beantwoord

Roken Delft CS

• 30 april 2015
  • 4 reacties
  • 444 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
In de hal bij de sporen van station Delft CS staat nergens aangegeven dat je niet mag roken. Ik neem aan dat het niet mag in een ondergrondse hal? Willen jullie dat dan aangeven s.v.p.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 april 2015, 18:17

Ik denk dat de NS Huisregels voor zich spreken:

Roken is in binnenlandse en internationale treinen nergens toegestaan. De perrons en de stations zijn rookvrij; er zijn gemarkeerde zones waar roken is toegestaan. Let op: ook het gebruik van een elektronische sigaret is alleen toegestaan in de gemarkeerde rookzones op de perrons en de stations. In de buitenlucht, zoals op perrons zonder overkapping, is roken toegestaan.

Het antwoord op jouw vraag is: Tenzij anders aangegeven is roken niet toegestaan. Dat geldt voor station Delft en alle anderen, afhankelijk van wel of geen overkapping.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik denk dat de NS Huisregels voor zich spreken:

Roken is in binnenlandse en internationale treinen nergens toegestaan. De perrons en de stations zijn rookvrij; er zijn gemarkeerde zones waar roken is toegestaan. Let op: ook het gebruik van een elektronische sigaret is alleen toegestaan in de gemarkeerde rookzones op de perrons en de stations. In de buitenlucht, zoals op perrons zonder overkapping, is roken toegestaan.

Het antwoord op jouw vraag is: Tenzij anders aangegeven is roken niet toegestaan. Dat geldt voor station Delft en alle anderen, afhankelijk van wel of geen overkapping.
Oke, voor mij is dat duidelijk. Maar dat geldt niet voor iedereen. Ik heb namelijk rokers gezien die rookten, zij zagen geen rookzuil maar ook geen verbodsbord. En dan denken sommige mensen dus dat het overal wel zal mogen. Kan dit beleid en met name de duidelijkheid erover niet aangepast worden? Ik vind het vervelend om als niet roker, rokers hier op te moeten wijzen. Dat is een taak voor de NS lijkt mij.
(Die Huisregels spreken niet voor zich want ze zijn niet te vinden op het perron zelf!)
Ik vermoed dat bij de in- en uitgangen een bord met de huisregels staat aangegeven en die valt idd vaak niet echt goed op. Ik hoop dat er idd wat meer bewijzering komt over het wel of niet roken op station Delft. Het nieuwe station ken ik niet goed genoeg om met zekerheid te zeggen waar het bord staat.
Reputatie 2
Weet je,afgelopen week verliet ik Utrecht Centraal via de Noordertunnel naar NH Hotel/Tram halte......je ruikt het gewoon, het is vies/stinkt;loopt er zo/n dame een peuk te roken; het station uit......ik geloof niet dat mensen zich houden aan een peukzone! Dan doen we het daarbuiten wel!.....Mensen zijn niet te houden: moet je eens bij een willekeurige bushalte op de grond kijken! Bezaaid met peukies......Ik geef je helemaal gelijk!

Reageer