beantwoord

rokende ns conducteur

• 26 september 2014
  • 2 reacties
  • 391 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zag op het station in Groningen een NS conducteur die aan het roken was, maar niet bij een rookpaal. ik sprak hem aan over zijn gedrag, maar hij liep gewoon weg. Wel zij hij eerst dat hij dat niet deed, want hij was net klaar, maar ik zag hem een minuut eerder ook al, en toen ik zei, dat ik hem eerder ook zag, draaide hij om en liep weg. Als een NS medewerker niet aan de regels houd, wie gaat dan wel mensen aanspreken over het roken in het openbaar
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 27 september 2014, 09:54

Beste marm, welkom op het NS serviceforum. Ik begrijp heel goed dat je de conducteur hier even op hebt aangesproken. Het is namelijk wel belangrijk dat er op een station gerookt wordt bij de daarvoor bestemde rookpalen, dit geldt ook voor conducteurs. Mocht je een officiële klacht willen indienen dan ontvang ik graag een privébericht van je met zo veel mogelijk gegevens. Dan kunnen we hem er in ieder geval op aanspreken.
Bekijk origineel

2 reacties

Blijft ook een teer onderwerp. Zo is die conducteur een teerpoppetje! In de Gooi en Vechtstreek let niemand meer op de rookzones/rookpalen dat geeft voor wel rokers toch wel stress om de trein te halen. En voor niet rokers, kan het irritatie zijn. Maar op de perrons zelf sta je zelf automatisch al in de buitenlicht dus met of zonder rookzone dat maakt echt geen moer uit. Ik denk ook dat het geen zin heeft om elke roker voor aan te spreken voor zijn of haar rookgedrag. Momenteel is de NS, Arriva, Syntus, Connexxion, Veola te laks om daarvoor extra maatregelen te nemen. Ook de overheid doet daar te weinig mee over het rookgedrag van reizigers en het spoorwegpersoneel. Ondergrondse stations zoals bijvoorbeeld Schiphol en Rotterdam Blaak is niet slim om daar te gaan roken omdat het brandgevaarlijk kan zijn. Maar de rook gaat meestal naar boven dus er gaat niets boven Groningen!
Beste marm, welkom op het NS serviceforum. Ik begrijp heel goed dat je de conducteur hier even op hebt aangesproken. Het is namelijk wel belangrijk dat er op een station gerookt wordt bij de daarvoor bestemde rookpalen, dit geldt ook voor conducteurs. Mocht je een officiële klacht willen indienen dan ontvang ik graag een privébericht van je met zo veel mogelijk gegevens. Dan kunnen we hem er in ieder geval op aanspreken.

Reageer