beantwoord

Reis onderbreken (onderweg in- en uitchecken)

• 25 February 2016
  • 5 reacties
  • 1008 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik wil (onderweg van Gouda naar Amsterdam) op station Bijlmer uitstappen om een boodschap te doen. Ik moet dan uitchecken en weer inchecken want er zijn poortjes aanwezig op het station. Als ik binnen 30 minuten weer ingecheckt ben kost mij dit dan meer dan wanneer ik de reis niet zou onderbreken?

Alvast dank! Jack
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 February 2016, 17:29

Als u binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt, dan wordt uw reis gezien als één lange reis en betaalt u uiteindelijk hetzelfde als wanneer u niet op Amsterdam Bijlmer ArenA had uitgecheckt en opnieuw ingecheckt.

Als u een abonnement hebt waarbij het kortingspercentage afhangt van het tijdstip van inchecken, zoals Dal Voordeel, dan moet u er wel voor zorgen dat u beide keren incheckt in dezelfde tariefperiode, zoals dat heet: beide keren in de spitsuren of beide keren in de daluren dus. Anders betaalt u wel voor twee losse reizen en bent u mogelijk wel duurder uit.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Als u binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt, dan wordt uw reis gezien als één lange reis en betaalt u uiteindelijk hetzelfde als wanneer u niet op Amsterdam Bijlmer ArenA had uitgecheckt en opnieuw ingecheckt.

Als u een abonnement hebt waarbij het kortingspercentage afhangt van het tijdstip van inchecken, zoals Dal Voordeel, dan moet u er wel voor zorgen dat u beide keren incheckt in dezelfde tariefperiode, zoals dat heet: beide keren in de spitsuren of beide keren in de daluren dus. Anders betaalt u wel voor twee losse reizen en bent u mogelijk wel duurder uit.
Ik moet dan uitchecken en weer inchecken want er zijn poortjes aanwezig op het station.
Of er poortjes aanwezig zijn doet er niet toe. Ook als er alleen maar paaltjes zijn moet u uitchecken bij het verlaten van de OV-chipkaartzone en inchecken bij het betreden ervan.
Hartelijk dank voor het heldere antwoord Tochjo!
Ik moet dan uitchecken en weer inchecken want er zijn poortjes aanwezig op het station.
Of er poortjes aanwezig zijn doet er niet toe. Ook als er alleen maar paaltjes zijn moet u uitchecken bij het verlaten van de OV-chipkaartzone en inchecken bij het betreden ervan.

Dit zal in theorie zo zijn. De praktijk is dat, als er geen poortjes zijn, je je reis gerust kan onderbreken en op een later moment verder kan reizen.... Vandaar dat ik even aangaf dat er poortjes op het betreffende station aanwezig zijn.
Bij het niet opvolgen van de regels voor in- en uitchecken, is het vervoerbewijs met terugwerkende kracht ongeldig. Dat betekent dat er een boete voor zwartrijden kan worden uitgeschreven, bijvoorbeeld tijdens een tijdelijke ingangscontrole, of als een conducteur op een klein station heeft gezien dat u de OV-chipkaartzone betrad en bij een controleronde ziet dat u elders was ingecheckt.

Reageer