roltrap defect | NS Community
beantwoord

roltrap defect

  • 17 February 2021
  • 22 reacties
  • 709 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedendag,

Graag zou ik melding willen maken van - een sinds enkele dagen - defecte roltrap op station Rotterdam Blaak. Is het mogelijk dat er een bericht kan worden doorgegeven, zodat de roltrap zsm wordt gerepareerd? Hartelijk dank. 

Vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 18 February 2021, 20:41

Bekijk origineel

22 reacties

Wat vervelend dat het nog steeds niet is verholpen. Ik zet het nogmaals door. Hopelijk snel weer in werking!

De genoemde roltrappen op station Rotterdam Blaak doen het nog steeds/weer niet. Echt al maanden defect. Wát een service! Trots op onze NS🤨

De roltrappen vallen onder ProRail en niet onder NS. Verder kunnen reparaties aan roltrappen wekenlang duren als er op maat gemaakte onderdelen moeten worden bijbesteld bij de fabriek. Roltrappen die vele weken en tot zelfs maanden buiten dienst zijn zijn daarom niets bijzonders. In Den Bosch is er ook weer een die al een week of zeven defect is, na dat een andere op hetzelfde station na een maand of drie net weer in dienst was gekomen.  

in heerlen hetzelfde altijd stuk kan je in corona tijd met lift gaan

Gemeld beethoven. Idem voor Gibby77. Excuses voor de late beantwoording.

Reputatie 7
Badge

1 roltrap is gisteren gemaakt (of aan gezet). Twee andere waren vandaag nog steeds kapot.

Omdat de stationsmanager al zeker een dag of 10 niet even op het station is geweest, het betreft:

-Roltrap naar beneden vanaf straatniveau.

-Roltrap naar boven vanaf spoor 1-2.

Zoals hierboven wordt opgemerkt: Het is geen zeldzaamheid, die kapotte roltrappen.

Hoi lt66, welkom op de NS Community. 

Daar kunnen we inderdaad een melding over doorgeven. Om welke roltrap op Rotterdam Blaak gaat het precies? Is er zichtbaar iets defect of doet de roltrap het gewoon niet zonder zichtbare oorzaak? 

Het is inmiddels April en de roltrappen zijn nog steeds om de haverklap defect, zo ongeveer al heel 2021. Elke keer als er een roltrap gerepareerd wordt is ie binnen een week weer defect. Is er eigenlijk wel iemand verantwoordelijk voor dat station?

Hi Spooch. Welkom bij de Community.

Om welke roltrap gaat het precies want in dit topic worden er verschillende genoemd :sweat_smile:

Het gaat om Roltrap op Perron 2 naar boven en bij perron 3 naar beneden.

Overigens is de roltrap bij perron 2 40% van de tijd defect

Hi Spooch. Welkom bij de Community.

Om welke roltrap gaat het precies want in dit topic worden er verschillende genoemd :sweat_smile:

 

Het gaat dus inderdaad om vrijwel alle 4 de roltrappen van de perrons naar het niveau waar de poortjes zijn. Onder de “vliegende schotel” dus.
Misschien een tikkeltje bot, maar die opmerking of er wel iemand verantwoordelijk is voor dat station is dus precies dit; waarom moeten de reizigers defecte roltrappen melden en dan wordt er ook nog eens verwacht dat we melden welke het exact is? Al helemaal als dit probleem structureel is, lijkt me niet echt helemaal normaal dit.

 

Er zijn er trouwens nu weer 3 van de 4 kapot.

Ik zet het door. Spijtig dat dit zo vaak gebeurt.

Er is een melding van gemaakt. Wat er precies met deze liften aan de hand is durf ik niet te zeggen, dat het een structureel probleem is, lijkt me wel duidelijk. En dit is ook bekend, omdat het niet de eerste melding is. 

Ik hoop dat het snel verholpen is en de liften weer naar behoren gaan werken.

Graag wil ik melding maken van de defecte roltrappen van station Rijswijk van zowel Spoor 1 & 2 alsmede de roltrap van Spoor 3 & 4.

 

Beide zijn al maanden defect. Bij Spoor 3 staan er zelfs hekken voor boven en beneden. Dit kan toch niet voor mensen zoals ik die slecht ter been zijn?

De roltrap in Amersfoort is al weken stuk.

Het betreft de roltrap bij de achteringang, locatie Piet Mondriaanplein. 

Het gaat ook over alle roltrappen (4stuks) die om de haverklap kapot zijn maar roltrap op perron 2 naar boven spant de kroon die is bijna altijd kapot

Helaas is de lift op station Blaak ook defect dus roltrap omhoog niet werkend  en lift kapot je zou maar in een rolstoel zitten

Beide doorgezet naar de technische afdeling. Bedankt voor de meldingen!

Reputatie 7
Badge

De roltrap naar beneden, vanaf straatniveau, werkt inmiddels al een week of 3, 4 niet. Begint langzamerhand wat lastig te worden…. :runner_tone2:

 

Reputatie 6

Er is een melding van gemaakt. Wat er precies met deze liften aan de hand is durf ik niet te zeggen, dat het een structureel probleem is, lijkt me wel duidelijk. En dit is ook bekend, omdat het niet de eerste melding is. 

Ik hoop dat het snel verholpen is en de liften weer naar behoren gaan werken.

Maar wat hebben reizigers aan “Laten we hopen dat het snel verholpen is"? Dus geen toezegging dát het verholpen gaat worden, maar goed, laten we hópen dat het ooit een keer verholpen gaat worden, ja, kan ook pas over een half jaar zijn, maar BLIJVEN hópen, hè?

De genoemde roltrappen op station Rotterdam Blaak doen het nog steeds/weer niet. Echt al maanden defect. Wát een service! Trots op onze NS🤨

Ik maak er weer een melding van. Inderdaad geen service, excuses.

Roltrappen zijn nog steeds kapot. Al meer dan een week.

De roltrap vanaf boven naar beneden is ook al een week kapot

Reageer