beantwoord

Reis naar Gronau niet op vertrekborden op station Enschede

• 7 februari 2017
  • 7 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo,
Ik reis regelmatig van Enschede naar Gronau. Het valt me telkens weer op, dat op de elektronische vertrekborden op het station van Enschede de trein naar Gronau niet vermeld staat. Kan daar wat aan gedaan worden?
Groeten, Ilonka
icon

Beste antwoord door Henk_NL 10 februari 2017, 03:43

Het stukje Enschede-Gronau valt niet onder ProRail-beheer maar DB. Daardoor verschijnen treinen op Enschede-Gronau niet op de digitale vertrekstaten die op het station hangen. Het achterliggende informatiesysteem InfoPlus kent enkel treinen op ProRail gebied.

Binnen NS wordt deze informatie, samen met treinvervangend vervoer (bijvoorbeeld bussen), toegevoegd aan de reisinformatie die NS zelf publiceert. Daardoor verschijnen ze wel op bijvoorbeeld NS.nl. Dat betreft statische informatie, over deze ritten is geen actuele informatie beschikbaar. De verschillende afdelingen Reisinformatie hebben wel de mogelijkheid om handmatig ritten te muteren.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik zal je suggestie doorgeven Ilonka. Ik probeer ook voor je te achterhalen waarom deze nog niet worden weergegeven op de borden.
Reputatie 6
Badge +1
Deze treinen worden niet weergegeven omdat NS geen reisinformatie ontvangt over deze Duitse treinen. Hooguit zou er statische info (de geplande vertrektijd) kunnen worden getoond.
Reputatie 7
Badge +3
De exploitatie tot de grens valt onder de verantwoordelijkheid van NS, dus dan moet NS dat maar met DB regelen.
Reputatie 6
In Venlo staat de internationale stoptrein Venlo - Dusseldorf - Hamm wel op de schermen. Ook wordt die vaak omgeroepen. In Enschede niets van dit alles.
Reputatie 1
Misschien omdat deze treinen aan de andere kant van het station staan?
Reputatie 6
Badge +1
Het heeft er denk ik ook mee te maken dat er alleen in Enschede een fysieke scheiding is tussen de twee spoornetten. Er rijdt in Enschede een Duitse trein op door de Duitsers onderhouden spoor met een Duits beveiligingssysteem. Het is onmogelijk om verder Nederland in te rijden (er mist een paar centimeter spoorstaaf). Niets van dat alles in Venlo of Herzogenrath, daar rijden treinen met twee beveiligingssystemen die ook door zouden kunnen rijden.
Het stukje Enschede-Gronau valt niet onder ProRail-beheer maar DB. Daardoor verschijnen treinen op Enschede-Gronau niet op de digitale vertrekstaten die op het station hangen. Het achterliggende informatiesysteem InfoPlus kent enkel treinen op ProRail gebied.

Binnen NS wordt deze informatie, samen met treinvervangend vervoer (bijvoorbeeld bussen), toegevoegd aan de reisinformatie die NS zelf publiceert. Daardoor verschijnen ze wel op bijvoorbeeld NS.nl. Dat betreft statische informatie, over deze ritten is geen actuele informatie beschikbaar. De verschillende afdelingen Reisinformatie hebben wel de mogelijkheid om handmatig ritten te muteren.

Reageer