beantwoord

Reizen met buitenlands kaartje

• 10 december 2014
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

Met kerst reis ik naar Duitsland met een ticket dat ik bij de Deutsche Bahn heb gekocht. Op dit ticket staan mijn woonplaats in Nederland als vertrekplaats en een plaats in Duitsland als bestemming. Het probleem is alleen dat er op dit ticket geen barcode staat om in te checken. Nu bij ons de poortjes gesloten zijn, weet ik niet hoe ik in mijn trein kom. Hoe pak ik dit aan?
icon

Beste antwoord door Robby NS 10 december 2014, 11:14

Met kerst reis ik naar Duitsland met een ticket dat ik bij de Deutsche Bahn heb gekocht. Op dit ticket staan mijn woonplaats in Nederland als vertrekplaats en een plaats in Duitsland als bestemming. Het probleem is alleen dat er op dit ticket geen barcode staat om in te checken. Nu bij ons de poortjes gesloten zijn, weet ik niet hoe ik in mijn trein kom. Hoe pak ik dit aan?

beste Hamletstudio,

Bedankt voor je post, welkom op het forum!
De poortjes zijn lang nog niet allemaal gesloten. Er is op bijna elk station nog een of meerdere open poortjes waar je gewoon doorheen kan. Is dit niet het geval, kan je de contact opnemen met de servicecentrale via een knop op de gesloten poortjes, zij kunnen dan de poortjes openen. Dus die trein kan je gewoon nemen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Badge
Vermoedelijk heb je een zelf geprint e-ticket? Day heeft by DB altijd een scramble barcode (vierkant< meestal in de rechteronderhoek) en dat zou het moeten doen. Naar mijn eigen ervaring (Interrail uitgegeven door DB) echter meestal niet. ELK station dat volledig is afgesloten moet aan zowel in-als uitcheckkant een dan vrijgegeven noodknop hebben (groene alarmknop) die je dan moet indrukken om contact met de centrale te krijgen, die dan een specifiek poortje voor je kan openmaken/vrijgeven. Dus kom niet op de allerlaatste minuut!! Bij eventuele terugkomst met hetzelfde biljet idem dito.
Let op: alleen poortjes met een soort glazen reader ipv de normale in/uitcheck accepteren (in principe) de bar/scodes.

beste Hamletstudio,

Bedankt voor je post, welkom op het forum!
De poortjes zijn lang nog niet allemaal gesloten. Er is op bijna elk station nog een of meerdere open poortjes waar je gewoon doorheen kan. Is dit niet het geval, kan je de contact opnemen met de servicecentrale via een knop op de gesloten poortjes, zij kunnen dan de poortjes openen. Dus die trein kan je gewoon nemen.
Reputatie 4
Badge
Op chippoortjes zit toch helemaal geen knop?

In de omgeving van de poortjes zijn wel 5 knoppen te vinden.

1 paaltje met noodknop met breekkapje aan de 'binnenkant' van de poortjes om alle poorten te openen.
twee zuilen binnen en buiten de poortjes met elk twee knoppen. Een blauwe voor informatie en een rode voor noodgevallen.
Dat dacht ik ook.

Overigens een bizar systeem dat je NS moet gaan bellen om een station binnen te komen.

Pas geleden meldde NS nog dat dit volledig dichtgetimmerd was, maar blijkbaar niet.
Vermoedelijk heb je een zelf geprint e-ticket? Day heeft by DB altijd een scramble barcode (vierkant< meestal in de rechteronderhoek) en dat zou het moeten doen. Naar mijn eigen ervaring (Interrail uitgegeven door DB) echter meestal niet. ELK station dat volledig is afgesloten moet aan zowel in-als uitcheckkant een dan vrijgegeven noodknop hebben (groene alarmknop) die je dan moet indrukken om contact met de centrale te krijgen, die dan een specifiek poortje voor je kan openmaken/vrijgeven. Dus kom niet op de allerlaatste minuut!! Bij eventuele terugkomst met hetzelfde biljet idem dito.
Let op: alleen poortjes met een soort glazen reader ipv de normale in/uitcheck accepteren (in principe) de bar/scodes.

Beste srt,

Nee, het is helaas geen zelf geprint e-ticket en er staat ook geen scramble- of andere scancode op. Van de moderator weet ik inmiddels dat je via een knop contact kunt krijgen met een centrale die de poortjes voor je opent. Ik hoop maar dat dit goed gaat, want je wilt tenslotte je trein niet missen, zeker niet als je naar het buitenland reist. Voor dit soort reizen is de DB trouwens superhandig, beter dan NS-HiSpeed e.d.. Het kaartje was spotgoedkoop, moest alleen wel de portokosten betalen om het te laten opsturen.
Reputatie 1
Badge
datzelfde heb ik ook gezegd-het is de servicezuil.
Beetje vreemd kaartje wat je dan hebt, want zelf doe ik net zo als je beschrijft.
Er zijn 2 andere manieren om toch een afgesloten station op te komen:
als je toch een chipkaart hebt en die is geschikt voor NS en heeft voldoende saldo, dan kan je gewoon INchecken, en na doortocht meteen weer UITchecken-dat kost je niks. Mogelijk kan je zelfs een opgesloten iemand zo naar buiten laten gaan. Echter bij terugkomst kan je zo beter NIET eerst uitchecken-want dan kost het je wel min.saldo! en veel trouble het terug te halen.
Datzelfde kan met elk gewoon los kaartje van DIE dag-al zal dat smorgens vroeg nog niet zo veel in de prullenbak liggen. Je kan er onbeperkt mee in-uitchecken.
En tot slot kan je investeren in het allergoedkoopste kaartje uit de automaat- dat is geen railrunner, maar dat is uiteraard wel raar.
PS als dat station toevallig Enschede is, want afgesloten, dan is alle moeite voor niks-de treintjes naar DE staan apart van het afgeschermde gebied en zijn open toegankelijk. Het zou een NRW ticket of Verbund of zoiets kunnen zijn.

Reageer