beantwoord

Reis van en naar internationale trein

• 20 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Over drie weken kom ik uit Parijs met Thalys in Rotterdam aan. Aansluitend neem ik de trein richting Amersfoort. Ik heb een voordeeldurenkaart. Staan er op het aankomstperron van de Thalys paaltjes om in te checken? En voor de terugweg om uit te checken?
icon

Beste antwoord door Thom 20 augustus 2014, 21:52

Ik weet niet of u het kaartje al heeft besteld maar anders zou ik een kaartje Parijs-Uw woonplaats kopen met 40 procent korting in Nederland. Die wordt niet berekend over het traject van de Thalys maar wel over Rotterdam-Uw Woonplaats.
Er zijn geen paaltjes waar de Thalys aankomt. U moet naar de poortjes, naar de noordkant is de kortste afstand. Dat is lastig maar helaas niet anders. Internationale reizigers voorkomen dit meestal door een ticket te kopen zo ik boven aangaf. De overstaptijd is overigens vrij krap.

Over drie weken is het september en wie weet heeft u nog wat aan deze mededeling:

In september worden op perrons van Rotterdam Centraal incheckpalen geplaatst die de overstap naar Thalys en IC Brussel klantvriendelijker maken. Geadviseerd wordt om met een volledig internationaal ticket of eenmalige chipkaart te reizen.

Dan zou u gewoon kunnen in- en uitchecken op hetzelfde perron. Uit Parijs staat de aansluitende trein soms aan de overkant van het perron waar u aankomt, kijk dus de reisplanner goed na.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet of u het kaartje al heeft besteld maar anders zou ik een kaartje Parijs-Uw woonplaats kopen met 40 procent korting in Nederland. Die wordt niet berekend over het traject van de Thalys maar wel over Rotterdam-Uw Woonplaats.
Er zijn geen paaltjes waar de Thalys aankomt. U moet naar de poortjes, naar de noordkant is de kortste afstand. Dat is lastig maar helaas niet anders. Internationale reizigers voorkomen dit meestal door een ticket te kopen zo ik boven aangaf. De overstaptijd is overigens vrij krap.

Over drie weken is het september en wie weet heeft u nog wat aan deze mededeling:

In september worden op perrons van Rotterdam Centraal incheckpalen geplaatst die de overstap naar Thalys en IC Brussel klantvriendelijker maken. Geadviseerd wordt om met een volledig internationaal ticket of eenmalige chipkaart te reizen.

Dan zou u gewoon kunnen in- en uitchecken op hetzelfde perron. Uit Parijs staat de aansluitende trein soms aan de overkant van het perron waar u aankomt, kijk dus de reisplanner goed na.
Reputatie 4
Badge
Helaas was mijn bestemming bij NS Internationaal niet te boeken, dus heb ik via TGV-Europe van de SNCF geboekt. Die boden echter niet mijn eindbestemming in Nederland.

Maar het is inderdaad in september, dus ik hoop dat de paaltjes er dan staan.

Bedankt, nuttige info om te weten.

Weet iemand of ik in dit geval ook gebruik zou mogen maken van de 40% korting e-tickets die er nog te krijgen zijn voor jaartrajectkaarthouders?
Reputatie 7
Badge +4
Het is een internationale reis en bij internationale tickets krijg je nog 40 procent korting op het Nederlandse traject, mits je daar uiteraard recht op hebt, het invult bij de bestelling en je chipkaart met abonnement meeneemt als bewijs tijdens de reis. Uiteraard niet inchecken want dan zou je voor een deel dubbel betalen.

In september worden op perrons van Rotterdam Centraal incheckpalen geplaatst die de overstap naar Thalys en IC Brussel klantvriendelijker maken.
Dan zou u gewoon kunnen in- en uitchecken op hetzelfde perron.

Dat kan dan nog leuk worden. Veel reizigers (ook van binnenlandse treinen) zullen dan alvast op het perron uitchecken en een deel daarvan doet dat gedachteloos bij de grotendeels nog openstaande poortjes opnieuw.
Leuker wordt het als over enige tijd de poortjes op Rotterdam Centraal definitief gesloten worden.
Zie je het voor je? Uitchecken bij de CICO op het perron en dan met een incheck het poortje weer openen om het station te kunnen verlaten.
Ik weet dus niet of het allemaal zo'n goede oplossing is om ook op de perrons CICO's te plaatsen.

Dat kan dan nog leuk worden. Veel reizigers (ook van binnenlandse treinen) zullen dan alvast op het perron uitchecken en een deel daarvan doet dat gedachteloos bij de grotendeels nog openstaande poortjes opnieuw.
Leuker wordt het als over enige tijd de poortjes op Rotterdam Centraal definitief gesloten worden.
Zie je het voor je? Uitchecken bij de CICO op het perron en dan met een incheck het poortje weer openen om het station te kunnen verlaten.
Ik weet dus niet of het allemaal zo'n goede oplossing is om ook op de perrons CICO's te plaatsen.

Het zal wel moeten, zeker als de poortjes gesloten zijn. Anders wordt het onmogelijk om na aankomst met een internationale trein in te checken als je verder wil reizen met de nationale trein. Bij de gesloten poortjes kun je immers alleen uitchecken.
Mensen die op het perron bij de CICO al hebben uitgecheckt zullen overigens bij het poortje niet inchecken zoals je hierboven zegt, maar zullen nogmaals uitchecken (ka-ching). Wat natuurlijk eenvoudig te voorkomen zou zijn door de NS door in de poortjes een controle in te bouwen dat je niet binnen X minuten (15-60) twee maal kunt uitchecken op hetzelfde station.
Beste John de Jong, ik zie dat Thom je inmiddels heeft voorzien van een antwoord. Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'op het station'. Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je ze stellen in dit topic.

Reageer