beantwoord

Roken op het station

• 22 november 2018
  • 5 reacties
  • 1002 Bekeken

Het wordt weer kouder. Hierdoor gaan de rokers, op de kleine stations, in de glazen hokjes roken. Ik snap het wel wat je zit/staat daar ook uit de wind. Alleen ik vind het zelf het heel erg smerig, die rooklucht op de frisse stations en dat op de vroege ochtend.

Is het mogelijk dat de NS "verboden te roken" stickers op de ramen van de hokjes plaatst?

Ik ben benieuwd naar de reactie van de NS.

Groet Marie
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 november 2018, 10:58

Goedemorgen Marietje97 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat je merkt dat er gerookt wordt op de locaties waar dat niet is toegestaan. Op al onze stations gelden onze huisregels, welke per station ook zijn opgehangen. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld:

Volgens deze huisregels is het niet toegestaan om te roken op overdekte stations en perrons, behalve op de daarvoor aangewezen locaties. Naast dat dit verbod dus teruggevonden kan worden op deze plakkaten, is deze regel tegenwoordig ook vrij algemene kennis. In hoeverre dit soort stickers dan ook toegevoegde waarde hebben durf ik niet te zeggen.

Ik wil echter wel graag een melding maken van dit door jou geconstateerde gegeven. Kun je aangeven op welk station dit precies plaatsvindt?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
@Marietje97 :
Hoe spijtig het ook is voor de reizigers, die dagelijks met de overlast van het roken op het station worden geconfronteerd: de NS heeft geen enkele ambitie om de overlast serieus aan te pakken.

Er zijn op dit forum veel klachten over de overlast door roken op het station. Er zal zich straks wel een moderator melden met de vraag om geen topics te openen over overlast door roken op het station, maar om die in een ander topic te plaatsen 'om het centraal te houden'. Dat maakt het namelijk makkelijker om het probleem te blijven negeren en klachten in rook te doen opgaan.
Goedemorgen Marietje97 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat je merkt dat er gerookt wordt op de locaties waar dat niet is toegestaan. Op al onze stations gelden onze huisregels, welke per station ook zijn opgehangen. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld:

Volgens deze huisregels is het niet toegestaan om te roken op overdekte stations en perrons, behalve op de daarvoor aangewezen locaties. Naast dat dit verbod dus teruggevonden kan worden op deze plakkaten, is deze regel tegenwoordig ook vrij algemene kennis. In hoeverre dit soort stickers dan ook toegevoegde waarde hebben durf ik niet te zeggen.

Ik wil echter wel graag een melding maken van dit door jou geconstateerde gegeven. Kun je aangeven op welk station dit precies plaatsvindt?
Reputatie 6
Een voorbeeld waaruit blijkt dat het plakken van een sticker voor NS, wanneer het roken betreft, een onmogelijke (of ongewenste?) opgave is:

https://community.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039

Een treffend voorbeeld van het blijven negeren.
Reputatie 7
Badge +3
Een bord met deze tekst hangt ook onderaan de trappen bij De Vink, wel ietwat afwijkend aangezien De Vink geen poortjes heeft en geen rookzone, daar staat bv dat het station rookvrij is.
Op De Vink zijn er 2 soort van afgesloten wachtruimtes, afgezien van het feit dat er geen deur (meer) in zit, binnen in deze wachteruimte hangen meerdere "niet roken" bordjes.

Edit,
onlangs zijn er blijkbaar andere borden met huisregels opgehangen, tekst nu gelijk aan die van de foto hierboven.
Je kan overal borden ophangen maar dat is toch zinloos, zolang er niet opgetreden word doet men toch waar hij of zij zin in heeft. Station Baarn, we staan hier te vernikkelen van de kou, in de wachtruimte op het perron staat het blauw van de rook en niet enkel van de sigaretten, dat kan ik hiervandaan ruiken.. Dit is geen incident, dit gebeurt dagelijks en waarschijnlijk op alle kleine stations waar geen NS personeel aanwezig is

Reageer