Reclameborden leeg, wat een rust

• 10 december 2019
  • 14 reacties
  • 436 Bekeken

NS bedankt! Bedankt dat jullie een fout hebben gemaakt met de aanbesteding van reclame op stations.

Wat een rust voor de ogen, die lege reclameborden. Ik ben er heel blij mee!

14 reacties

Reputatie 5

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje saai. 

Reputatie 7
Badge +3

NS bedankt! Bedankt dat jullie een fout hebben gemaakt met de aanbesteding van reclame op stations.

Wat een rust voor de ogen, die lege reclameborden. Ik ben er heel blij mee!

Deze grap kost NS wel tientallen miljoenen euro's. Een extra tariefsverhoging dan maar?

Hallo Beste_reiziger en welkom bij de NS Community. 

Zoals Tamzin al aangeeft kost het NS op dit moment geld. De kans dat ze leeg blijven acht ik erg klein. Hoe het wel opgelost gaat worden is nu nog niet bekend. 

Reputatie 7
Badge +4

Reclame is of lijkt kostendrukkende ergernis. 😉 De bedragen zijn wel enorm als ik het zo lees. Het had kennelijk Europees aanbesteed moeten worden, en dan gaat het niet meer over de kosten van een gehaktbal. De fout daarmee blijkt de grote kostenfactor te zijn.

Los daarvan vind ik het heerlijk, je wordt niet steeds afgeleid naar iets te kijken wat je belang helemaal niet is, maar van bedrijven. Het is in je geest moeilijk uit te schakelen. Zo lang er geen reclame in de trein op de mededelingenborden komt vind ik het prima. Ik betaal voor de dienst van vervoer en de tegenprestatie van NS is dan geen reclame. De opdringerige popup met reclame voor NSInternational hoort ook niet op de reisplanner thuis. 

Er is overigens een sterke tendens abonnementsdiensten te nemen waar men zich vrijkoopt van reclame. Op RTL zit ik naar reclame voor Albert Heijn te kijken die ik verplicht zelf moet betalen. Hoezo gratis. De kosten van alle reclame worden door de consument gedwongen opgebracht. En nu zelfs de boete die we als klant van NS moeten ophoesten.

Helaas is reclame een gegeven. Te veel ondernemingen hebben er belang bij en de grote kosten wimpelen ze gewoon af op de consument. Je krijgt echt geen korting in de supermarkt als je niet naar de uitzendingen van de reclameverkopers kijkt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me wel wat: een abonnementsdienst waarmee je reclamevrij met NS kunt reizen. :yum:

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk zal het nog maanden duren voordat er weer reclame te zien is op de reclameborden op NS-stations.  In de tussentijd denkt de NS eraan om reizigersinformatie op de borden te tonen.

https://www.nu.nl/economie/6021528/waarschijnlijk-nog-maanden-geen-reclame-op-borden-ns.html

Reputatie 7
Badge +4

Geweldig, dat is een veel betere toepassing. Die schreeuwerige rommel is voor het reizen helemaal niet nodig en alle reclame moet uiteindelijk door de consument worden opgebracht.

Badge +3

Op de digitale borden staat nu een soort ‘screensaver’ dat je bij Kiosk en zo korting krijgt op warme dranken als je een eigen kop/beker/mok/thermos mee neemt.

Gaat om €0,25 of €0,50 of zo, maar was dus nog niet algemeen bekend. Goed idee dus..

Reputatie 7
Badge +4

Nog goed voor het milieu ook. We gebruiken wegwerpbekers in enorme hoeveelheden. Men maakt van de nood een deugd.Wat mij betreft verdwijnen die schreeuwborden zo snel mogelijk.

Reputatie 6

Dat lijkt me wel wat: een abonnementsdienst waarmee je reclamevrij met NS kunt reizen. :yum:

Best een interessant vraagstuk. Hoeveel moeten de tarieven worden verhoogd om de stations reclamevrij te houden ?

Maar goed… ‘we’ mogen niet klagen. De vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn beplakt zijn trams volledig. De passagiers kunnen niet eens meer naar buiten kijken (enfin… door een soort van kleine gaatjes). Je wordt er gewoonweg wagenziek van.

Reputatie 7

Die digitale reclameborden zijn inderdaad vrij snel weer aangezet en tonen nu standaard informatie over kortingen op dranken, watertappunten en ik geloof iets over “WELKOM OP ONS STATION”. 

Niet onaardig dus, maar in de praktijk waarschijnlijk nog steeds extra prikkels waar we als mensen niet gelukkiger van worden.

Goed nieuws dat de oude papieren reclames nog even blanco blijven….ik kan al niet meer op een station komen zonder me af te vragen hoe lang we er nog van mogen genieten. Vooral omdat de schermen in de trein zelf ook in toenemende mate voor allerlei onzin worden gebruikt….met de felle LED-interieurverlichting en de verschillende soorten digitale schermen is het reizen met de trein tijdens de jaren ‘10 een stuk onprettiger geworden. Helaas zijn we als land nog niet ontwikkeld genoeg om dingen zoals reclame op straat volledig te verbieden.

Reputatie 6

Op de digitale borden staat nu een soort ‘screensaver’ dat je bij Kiosk en zo korting krijgt op warme dranken als je een eigen kop/beker/mok/thermos mee neemt.

Gaat om €0,25 of €0,50 of zo, maar was dus nog niet algemeen bekend. Goed idee dus..

Klopt. Ik heb zo'n eigen beker en ik moest er afgelopen jaar regelmatig op wijzen/om vragen.

Reputatie 7
Badge +2

maar was dus nog niet algemeen bekend. Goed idee dus..

Is inderdaad nog niet zo bekend. Er maken ook heel weinig mensen gebruik van, 25 cent is nou ook niet echt veel op koffie die bijvoorbeeld 2,20 euro kost. Zou zelf pas bij een euro korting na gaan denken om een beker mee te gaan slepen.

Reputatie 7
Badge +3

25 cent is misschien niet echt veel, maar tel het eens op wanneer je dit iedere dag doet. En daarnaast doe je het natuurlijk ook om te zorgen voor minder afval.  Wie weet wordt het ooit eens eens andersom, dat je geen korting krijgt bij een eigen beker maar dat je extra moet betalen wanneer je die niet hebt.

In ieder geval mooi dat de digitale borden nu tijdelijk hier voor worden gebruikt.

Reageer