Roken op perrons verbieden

• 28 maart 2019
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hoewel er een "soort" beperking voor roken op perrons geldt, houden weinig mensen zich daaraan. Er is geen handhaving. De passagiers die "benedenwinds" staan, staan letterlijk in de stank. Als dan de trein komt, worden de peuken weggegooid en nog nastinkend zitten de rokers in de volle coupe.
Gewoon volleig verbieden is de enige nette optie. Rokers gedragen zich asociaal en moeten wat aan hun verslaving doen.

2 reacties

Reputatie 3
Beetje overdreven om te stellen dat weinig rokers zich er aan houden, ik deel die ervaring absoluut niet. Er wordt zeker gehandhaafd, ook met boetes. Misschien niet altijd, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Ik denk dat NS al genoeg doet om rookvrije ruimtes te creëren. Er is op de perrons buiten ook gewoon genoeg ruimte voor rokers en niet-rokers.

Er zijn gewoon (helaas) nog heel veel mensen die roken, waaronder dus ook veel reizigers, maar het worden er wel steeds minder. Een praktisch rookvrije samenleving is denk ik een kwestie van tijd en tegen die tijd zullen de stations ook wel helemaal rookvrij zijn.
Welkom bij onze NS Community, Bif!

Wat jammer om te lezen dat je hier erg last van hebt. Kun je me aangeven om welk station dit gaat?
Er is een groot topic over op onze Community waar je alle regels en meningen over het roken op het station kan terugvinden. Deze vind je hier.

Reageer