Proef treinlengte op vertrekborden

• 18 april 2019
  • 14 reacties
  • 1075 Bekeken

Badge +3
Vanaf volgende week gaan de CTA/TBP schermen op spoor 18 in Utrecht de treinlengtes tonen (en minuten tot vertrek). Ik vind het wel wat!

14 reacties

Reputatie 7
Badge
Hoe kom je aan die info?
Ik vind het een goeie proef overigens!
Badge +3
Bron: Daniël de Ruig op Twitter.
https://twitter.com/danielderuig/status/1118918264338485248
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat het niet vermelden van de vertrektijden op flink verzet gaat stuiten.
Badge +3
Zal wel afgewisseld worden neem ik zomaar aan (vertrektijd en afteller, om de 4 seconden of zo) 🤔

Zal ook niet voor niets zijn dat dit gebeurt op een perron met een 10-minutendienst (tot Eindhoven).

Zie ook https://community.ns.nl/op-het-station-17/een-afteller-op-de-perronborden-wat-vind-jij-52868
Volgens mijn info klopt je aanname @Robert B.
Reputatie 7
Badge +3
Op zich leuk, maar zorg dan ook dat je iets positiefs te melden hebt. Verleng de treinen :)
Vandaag ook weer op dit traject in de intercity in de daluren, mensen staan in de gangpaden en zitten op de trappen, maar volgens de planner is de trein 'rustig' 😞
Reputatie 7
Badge +3
Op zich leuk, maar zorg dan ook dat je iets positiefs te melden hebt. Verleng de treinen :)
Vandaag ook weer op dit traject in de intercity in de daluren, mensen staan in de gangpaden en zitten op de trappen, maar volgens de planner is de trein 'rustig' :(

En in de middagspits zijn deze treinen vaak halfleeg. NS heeft langzamerhand zoveel mensen uit de middagspits verjaagd dat er nu een beetje omgekeerde wereld is ontstaan.
Badge +3
Er staat informatie over deze proef op deze pagina.
Reputatie 6
Badge
Ah, dat verklaart de reden waarom ik vandaag techbedrijf ForEyeT aan de CTA's op Utrecht Centraal zag sleutelen. Ik zag dat ze iets aan de hardware aanpasten (knopje voor nieuwe software inladen?), en dat er vervolgens een reboot plaatsvond waarna er een verse (nieuwe) image van het operating system werd geïnstalleerd via het netwerk.
Geinig om eens gezien te hebben.... (ging erg snel, een minuutje of 2)

Daarna ging de CTA weer als vertrouwd werken en toonde hij de normale schermen zoals we die nu ook kennen.

Een leuke proef, ik ben benieuwd naar hoe het in de praktijk gaat werken. Maar wat mij betreft mag die teller ook buiten de spits geactiveerd worden. En anders mogen ze op Schiphol dit ook wel toepassen, maar dan de hele dag. 😉 (En ja, die IPB boven het perron mogen ze wel behouden 🙂 )
Begrijp ik nu goed dat er een bedrijf bezig is met led lichtstrips? Dat zou fijn zijn. Informatie op borden is niet zo toegankelijk. Een lichtstrip aan het plafond lijkt mij veel duidelijker.
Led is ook zoveel goedkoper geworden! In aanschaf en verbruik.
En de gegevens: lengte trein, waar zijn de ingangen, waar is begin en einde vd trein, 1e en 2e klas enz. Is allemaal bekend.
Kwestie v koppelen v info.

De winst zit in dat instappen veel sneller zou kunnen zijn. Is trouwens heel gemakkelijk te testen.
Reputatie 6
Badge
Nee, juist led-strips in het perron. Want iedereen zit tegenwoordig te kijken naar hun telefoon, of de grond ... 😉
Reputatie 7
Badge +3
Nee, juist led-strips in het perron. Want iedereen zit tegenwoordig te kijken naar hun telefoon, of de grond ... ;)
Dat is buitengewoon kostbaar en kwetsbaar. Ik heb geen enkele behoefte daar als reiziger straks weer extra voor te moeten betalen als die info ook op de CTA gezet kan worden. Dit soort systemen is vooral een vorm van technology push vanuit bedrijven, technogie om de technologie.
Zojuist in het echt mogen aanschouwen en het ziet er zeer netjes uit. Dit mag van mij wel blijven. Echter viel mijn oog meteen op CTA 11119 (jaja, het nummertje is gecheckt). Deze CTA hangt op perron 18a en toont nog de oude informatie. Dus zonder de treinlengtes.
Ik vermoed dat de update hier niet goed gegaan is. Reizigers komende uit de tunnel kijken nu dus nog naar een CTA zonder de treinlengtes of resterende tijd zonder vertrek.
Reputatie 6
Badge
Ik zag wel dat bij een enkele trein in zijn geheel geen treinlengte werd getoond
Mogelijk een bugje.. 😉.

Maar misschien is de update niet goed gegaan op dat bewuste scherm.

Reageer