Hallo,
De roltrap op station Rijswijk is al bijna een maand defect. Waar kan ik hierover een melding maken?
Hallo,
De roltrap op station Rijswijk is al bijna een maand defect. Waar kan ik hierover een melding maken?
Dat kan een moderator hier doorgeven, die schijnen te weten waar je dat moet melden.
Overigens zijn er tientallen roltrappen (vaak al langere tijd) op allerlei stations defect. Oorzaak zijn lange levertijden voor onderdelen en gebrek aan technisch onderhoudspersoneel bij ProRail.
Vroeger had je stenen trappen, die gingen tenminste niet steeds kapot.
Maak er toch maar bijna 1 JAAR van-althans zeker die aan de kant van de bieb, perron ri. den Haag die half opengebroken is.
Naast wat Tamzin al meldt blijkt her en der ook waterschade een grote oorzaak te zijn. En als je soms wat langer op dit naargeestige doortochthol dat als treinenhalteplaats dient doorbrengt na een regenbui zal je zien dat het her en der behoorlijk lekt. Maar ik weet niet of dat mede een oorzaak hier is.
Ik heb het signaal inmiddels doorgegeven. Wat Tamzin aangeeft is inderdaad wel waar we helaas tegenaan lopen
De beide roltrappen aan de bieb kant zijn al maanden, maar dan ook maanden stuk. Ik vind het moeilijk te geloven dat er al die tijd geen onderdelen zijn of mensen.
Het is eerlijk gezegd wel een beetje beschamend zo. Het ziet lelijk uit en geeft mij behoorlijk de indruk dat Rijswijk nu niet op iemand zijn prioriteiten lijst staat.
Wellicht zijn er andere afwegingen, zoals beide roltrappen die volledig vervangen moeten worden. Maar leg dat dan even uit.
Er is echt een gebrek aan onderdelen en personeel. Er zijn nog vele stations met dat probleem.
De beide roltrappen aan de bieb kant zijn al maanden, maar dan ook maanden stuk. Ik vind het moeilijk te geloven dat er al die tijd geen onderdelen zijn of mensen.
Levertijden kunnen wel degelijk heel lang zijn. Bij mij in de buurt wordt een nieuwe supermarkt gebouwd en daar ligt de bouw al tijden stil omdat de levertijden voor sommige op maat gemaakte onderdelen opgelopen zijn tot 9 maanden.
Vooral roltrappen hebben veel bewegende onderdelen die bij vervanging op maat moeten worden geproduceerd door een fabriek. Het is niet simpel een pakje bestellen bij een groot magazijn.
Door problemen in de productieketen en de transportketen is er door de corona jaren een enorme achterstand ontstaan en zijn magazijnen leeg, achterstanden in productie worden slechts langzaam ingelopen omdat fabrieken niet opeens maar het dubbele kunnen produceren.
In de industrie zie je levertijden voor items die op maat geproduceerd worden van tussen de 4 maanden tot wel 12 maanden.
Vroeger had je stenen trappen, die gingen tenminste niet steeds kapot.
Juist ja… https://www.instagram.com/reel/CdIIoC9jX16/?igshid=MDJmNzVkMjY=
...fix alsjeblieft de lift op Uitgeest! Ik moet al een maand lang 2x per week zo van t perron af.
Ik snap best dat er lange levertijd zit op onderdelen, echter je mag wel verwachten dat er na een jaar ook naar andere oplossingen wordt gezocht. Ik als reiziger voel me niet bepaald welkom in station Rijswijk ondanks dat de gemeente wat aan het imago zou doen.
Daarnaast is de lift ik met regelmaat van de defect. Dan kan je als slecht ter been zijnde bijna niet naar boven.
Voorbijzoevende sneltreinen met flinke windhoos achter. Die roltrappen die al ruim 1 jaar stil staan-een half opengebroken, met hekken afgezet en vol met vuilnis. Kan me eigenlijk wel voorstellen dat een monteur eerst zegt: ´´ik ben geen poetsdame´. Wel heeft er een tijdlang een papier gehangen met ´we zijn er mee bezig-zsm´. Watervallen als het eens flink regent langs de perrons. Genoeg peuken om mijn bescheiden weekendvrij van te betalen als ik voor elke gespotte 1 ct zou krijgen. Een wachthuisje die gesloten werden na covid inmiddels opengebroken door inslaan grote ruit. Volop sporen van gebruik als jeugdhonk na een weekend-hoewel, al die leeggezopen alco-flessen vodka/sterk.
Ambities van de gemeente volop-van die hooggehemelde 10-jaren plannen voor misschien ooit in de toekomst-een IC-halte met voortreffelijke aansluiting op bus en tram-veel meer klanten omdat de verloederde Boogaerdt-ooit Nederlands eerste afgesloten winkelcentrum door flinke woontorens wordt vervangen. Of was dat die wethouder die nu tot burgemeester van een naastliggende gemeente is gepromoveerd?
Een van de weinige stations waar NS zelf geen eigen merk heeft-een winkeltje en wat ooit begonnen was als moderne special coffeegelegenheid-copy van Sterrenbak die wegens weinig omzet nu een gewone friet+kebab winkel is. De Subway sandwichshop er vlak naast is omgezet in Broodspoor-eerder wel een verbetering
Ik snap best dat er lange levertijd zit op onderdelen, echter je mag wel verwachten dat er na een jaar ook naar andere oplossingen wordt gezocht.
