beantwoord

Reisinformatie bij storingen bijwerken.. waarom duurt dat zo lang?

• 26 juli 2016
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 3
Hoe is het toch mogelijk dat de verschillende informatiebronnen elkaar zo tegenspreken, of erg laat worden bijgewerkt, als er informatie is over een storing?

Zojuist: stremming ergens tussen Heeze en Weert, de stremming was al bekend voor 18:13.

Er wordt wel omgeroepen dat de trein Heeze-Weert vooralsnog niet verder rijdt vanwege een stremming.
Er wordt niets omgeroepen over de nog ontbrekende trein Heeze-Eindhoven (geplande vertrektijd 18:15).
Na enkele minuten wordt aangegeven op de monitoren dat er een stremming is op het traject Eindhoven-Weert tot vermoedelijk 21:30, maar die informatie wordt dan weer niet omgeroepen - waarom niet?
De ca. 40 reizigers die naar Eindhoven willen zien wel een trein staan op het andere spoor die terug naar Eindhoven zou kunnen rijden, maar hebben er geen vertrouwen in en lopen massaal weg.

Als ik dan om 18:29 een reis Eindhoven-Weert plan in de reisplanner app, geeft die gewoon alle geplande treinen, en is de storing in de planner dus nog niet bekend, terwijl er al wel een storingsmelding in het storingsoverzicht (met tijdstip 18:23) staat in de app.

Is ICT nu echt zo moeilijk?

[En dan durf ik de vraag niet te stellen waarom dat treinstel dat op Heeze gestrand is niet tussen Eindhoven en Heeze gaat pendelen om de overlast te beperken tot een zo klein mogelijk traject. - aanvulling: dat is vanaf 19:30 wel gedaan]
icon

Beste antwoord door Henk_NL 26 juli 2016, 22:56

Het is geen politiek correct antwoord, maar even heel eerlijk: omdat de achterliggende software (deels) antiek is, en niet bepaald praktisch.

Voor de rest, wat Denice zegt.
Bekijk origineel

4 reacties

Hi Arnold!

Ik kan het me zeker voorstellen dat het heel vervelend is wanneer de juiste informatie niet voor handen is. Achter de schermen wordt er in dit soort gevallen door verschillende afdelingen hard gewerkt om alles up-to-date te krijgen. Uiteraard moet er naar aanleiding van de verstoring worden gekeken wat er nog mogelijk is in de dienstregeling. Bijvoorbeeld of treinen uitvallen, alternatieve routes weergegeven kunnen worden of dat er bussen ingezet kunnen worden. Voor dat dit allemaal in de planner verwerkt is daar gaat natuurlijk wat tijd overheen. Op het station zelf horen wijzigingen en storingen natuurlijk omgeroepen te worden. Ik begrijp dat dit in jouw geval niet zo is geweest. Waarom dit niet is gedaan zou ik je niet durven zeggen maar ik ga deze melding doorzetten naar de juiste afdeling. Hopelijk heb je zelf niet al teveel vertraging gehad.
Het is geen politiek correct antwoord, maar even heel eerlijk: omdat de achterliggende software (deels) antiek is, en niet bepaald praktisch.

Voor de rest, wat Denice zegt.
Reputatie 3
[quote=Henk_NL][..] even heel eerlijk: omdat de achterliggende software (deels) antiek is, en niet bepaald praktisch.

Henk, bedankt voor het eerlijke antwoord - ik was er al bang voor. Ik hoop dat er wat aan gebeurt, want je ziet nu dat mensen gewoon afhaken (ik ook gisteren) omdat de informatievoorziening niet voldoende of niet snel genoeg is om op te vertrouwen.

Denice, ook bedankt. Ik begrijp dat er hard gewerkt wordt en dat als de systemen niet deugen, er veel werk en tijd nodig is - maar mijn klacht/verzoek is juist om te zorgen dat dat op orde komt.
Het is helaas al jaren een probleem, en ikzelf sta graag met m'n grote mond vaak vooraan te schreeuwen om verbeteringen doorgevoerd te krijgen, maar inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat onder andere bugreports gewoon aan de kant worden gelegd, ondanks herhaaldelijk aandringen. Laat ik het zo zeggen, de software is net zo mooi als de bijbehorende website: http://tt-solutions.nl/. En ondanks de miljoenen voor verbetering laat een serieuze uitrol daarvan waarschijnlijk nog jaren op zich wachten.

(nee, ik doel niet op topics van mij hier op het forum, dat is eerder klein leed dan serieuze problemen)

Reageer