HSL doet dat niet.

Dan zou ik zeggen: stop met aanklooien met 40 jaar oude rijtuigen en locomotieven die matig werken, herstel de oude bestaande verbinding en beproef je kansen opnieuw zodra je wél betrouwbaar materieel hebt.
@Pejeka

Lees je even in waarom NS over de HSL moet rijden tussen Rotterdam en Breda en schrijf dan je berichtje even overnieuw.
Reputatie 6
Badge
Het is niet, dat NS over de HSL naar Eindhoven moet rijden, maar wil rijden, omdat ze anders haar concessie voor de HSL zou kwijtraken.
Bekijk even de punctualiteitscijfers voor de verbinding Den Haag Eindhoven en vraag je af wat de reiziger hier mee opschiet. Dit is toch echt het omdraaien van feiten, beste Stoomman.

Ik kan mij niet voorstellen, dat er ook maar een dagelijkse reiziger is, die blij is met deze verbinding. Schaamteloos dat NS hier mee weg kan en wil komen. De enige oplossing zou zijn de oude verbinding te herstellen, totdat NS haar s..t wel op orde heeft. Tenslotte denk ik, dat het een reiziger weinig boeit of het reden 1,3,8,13 of 26 is waarom de HSL gisteren/vandaag/morgen/overmorgen uitvalt (uitviel).

Feit blijft, dat er ruim anderhalf jaar geleden wel een betrouwbare verbinding was die NS om zeep heeft geholpen.
Reputatie 1
Het is niet, dat NS over de HSL naar Eindhoven moet rijden, maar wil rijden, omdat ze anders haar concessie voor de HSL zou kwijtraken.
Bekijk even de punctualiteitscijfers voor de verbinding Den Haag Eindhoven en vraag je af wat de reiziger hier mee opschiet. Dit is toch echt het omdraaien van feiten, beste Stoomman.

Ik kan mij niet voorstellen, dat er ook maar een dagelijkse reiziger is, die blij is met deze verbinding. Schaamteloos dat NS hier mee weg kan en wil komen. De enige oplossing zou zijn de oude verbinding te herstellen, totdat NS haar s..t wel op orde heeft. Tenslotte denk ik, dat het een reiziger weinig boeit of het reden 1,3,8,13 of 26 is waarom de HSL gisteren/vandaag/morgen/overmorgen uitvalt (uitviel).

Feit blijft, dat er ruim anderhalf jaar geleden wel een betrouwbare verbinding was die NS om zeep heeft geholpen.


Spot on! Meer hoef je er niet op aan te vullen.
Het is niet, dat NS over de HSL naar Eindhoven moet rijden, maar wil rijden, omdat ze anders haar concessie voor de HSL zou kwijtraken.
Bekijk even de punctualiteitscijfers voor de verbinding Den Haag Eindhoven en vraag je af wat de reiziger hier mee opschiet. Dit is toch echt het omdraaien van feiten, beste Stoomman.

Ik kan mij niet voorstellen, dat er ook maar een dagelijkse reiziger is, die blij is met deze verbinding. Schaamteloos dat NS hier mee weg kan en wil komen. De enige oplossing zou zijn de oude verbinding te herstellen, totdat NS haar s..t wel op orde heeft. Tenslotte denk ik, dat het een reiziger weinig boeit of het reden 1,3,8,13 of 26 is waarom de HSL gisteren/vandaag/morgen/overmorgen uitvalt (uitviel).

Feit blijft, dat er ruim anderhalf jaar geleden wel een betrouwbare verbinding was die NS om zeep heeft geholpen.

Helemaal waar. Niks aan toe te voegen.

Reageer