beantwoord

Regen en mondkapjes

• 8 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

Als voorstander van mondkapje in OV vraag ik me af of dragen van mondkapje op perron gewenst is in de regen. Zodra je mondkapje nat is geworden, gaat de efficiëntie en kwaliteit van je mondkapje namelijk flink achteruit. Uiteraard is de oplossing paraplu gebruiken slim, uiteraard alleen bij open perron etc. In mijn geval met de fiets naar Station doe ik dus vlak voor instappen mondkapje op. Wat vinden jullie hiervan ?

icon

Beste antwoord door MoDe 8 oktober 2020, 13:25

Het is een dringend advies om een mondkapje op het station te dragen. En het is verplicht in het OV en je moet hem bij instappen op hebben. Wanneer je 1,5 m afstand kunt houden op een perron zal het geen probleem zijn als je het kapje vlak voor het instappen opzet.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Je hoeft het toch alleen in binnenruimtes te dragen? Al kan het een probleem zijn als je het op doet op een onoverdekt perron. Maar zal die dan zo nat worden dat het niet meer te gebruiken is?

Reputatie 7
Badge +3

Het is een dringend advies om een mondkapje op het station te dragen. En het is verplicht in het OV en je moet hem bij instappen op hebben. Wanneer je 1,5 m afstand kunt houden op een perron zal het geen probleem zijn als je het kapje vlak voor het instappen opzet.

Reputatie 7
Badge +3

Deze week was er een artikel in de Telegraaf waarin werd gezegd dat een mondkapje inderdaad niet nat mag worden. Dus bij regen moet je ervoor zorgen dat deze niet nat wordt of je moet zorgen dat je meerdere mondkapjes bij je hebt om een nat exemplaar te kunnen vervangen voor een droge. Of het mondkapjes droog zien te houden dmv een paraplu, kraag van je jas of misschien een sjaal. 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2144826416/experts-waarschuwen-voor-mondkapje-in-regen-mag-echt-niet-nat-worden

Reageer