Restitutie onterecht afgeschreven geld

• 22 november 2014
  • 6 reacties
  • 277 Bekeken

Ik heb mij zojuist op Amsterdam Centraal uitgecheckt in plaats van eerst ingecheckt. Daarna heb ik me wel ingecheckt. Toen zag ik dat er door eerst uit te checken 10 euro onterecht is afgeschreven. Hoe krijg ik dit terug? Bij voorbaat dank.

6 reacties

Reputatie 4
Badge
Die 10 euro is niet onterecht afgeschreven maar is de boete die hoort bij instappen op een paaltjessttation zonder inchecken en zonder controle bij een poortjesstation weer uit willen stappen. Omdat je door de nog openstaande poortjes deze boete nu kunt krijgen zonder zwartgereden te hebben krijg je het geld een aantal keer toch teruggestort. In de loop van maandagochtend kun je de klantenservice bellen of wachten tot een moderator je vraagt om een privébericht.
Niet onterecht? - Die boete treft bij openstaande poortjes voornamelijk reizigers die zich vergissen. Je moet namelijk wel een ontzettende oelewapper zijn om bewust niet in te checken en dan nadat je de hele reis niet bij een controle tegen de lamp bent gelopen, jezelf aan te geven bij het openstaande uitcheckpoortje.
Pe_pe ik ben het helemaal met je eens. Daar moet je als zwartreiziger wel erg dom voor zijn. Overal in Nederland kan je bij een ov-paaltje zowel in- als uitchecken. Dat het per ongeluk inchecken bij een uitcheckpaaltje bij openstaande poortjes direct wordt bestraft met 10 euro boete vind ik dus uiterst frappant.
Reputatie 4
Badge
Het poortje heeft precies gewerkt zoals de bedoeling is dus is het bedrag terecht afgeschreven. Het is ook volkomen terecht dat u dat geld weer terug wilt hebben omdat ik ook niet begrijp waarom het zo moeilijk is om de software van de poortjes pas aan te passen bij het volledig afsluiten van een station i.p.v. de poortjes maanden tot jaren boetes uit te laten delen aan goedwillende reizigers.
NS wil zo het geld terugverdienen van de poortjes. Anders is er geen verklaring voor.
Badge
Ik heb mij zojuist op Amsterdam Centraal uitgecheckt in plaats van eerst ingecheckt. Daarna heb ik me wel ingecheckt. Toen zag ik dat er door eerst uit te checken 10 euro onterecht is afgeschreven. Hoe krijg ik dit terug? Bij voorbaat dank.
He Iris, welkom op het forum. Ik kan je wel verder helpen. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens + je OV-chipkaartnummer willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en daarna op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny

Reageer