Roken op station Duivendrecht

• 29 juni 2019
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 3 reacties
Op station Duivendrecht staat op spoor 1, in de overkapping, een rookzuil.
Door de specifieke vorm van station Duivendrecht (de "buizen" rond spoor 1 en 4) wordt de rook hiervan vaak naar de stationshal gezogen en staat het hele station vól met rook, vooral als de rookzuil aan het "naverbranden" is.

Zou deze rookzuil weggehaald kunnen worden? Roken, binnen op stations is écht niet meer van deze tijd. En op een station als Utrecht of Amstel kan de rook nog naar boven en heb je er minder last van, maar in Duivendrecht moet je bijna wel door de rookwalm lopen.

4 reacties

Dat klinkt inderdaad niet heel fijn, IIVQ! Ik zal aangeven dat dit door jou als onprettig ervaren wordt zodat mijn collega's kunnen kijken wat er mogelijk is op dat perron.
Badge +3
Onprettig misschien (je ruikt tabaksrook) maar 'vol met rook' lijkt me een ander probleem want dan staat er iets in de fik.

Misschien de doofpaal of astegel 'naverbrander' inderdaad, en dat stinkt behoorlijk, (geef ik toe, jakkes bah!) want na de tabak gaat de filter ook smeulen.

Kan even duren, want op Delft staat de rook/doofpaal ook al jaren vlak voor de ingang.
Reputatie 7
Badge +3
Die rook/doofpaal op Delft staat tenminste nog buiten, ook al is het niet echt prettig om er langs te lopen wanneer er daar meerdere mensen staan te paffen.
En nu zijn de draaideuren daar weer teruggeplaatst zodat de rook niet constant naar binnen komt.

Maar rookpalen onder de overkapping van een station zijn al veel langer ongewenst, rook houdt zich immers niet aan de afgebakende omtrekken van de rookzone (net als sommige rokers helaas) en zorgt ook verder dan de rookzones voor overlast.
Onprettig misschien (je ruikt tabaksrook) maar 'vol met rook' lijkt me een ander probleem want dan staat er iets in de fik.

Misschien de doofpaal of astegel 'naverbrander' inderdaad, en dat stinkt behoorlijk, (geef ik toe, jakkes bah!) want na de tabak gaat de filter ook smeulen.

Kan even duren, want op Delft staat de rook/doofpaal ook al jaren vlak voor de ingang.

De tabakspaal wordt veelgebruikt en staat dus regelmatig "na te branden" en dan hangt de hal soms vol met rook.
Als hij niet aan het verbranden is dan moet ik alsnog langs de rokers op spoor 1. dwz, ik kan ook omlopen via spoor 4, maar dat is om. En ik vind het principe vervelend dat ík mij moet aanpassen om geen last te hebben van overlastgevers 😉

Reageer