Reizen naar Roermond (asbest)

• 17 december 2014
  • 4 reacties
  • 291 Bekeken

Ik moet morgen vanuit Nijmegen reizen naar het zuiden van Roermond. Ik hoef nergens dicht bij de afzetting te zijn en de school waar ik moet zijn (stage) is gewoon open. De enige vraag is: hoe kom ik daar? Ik kan met de trein reizen tot Swalmen en van daaruit heb ik een bus nodig, maar welke bussen rijden nog? Rijdt bus 17 bijvoorbeeld nog vanuit Swalmen en, zo ja, tot waar? Rijden er überhaupt nog bussen in die omgeving? Hoe kan ik in het zuiden van Roermond komen morgenochtend? Ik moet om precies te zijn op de Heinsbergerweg zijn. Alvast bedankt!

4 reacties

Er rijden bussen naar Roermond Wilhelminaplein, ik geloof ook vanuit Swalmen dat ze rijden, er rijden ook bussen direct naar Weert door, dus het is even opletten geblazen. Vanuit Swalmen zijn het bussen van Veolia die worden ingezet. Hoe het verder gaat met de bussen durf ik weinig zinnigs over te zeggen, misschien weet een ander forumlid hier meer over.
Ik ben namelijk niet echt bekend in Roermond helaas.
Lastig voor NS, want Veolia rijdt tussen Nijmegen en Roermond en NS van Roermond naar Sittard. Maar het antwoord staat op de website van Prorail:

'17 december 2014
Brandweerinzet vanwege asbest

Afgelopen nacht heeft in Roermond een brand gewoed waarbij asbest is vrijgekomen. Dit is in delen van de binnenstad, zoals het stationsgebied, teruggevonden. Dit wordt schoongemaakt.Tijdens het schoonmaak mogen er geen treinen stoppen in Roermond. IC's tussen Eindhoven en Sittard rijden wel, maar stoppen niet te Roermond. De Sprinter Maastricht-Roermond rijdt tot Echt. Dit duurt tenminste tot donderdagmiddag 17.00 uur.Er worden bussen ingezet vanaf Roermond Wilhelminaplein naar Swalmen, Echt en Weert v.v. Er rijden ook bussen tussen Swalmen en Weert en tussen Swalmen en Echt (stoppen niet in Roermond).'
Waar moeten mensen die naar Roermond reizen dan uitchecken, want dat kan niet op het station (volgens een ander topic hier). Dat is nog niet geregeld.
Beste Novacek,

Ik zie dat Loes je al heeft voorzien van reisadvies. Nadat bekend was geworden dat er langere tijd geen treinen konden stoppen bij station Roermond, is bij het Wilhelminaplein een tijdelijke stationslocatie met in/uitcheckgelegenheid gecreëerd. Het is dus wel mogelijk om in en uit te checken.

Reageer