beantwoord

Reizigers uit het buitenland

• 12 december 2014
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

Ik heb regelmatig gasten uit Amerika. Vaak is er dan een niet vooraf gepland uitje met de trein of moeten ze met de trein terug naar schiphol. Met hun pasjes kun je alleen niet betalen bij een NS kaartautomaat. Dus we moeten iedere keer opnieuw overleggen over een constructie. Hoe dan ook: helemaal niet handig. Iemand nog tips? En is NS hier van op de hoogte?
icon

Beste antwoord door Julian 12 december 2014, 15:48

Het is sinds kort mogelijk om met creditcard te betalen bij de kaartautomaat op de meeste stations, echter dient deze kaart dan wel voorzien te zijn van een chip (de creditcards met enkel een magneetstrip worden niet geaccepteerd). Dat zou voor veel toeristen al een hoop moeten schelen.
Bekijk origineel

2 reacties

Het is sinds kort mogelijk om met creditcard te betalen bij de kaartautomaat op de meeste stations, echter dient deze kaart dan wel voorzien te zijn van een chip (de creditcards met enkel een magneetstrip worden niet geaccepteerd). Dat zou voor veel toeristen al een hoop moeten schelen.
Reputatie 1
Badge
Ns is hier welzeker van op de hoogte en heeft dit jaar toegegeven en inmiddels hebben alle stations waar zij hun kaartautomaten hebben tenminste 1 geschikt voor Cred card met PIN + CHIP, extra kosten 50 cts. Op het scherm onder staan klein de geaccepteerde betaalwijzen.
Helaas zijn je USAfriends het slachtoffer vanhun eigen achterstallige banken, die het tot voor zeer kort niet nodig vonden de veel veiliger chip+PIN op hun veel te veel gebruikte cred cards te zetten. Britten, Spanjaarden, Australiers etc hebben dit bezwaar niet.
Op internationale toeristen-info sites zoals bvb tripadvisor is dit onderwerp tot uittentreure uitgemolken. Van wat ik me daarvan herinner is de enige oplossing (anders als lenen/terugbetalen of EUR geven aan een vrindelijk type die wel zijn bankpasje wil bereidstellen) een zogenaamde PrePay card -een soort cred card (maar zonder credit, want vooruitbetaald) met PIN +CHIP-maar daar zijn meestal enorm hoge extra ''fees'' mee gemoeid. OF eerst naar een bank ATM, cash EUR eruit halen, die omwisselen voor munten (tja, NS....) en dan de juiste automaat zoeken die dan kaartjes levert.

Reageer