Welke oplossingen? Het enige wat ik kan verzinnen is bijv. zoveel mogelijk roltrappen te vervangen door gewone trappen.
Overigens zijn veel stilstaande roltrappen niet defect maar worden zijn ze stilgezet door mensen die het leuk vinden om op de noodknop te drukken. NS kan dat snel verhelpen maar soms zie je dat herstarten door gebrek aan aandacht soms toch een dag duurt
Daarnaast is de lift ik met regelmaat van de defect. Dan kan je als slecht ter been zijnde bijna niet naar boven.
Liften zijn helaas ook vaak buiten dienst. Veelal komt dat niet doordat er iets kapot gaat maar omdat er zware vernielingen worden aangericht aan deuren of electronica. Met name het vervangen van electronica duurt lang omdat die specifiek is per lift en omdat er een gebrek is aan specialistisch personeel.
Ik begrijp de issue's echter we zijn nu minimaal een jaar verder met defecte roltrappen en vaak storende liften.
Ik heb de gemeente Rijswijk benaderd hierover 3 maanden geleden zonder tegen reactie. NS klantenservice geeft aan dat de roltrappen one beheer van de gemeente Rijswijk vallen, echter deze geeft geen thuis. Dit is het kastje naar de muur verhaal.
Wanneer gaat men aan zijn slecht ter been zijnde medemensen denken?
Eerst wordt er aangegeven dat onderdelen lang duren, vervolgens wordt er geuit dat dit vaak uitgeschakeld wordt door NS omdat er vandalisme is. Ik weet niet meer wat ik nog moet geloven, behalve dat niemand dit lijkt te willen oplossen?
Dit is een openbaar station wat er uitziet als een bouwput en zeer klantonvriendelijk is. Overigens heb ik dit niet zolang op andere stations meegemaakt en in deze staat. Dit is nu al minimal 13 maanden dat ik reis zo.
Als er geen onderhoud, wordt gepleegd kan je net zo goed het station dicht gooien.
Hoi Gibby77!
Ik begrijp de frustratie! Als je slecht ter been bent, zou het zeer fijn zijn dat de liften en roltrappen altijd werken. Ik heb voor de zekerheid toch je melding doorgezet voor het onderhoud. Mocht er een lift of roltrap defect zijn, meldt het dan ook vooral! Dan kunnen we dit ook direct doorzetten om het op te laten lossen. Bij een complexe storing of defect wordt tegenwoordig vaak eerst een tijdelijke oplossing geboden waardoor de lift of roltrap wel weer in gebruik kan worden genomen. Het daadwerkelijke defect wordt dan later verholpen en dat heeft dan weer te maken met wachten op levering van onderdelen en personeelstekorten. Hierdoor kan het dan wel voorkomen dat een storing vaker optreedt totdat het probleem echt is verholpen.
Stond een week of wat terug uitgebreid uitgelegd in het plaatselijke Rijswijkse sufferdje (weekkrantje);
Dit station blijkt van de GEMEENTE Rijswijk-dus alle nette pogingen van moderatoren tot doorgeven zullen op brakke grond gevallen zijn, en blijkbaar heeft inmiddels zelfs deze gemeente, na de dure operatie het ouwe stadhuis opnw in te richten wat dubbeltjes gevonden om deze plek aan te gaan pakken. Nog geen wethouder gezien in dat krantje in alweer nwe jurk om trots te tonen dat er weer iets is bereikt-er is wel aan 1 roltrap gewerkt (oostkant, ri. d Hg, die lang open lag) maar blijkbaar ontbrak er weer wat. Voortgang deze werken nu onduidelijk, dus laten we maar hopen op bevredigende probleemherkenning en wachten op die onderdelen.
Een en ander verklaart wel waarom dit station er als ondergrondse dus heel wat anders uitziet als andere dito. En waarschijnlijk waarom er niet de anders geijkte onderhuurders in zitten. OF er dan ooit ook nog wat gedaan gaat worden aan het tot jeugdhonk op de late avond verworden schuilhuisje, tja-afwachten.
Stations(gebouwen) zijn in de regel van de NS maar ProRail is verantwoordelijk voor het ‘meubilair’ waaronder liften, roltrappen en informatieschermen (NS is wel verantwoordelijk voor de getoonde informatie).
Maar zelfs als het om een roltrap in het ‘buitengebied’ gaat (zoals de beruchte roltrappen bij de Jaarbeurszijde Utrecht Centraal) ligt het er maar aan wie er verantwoordelijk is voor het onderhoud.
De situatie in Utrecht was nogal komisch. Je zou dan al gauw denken aan ProRail maar die wezen (terug) naar de gemeente Utrecht, en die bleken het uiteindelijk uitbesteed te hebben aan… jawel de NS!
Al even geen melding meer over ontvangen, maar nu ik dit weer lees krijg ik gelijk weer hartkloppingen.
En nu zijn beide liften ook defect. Ik heb me vanavond omhoog gesleept over die enorm hoge trap.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.