beantwoord

Restitutie gemaakte kosten, wegens meer dan 2,5 uur stranden op Station Steenwijk...

• 11 april 2015
  • 2 reacties
  • 683 Bekeken

Beste mensen van de NS,

Gisteravond hadden mijn broer en ik een leuk feest in Zwolle. Op de heenweg hadden we het erover hoe mooi Steenwijk wel niet gelegen lag in het noorden van Nederland.
Echter, op de terugweg, wij rennen naar de trein die vanuit Zwolle om 0:53 vertrok en zou gaan tot Steenwijk. Dit gebeurde! Super perfecte verbinding.
Echter, eenmaal op Steenwijk aangekomen, stond daar geen trein-vervangend vervoer klaar, dat om 1:25 zou moeten vertrekken volgens dienstregeling. Na een kwartier wachten maar eens gebeld met de NS klantenservice, die als antwoord gaven dat we om 2:00 uur een bus toegewezen zouden krijgen. Prachtig! Even wachten en dan toch fijn naar huis. Helaas.....hoe vaak ik ook hallucineerde en dacht dat er een bus aan kwam, er was niks. Om 2:00 uur maar weer eens gebeld met de NS klantenservice, weer de hele vriendelijke dame, mooie stem zeg dat wel, die zei dat ze bezig waren om bussen in te zetten. Om 2:15 belde ik maar weer eens om te horen of de bus al onderweg was. Volgens de klantenservice was er inmiddels al een bus onderweg. Helaas 2:50, geen bus. Mijn telefoon had inmiddels een lege batterij, de zon was echt verdwenen en samen met de andere gestrande passagiers probeerden we de moed erin te houden. Vanwege mijn telefoon die inmiddels ook een dienst weigerde, de telefoon van mijn broer maar geleend. Weer de klantenservice gebeld, gelukkig, ze herkende mijn stem direct. Er zouden taxi's ingezet worden, die zouden er binnen een half uur zijn, ik bedankte haar aardig en vroeg me bijna af of ik haar om een date zou vragen, omdat mijn belgedrag bijna op stalken begon te lijken. Ik besefte me alleen dat het niet een geslaagd moment was. Menigeen van de mede passagiers liet de moed van de taxi ook al varen, terwijl ik steeds aan de lieve woorden van de klantenservice medewerker S. dacht. Immers ze probeerde haar volledig in te zetten voor ons en ze begreep mij/ons gaf ze aan! Na precies een half uur wachten, het was 3:30 kwam de taxi gelukkig opdoemen uit de donkere nacht. Het einde leek nabij. Gelukkig, na een ritje taxi, waren wij om 5:15 thuis, in plaats van de uiterlijk geplande 2:30. Tijdens die taxirit moest ik denken aan de lieve woorden van S. ze had het namelijk over een restitutie aanvragen en dat ook de gemaakte kosten gedeclareerd konden worden, zoals de belkosten die mijn broer en ik gemaakt hebben. Dit gaf mij de moed om eens te kijken wat jullie NS konden doen.

Dus maakte ik vanochtend een profiel aan op deze social media site van NS. Schijn ik ter controle een brief thuis te moeten ontvangen met bevestigingscode..jammer. Graag zou ik de gemaakte kosten het liefst zo snel mogelijk (lees vandaag) willen afhandelen, zowel die van mij als die van mijn broer. Zodat deze avond die leuk begon met het feest, niet de boeken in gaat als de avond waarin het record aantal uren vertraging in de Steenwijkse nachtelijke zon is bereikt. Hoe zou ik dus het best een persoonlijk bericht op deze social media site kunnen verzenden? Is het doorgeven van mijn email adres een optie dat we daar vanuit verder communiceren?

Ps. lieve medewerker S. mocht jij ooit weer op de klantenservice werken als ik (hopelijk niet te vaak) weer strand om een tijdstip dat ik liever geen vertraging oploop, zou je me dan een bak warme koffie willen brengen? En neem er dan ook één voor jezelf mee! Je bent m'n held van de avond geweest, immers jij kon er niks aan doen en dankzij jou zijn wij allen thuis gekomen 😃 Een dikke kus en knuffel voor jou!
icon

Beste antwoord door Charon NS 13 april 2015, 12:39

Beste bram.lever, welkom op het forum. Wat een liefde voor mijn collega! Goed om te lezen. Ik snap dat het niet fijn is om zo lang te moeten wachten op het station. Stuur even een privébericht met hierin je persoonlijke gegevens, kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 🙂 Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en hierna te kiezen voor 'Stuur bericht'.

Ik heb je topic verplaatst naar Op het station.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Beste bram.lever, welkom op het forum. Wat een liefde voor mijn collega! Goed om te lezen. Ik snap dat het niet fijn is om zo lang te moeten wachten op het station. Stuur even een privébericht met hierin je persoonlijke gegevens, kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 🙂 Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en hierna te kiezen voor 'Stuur bericht'.

Ik heb je topic verplaatst naar Op het station.
Charon, je hebt een PB 😃

Reageer