beantwoord

Reizigersinformatie navervoer vanaf Den Haag CS?

  • 16 februari 2017
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Is het een idee om op Den Haag CS alle vertrekinformatie van het stads- en regionaal openbaar vervoer te gaan projecteren op dezelfde schermen? Nu hangt de vertrekinformatie van de trams op een andere plek dan die van de bussen en de metro. Vooral de keuze tussen metro en tram 3/4 voor de Randstadrail kan zo niet goed worden gemaakt.
En is het een idee dat Prorail of de NS iemand aannemen die dit soort dingen zelf bedenkt??
icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 februari 2017, 11:00

Hallo JeeTee en welkom op het NS Serviceforum,

Bedankt voor je suggestie en ik zal deze ook doorspelen. Op de laatste vraag kan ik je het antwoord geven dat wij daar wel personeel voor hebben die continue de mogelijkheden hiervoor aan het bekijken zijn. Soms is dit niet wenselijk of zijn de kosten te hoog om dit te realiseren. Per situatie moeten wij dit inschatten. Via onze reisplanner kan je deze informatie inwinnen en hoef je niet op het station dit niet allemaal uit te zoeken.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo JeeTee en welkom op het NS Serviceforum,

Bedankt voor je suggestie en ik zal deze ook doorspelen. Op de laatste vraag kan ik je het antwoord geven dat wij daar wel personeel voor hebben die continue de mogelijkheden hiervoor aan het bekijken zijn. Soms is dit niet wenselijk of zijn de kosten te hoog om dit te realiseren. Per situatie moeten wij dit inschatten. Via onze reisplanner kan je deze informatie inwinnen en hoef je niet op het station dit niet allemaal uit te zoeken.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +3
Nog mooier zou het zijn wanneer NS aansluitingen op het overige vervoer gaat projecteren op de schermen in de trein. Als Connexxion aansluitingen op de trein en de metro, inclusief actuele reisinformatie, kan projecteren op de schermen in de bus zou dat in de trein ook moeten kunnen.
@Erryt NS, dank voor je reactie. Goed om te weten. Ik zou jullie experts toch willen adviseren om eens te gaan kijken op Den Haag CS. Het kostenargument is in dit geval niet echt sterk. Er is voor miljoenen een metrohalte gebouwd in een uiterste uithoek van het station. Maar om te kijken of er een metro gaat moet je er eerst helemaal naartoe lopen. Om dan te constateren dat je beter tram 3/4 kan nemen en dan weer helemaal terug te gaan. Van de trams kun je wel verspreid over de stationshal zien wanneer ze gaan. Ik geloof niet dat dat een (kosten)technisch issue is. Eerder contractueel gedoe tussen diverse aanbieders.
Reputatie 7
Wij nemen dit mee in de feedback JeeTee, bedankt daarvoor. Het zou in ieder geval een stuk makkelijker zijn voor reizigers. De afweging wat betreft het kostenplaatje laat ik aan deze specialisten over.
Reputatie 4
Badge
Helemaal handig is het niet, maar aan beide kanten van het station hangen beneden bij de trappen naar de trams/bussen/metro E dynamische borden waarop de eerst vertrekkende staan. Deze zijn wel per trap, dus op het ene bord staan tram 3/4/2/6, op het andere de bussen en metro E. Als je dus wilt kiezen tussen 3/4 of E, kun je eerst op het ene bord kijken en vervolgens in ongeveer 5 sec naar het andere bord lopen en op basis daarvan de juiste keuze maken. Daarvoor hoef je dus niet helemaal naar het metro station toe te lopen.

Reageer