beantwoord

Relshoppers helmond brouwhuis

• 17 juli 2020
  • 7 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 1

Er waren wat jongeren wat aan het rommelen op het station, ze gooide een bierfles op de grond en sprong uit duizenden scherven ze gooide voorwerpen op het spoor zoals gebuikte cadeaukaarten eentje stond zelfs op het spoor om deze op te pakken de sprinter die ik moest nemen liep vertraging op door deze gevaarlijke capriolen.

Waar kan ik dit inlichten? moet ik aangifte doen bij de politie of moet ik bij ns of prorail zijn?

ik voel me de eerste twee weken niet echt meer veilig op station brouwhuis.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 17 juli 2020, 21:59

Hi JeffreyvanZutphen

Wat een nare ervaring, wanneer was dit?
Bij een onveilig gevoel is het altijd goed om dit door te geven bij ons (op het moment van gebeuren kan je een openbare tweet sturen naar ons Twitteraccount.
Het liefst met een omschrijving van de situatie en uiterlijk van de personen. Dan kan er direct geschakeld worden.

Als je met je ervaring iets wilt doen, dan kan je uiteraard aangifte doen. Hopelijk voel je je snel weer veilig op het betreffende station.

Bekijk origineel

7 reacties

Hi JeffreyvanZutphen

Wat een nare ervaring, wanneer was dit?
Bij een onveilig gevoel is het altijd goed om dit door te geven bij ons (op het moment van gebeuren kan je een openbare tweet sturen naar ons Twitteraccount.
Het liefst met een omschrijving van de situatie en uiterlijk van de personen. Dan kan er direct geschakeld worden.

Als je met je ervaring iets wilt doen, dan kan je uiteraard aangifte doen. Hopelijk voel je je snel weer veilig op het betreffende station.

Reputatie 1

het was vanmiddag ik had die trein om 12:41, ze stapten daarintegen niet in dus ze waren alleen maar aan het rotzooien, meer niet, dan ga ik binnenkort een twitteraccount aanmaken.

Reputatie 7
Badge +3

Behale via Twitter kun je ook een WhatsApp of sms bericht sturen naar nummer 06 13 18 13 18, om overlast of onveilige situaties in de trein of op het station te melden. Daarmee kom je  direct in contact met de Meldkamer NS. 

https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

Reputatie 6
Badge

Behale via Twitter kun je ook een WhatsApp of sms bericht sturen naar nummer 06 13 18 13 18, om overlast of onveilige situaties in de trein of op het station te melden. Daarmee kom je  direct in contact met de Meldkamer NS. 

https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

Dit is wat ik zou doen. Een tweet duurt te lang.
In dit geval moet er zo snel mogelijk een politie die kant op.

Reputatie 6
Badge +1

Als er zo snel mogelijk politie nodig is, zou je eigenlijk 112 moeten bellen en niet een SMS of WhatsApp sturen naar de meldkamer van NS. Dat voorkomt een extra schakel en is er sneller hulp mogelijk. 

Badge +3

112 alleen bij levensbedreigende situaties graag (in de trein).

Maar als er iemand op het spoor staat (om iets op te rapen?) dan ga ook je gang natuurlijk om 112 te bellen!

...gebuikte cadeaukaarten eentje stond zelfs op het spoor om deze op te pakken

Alleen NS personeel en hulpdiensten mogen op het spoor, toch? Machinist die even voor zijn eigen trein een selfie maakt twijfelgeval.. ‘even de koppeling controleren’ of zo…  :sweat:

Voor de rest, best een vaag verhaal..

...jongeren wat aan het rommelen op het station, ze gooide een bierfles op de grond en sprong uit duizenden scherven

Denk dat anderen het wel met me eens zijn dat alle stations in Helmond niet de fijnste plekken zijn om te verblijven.. met Brouwhuis natuurlijk als ‘prachtwijk’ (tokkie buurt dus overlast gegarandeerd?

Och ja.. het kan erger (Eindhoven) en je zult er maar wonen https://www.ed.nl/eindhoven/noodverordening-in-eindhoven-na-oproep-onder-jongeren-om-te-rellen-politie-houdt-21-personen-aan~aff06007b/

Relschoppers vinden dus wel een plaats ergens. Hopelijk niet in een trein zelf, of door eentje geschept worden met al die fratsen.

Krijg eerst maar eens corona of zo, of luister naar je ouders! Kansloos, met name de ouders soms helaas. (gaat niet specifiek over Helmond maar het valt wel op).

Reputatie 1

klopt helmond had een noordvordering voor rellen, ik weet echter niet of hiermee te maken heeft, brouwhuis en helmond oost is flink achteruit gegaan qua wijk, politie is dringend niet echt noodzakelijk maar misschien wel extra surveilleren.

Reageer