beantwoord

Rokers op Schiphol

• 9 mei 2019
  • 3 reacties
  • 346 Bekeken

Er staan momenteel rokers op het perron.. is er geen forum dit te melden behalve een na medewerker opzoeken?
icon

Beste antwoord door Momo 9 mei 2019, 09:29

Via Twitter melden vaak het snelst. Al zal het opzoeken van een NS medewerker of andere BOA (bv van ProRail) misschien wel sneller zijn.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Via Twitter melden vaak het snelst. Al zal het opzoeken van een NS medewerker of andere BOA (bv van ProRail) misschien wel sneller zijn.
Welkom bij de Community, Damian.

Melden via Twitter is inderdaad een goede optie! Daar beantwoorden mijn collega's je bericht binnen 15 minuten. Op Schiphol is ook 24/7 balie personeel aanwezig die je kan aanspreken. Dus dat is waarschijnlijk nog sneller 😀
Badge +3
Roken in de tunnel van Schiphol mag natuurlijk niet, maar veel mensen nemen er inderdaad een loopje mee (ook wel eens schuldig aan gemaakt, ook al is het maar een klein stukje naar buiten de aankomsthal, waar je gewoon buiten mag roken). Gewoon even naar het eind van het perron lopen en de tunnel zelf is de schoorsteen (en stinkt sowieso al).

De behoefte aan nicotine is blijkbaar groter dan de pakkans, en overal hangen camera's.

Amsterdam (en dus ook Schiphol) is nog altijd een beetje een vrijplaats voor alles wat niet mag, maar roken in een tunnel lijkt me niet verstandig. Staken op 28 mei ook niet trouwens...

Dus daar zijn we weer, handhaving! Stiltecoupé, 1e klas grijs/scheefrijden, roken waar het niet mag (maar dan ook het personeel niet!) en zo.

Onlangs in een respectabele Amsterdamse discotheek vroeg ik nog waar de rookzone/hok was? Die hadden ze wel.. bovenaan de trap en dan rechts ergens...

"Maar als je er hier (aan de bar) eentje wilt opsteken krijg je gewoon een asbakje hoor... of gooi maar op de grond..." Only in Amsterdam! Alhoewel...

In Eindhoven was er een (klein, eenmanszaak) café dat €1 rekende voor een asbak (om de boete van te betalen, als er toevallig weer eens controle kwam)... En kwam die controle de volgende ochtend, dan ook een boete "want met onze apparaten kunnen we detecteren dat er gerookt is!".

Reageer