beantwoord

Rechts in/uit checken op station met poortjes

• 10 februari 2015
  • 6 reacties
  • 268 Bekeken

Dagelijks kom ik op station Helmond waar ze poortjes hebben. Enkele zijn gesloten, maar het grootste deel is nog open. Echter valt het mij op dat veel mensen in of uit checken bij de scanner aan de linkerzijde. Dit is onhandig omdat:
* de reiziger die wel rechts wil in of uitchecken moet wachten of ook aan de linkerzijde moet in of uitchecken
* als de poortje sluiten, gaan ze op de verkeerde plek open bij het in of uitchecken

Een mogelijke oplossing zou het plakken van stickers of een bord dat er aan de rechterkant in of uit gecheckt moet worden...
icon

Beste antwoord door asd876 11 februari 2015, 02:31

Is een kwestie van tijd denk ik. Gaande weg leert men. Net als het verschil ontdekken tussen in en uit checken bij poortjes of een paaltje/ov-zuiltje.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik herken het probleem, maar er staan al lichtgevende groene pijlen op de poortjes die aangeven welke lezer bij welk poortje hoort. Stickers voegen waarschijnlijk weinig daaraan toe. Zodra de poortjes sluiten leert men vanzelf de juiste lezer te gebruiken.
Mij vallen die pijltjes eerlijk gezegd niet echt op...
Een voordeel van het sluiten van de poortjes is wel dat we als reiziger in de rij voor de poortjes meer dan voldoende tijd hebben om de groene pijl te bestuderen. 😉
Dat is waar en stiekem wordt het ook wel lachen als mensen aan de linkerzijde inchekcen en het poortje gaat niet voor zijn/haar neus open
Is een kwestie van tijd denk ik. Gaande weg leert men. Net als het verschil ontdekken tussen in en uit checken bij poortjes of een paaltje/ov-zuiltje.
Reputatie 1
Het ontwerp van de poortjes is inderdaad niet heel erg handig. Een iets ander ontwerp met een a-symmetrisch front zou een hoop onduidelijkheid schelen

Reageer