beantwoord

Reisinformatie geven op stations geven aan reizigers?

• 12 februari 2021
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Hallo iedereen.

Ik ben Noud 18 jaar oud en ontzettend grote fan van het spoor en de treinen die rondrijden in NL.

ik wil altijd al bij Ns werken. dat is altijd al een Droom geweest maar heb een beperking [Autisme] waardoor een reguliere baan bij ns misschien te hoog gegrepen is.

ik heb zelf t idee om reisinformatie te geven aan mensen die dit nodig hebben.

een soort service medewerker..

dat ik evengoed met treinen bezig ben en op een station maar niet een baan waar ik vast ga lopen door mijn beperking.

kan iemand mij hierbij helpen? en/of tips in geven?

MVG Noud.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 12 februari 2021, 12:21

Goedemiddag noudje18 en welkom bij de NS Community!

Wat tof om te lezen dat je een fan bent van het spoor en de treinen! Ik snap dat werken bij NS dan ook een droom is.

De vraag of het kan om te werken bij de NS met autisme komt vaker langs, dus we hebben al vrij veel goede informatie hierover beschikbaar. Zie bijvoorbeeld deze drie topics: Link Link Link. Ze zijn weliswaar alle drie vanuit de context om een machinist te worden, maar hebben alsnog nuttige informatie.

In het kort houdt het in dat het hebben van een autistische beperking het werken bij de NS wel kan bemoeilijken, gezien de strenge eisen die bij sommige functies worden gesteld, maar het is absoluut geen onmogelijkheid.

Het beste wat ik je kan adviseren is om onze vacaturewebsite eens door te nemen en te kijken naar de eisen van bepaalde functies. En je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de recruiters om te vragen wat er mogelijk is.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag noudje18 en welkom bij de NS Community!

Wat tof om te lezen dat je een fan bent van het spoor en de treinen! Ik snap dat werken bij NS dan ook een droom is.

De vraag of het kan om te werken bij de NS met autisme komt vaker langs, dus we hebben al vrij veel goede informatie hierover beschikbaar. Zie bijvoorbeeld deze drie topics: Link Link Link. Ze zijn weliswaar alle drie vanuit de context om een machinist te worden, maar hebben alsnog nuttige informatie.

In het kort houdt het in dat het hebben van een autistische beperking het werken bij de NS wel kan bemoeilijken, gezien de strenge eisen die bij sommige functies worden gesteld, maar het is absoluut geen onmogelijkheid.

Het beste wat ik je kan adviseren is om onze vacaturewebsite eens door te nemen en te kijken naar de eisen van bepaalde functies. En je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de recruiters om te vragen wat er mogelijk is.

Reageer