beantwoord

procedure bij overstaptijd twee minuten

• 25 januari 2017
  • 35 reacties
  • 1925 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 2
Ja eerste klasse vervoerbewijs en staan op het balkon.
Reputatie 7
@momo Zou je mij misschien een paar tijdstippen kunnen aangeven waar jij deze 2-minuten crossplatform overstap niet kunt zien? De voorbeelden die ik heb opgezocht worden allemaal in de planner weergegeven namelijk.
@momo

In onze reisplanner tonen wij de reizen waarvan wij het idee hebben dat dit de meeste optimale reis is. Deze reizen en de overstappen die daarbij komen kijken zijn over het algemeen, mits er niets misgaat, haalbaar en geven het meeste reiscomfort. Uiteraard staan er reizen bij of juist niet bij waarbij de reiziger het vermoeden heeft dat dit beter kan, maar we denken altijd na over de reizen die worden getoond in de reisplanner.
Reputatie 7
Badge +3
@momo Zou je mij misschien een paar tijdstippen kunnen aangeven waar jij deze 2-minuten crossplatform overstap niet kunt zien? De voorbeelden die ik heb opgezocht worden allemaal in de planner weergegeven namelijk.

Betreft de overstap met aankomst .13 en .43 vanuit Schiphol en vertrek .15 en .45 richting Vlissingen.
Nu staan ze er wel in, maar gister echt niet. Heb het toen voor meerdere tijden / dagen in de toekomst geprobeerd. Op een ander forum was er ook al melding van.

Gister kreeg ik o.a. een advies om vanaf Schiphol sprinter 3300 uit Hoorn Kersenboogerd naar Leiden te nemen en dan de IC richting Vlissingen.
Reputatie 4
Deze reizen en de overstappen die daarbij komen kijken zijn over het algemeen, mits er niets misgaat, haalbaar en geven het meeste reiscomfort.
Je verbinding missen en een kwartier moeten wachten op een nieuwe trein geeft niet het meeste reiscomfort. De dienstregeling gaat ervan uit dat er niks misgaat, terwijl het toch overduidelijk is dat dit geen realistische dienstregeling is.

Vandaag weer de verbinding op Utrecht gemist, ik kan beter op mijn beginstation een trein later nemen: het geeft meer reiscomfort om 25 minuten te wachten en dan 1 lange rit te hebben dan na 10 minuten weg te gaan en halverwege een kwartier in de kou te moeten staan.

Mijn reis:

@Momo, ik zit het even voor je na te kijken maar ik zie op 15:13 steeds een rechtstreekse verbinding tussen Schiphol Airport en Den Haag HS. Misschien lees ik je vraag niet helemaal goed, maar dan is het natuurlijk niet raar dat een overstapreis niet in de reisplanner staat. Als ik je vraag niet goed heb begrepen hoor ik het graag.
Reputatie 3
@kapebo
en dat geeft problemen omdat de lijn naar Emmen deels enkelsporig is.

Hoe dat hier zit weet ik niet, maar mijn ervaring in het buitenland is dat vertragingen op enkelspoor vaak heel snel weer worden ingelopen. Dat komt omdat passeerstroken vaak a-symmetrisch liggen, waardoor in beide richtingen treinen noodgedwongen standaardwachttijden hebben, die dan wel gebruikt kunnen worden om vertragingen te absorberen. Een soort sneeuwbal-in-de-zon effect.
Reputatie 3
Excuses dat de beantwoording van deze vraag zo lang duurt. Ik heb inmiddels in ieder geval uitgezocht dat er voor de overstap in Zwolle geen wachttijdregeling geldt (dit is een regeling hoe lang treinen bij vertraging op elkaar mogen wachten). Vermoedelijk heeft dat inderdaad te maken met de vertrekkende treinen richting Emmen. Verder loopt er nog een analyse naar de aansluitingen van de Intercity's uit Lelystad op de Intercity's naar Groningen en Leeuwarden (hoe vaak deze worden gehaald). Deze moet ik nog ontvangen. Er komen sowieso de komende maanden nog werkzaamheden op het emplacement van station Zwolle om te zorgen dat er meer treinen tegelijk kunnen vertrekken. Zodra deze werkzaamheden zijn afgerond zal ook de aansluiting van de Intercity uit Groningen op de treinen richting Enschede worden hersteld.
@Frank Visser
Voor welke overstappen geldt er wel zo'n wachttijdregeling?
Reputatie 3
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de TAD's worden helaas steeds meer uitgekleed tegenwoordig. Hierdoor blijven er maar weinig overstappen over die 'overgenomen' moeten worden.

Reageer