beantwoord

Roltrappen werkten niet op zondagmiddag 6 Juli ca 13:58 Utrecht Centraal Centrumzijde

2 nieuwe roltrappen buiten werking! Hoe kan dat? Het is een schande;gebeurt meer dan eens dat een roltrap het niet doet;dus vandaag ook niet met de trein meegegaan! Wat was er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Hertog 6 juli 2014, 21:34

Een noodstop - en daarmee buiten dienst stelling - van een roltrap kan ook een technische oorzaak hebben.
Daarom zal een monteur eerst onderzoek moeten doen naar de oorzaak alvorens de roltrap weer in bedrijf mag worden gesteld. Veiligheidsmaatregel, dus.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 2
2 nieuwe roltrappen buiten werking! Hoe kan dat? Het is een schande;gebeurt meer dan eens dat een roltrap het niet doet;dus vandaag ook niet met de trein meegegaan! Wat was er aan de hand?

Was dit toevallig naar spoort 1 t/m 4?
Nee, kwam met de bus aan op Centraal;de beide roltrappen naar boven/beneden vanaf het busstation naar de NS hal;dit kan toch niet;naast die grote seile trap.....
stijle trap bedoel ik
Reputatie 2
Ja dit is helaas vaker, maar volgens mij is dit gezamelijke roltrap ivm ingang hoog catherijne.
Maar los daarvan blijft het vervelend.

Mocht het je helpen, als je rechts naar de roltrappen kijkt, in de verte, dan zou je daar de lift kunnen pakken, misschien is dit voor jou handige tip, als de trappen eruit liggen
Ik vind het niet kunnen voor zo-n nieuw station Utrecht Centraal;maar goed de lift is een goede optie, dank!
Reizigers raken soms per ongeluk de noodknop aan met hun bagage van een roltrap, waardoor deze tot stilstand wordt gebracht. Laatst heb ik van een collega begrepen dat wij dat als NS-personeel niet kunnen oplossen en dat daar blijkbaar een monteur voor moet komen.

Hoe dan ook, dit is zeker vatbaar voor verbetering.
Reputatie 2
Reizigers raken soms per ongeluk de noodknop aan met hun bagage van een roltrap, waardoor deze tot stilstand wordt gebracht. Laatst heb ik van een collega begrepen dat wij dat als NS-personeel niet kunnen oplossen en dat daar blijkbaar een monteur voor moet komen.

Hoe dan ook, dit is zeker vatbaar voor verbetering.

Hoorde dit idd als reiziger ook, raar eigenlijk dat ze het ns stationpersoneel niet zon sleutel geven, kwestie van omdraaien en klaar. (In de standaard gevallen)
Ik meen dat de roltrappen niet van NS zijn, maar van Railinfratrust/ProRail (Transferruimten in stations). NS heeft bij de splitsing voornamelijk de onderdelen van de stations gekregen waar geld aan te verdienen valt.

Hoorde dit idd als reiziger ook, raar eigenlijk dat ze het ns stationpersoneel niet zon sleutel geven, kwestie van omdraaien en klaar. (In de standaard gevallen)

Het personeel op stations zou niet liever willen. Elke keer als een roltrap er op onterechte manier uitligt, zorgt weer voor veel onnodig negatieve reacties, dus ik ben daar zeker voorstander van, weet inderdaad niet of het kan met alle splitsingen.
Reputatie 7
Badge +4
stijle trap bedoel ik

Steile trap 😉
Een noodstop - en daarmee buiten dienst stelling - van een roltrap kan ook een technische oorzaak hebben.
Daarom zal een monteur eerst onderzoek moeten doen naar de oorzaak alvorens de roltrap weer in bedrijf mag worden gesteld. Veiligheidsmaatregel, dus.
Volgens mij is snel te zien of het een noodstop is of niet, hoorde ik laatst van een collega, waarbij men van het andere bedrijf dacht dat het personeel op het station al een sleutel had om het te controleren, maar dan nog, ik weet er verder te weinig van af.
Beste Voordeelurenreiziger,

De antwoorden die Loes en Hertog geven op je vraag, zijn juist. Bovendien geeft Pe_pe aan dat de roltrappen in beheer zijn bij ProRail; ook dit klopt. Ik begrijp dat het vervelend moet zijn geweest dat je je reis niet hebt kunnen maken doordat de roltrappen niet werkten. Ik adviseer je contact op te nemen met ProRail. Ik heb je titel aangepast en je topic verplaatst naar "Op het station", aangezien het om roltrappen op het station gaat.

Groet,
Stephan
Vandaag hedenochtend 8 Juli om 07:35: de roltrap werkt weer niet! Vanaf stationshal naar busstation Centrumzijde! Wat is dat toch? Dit kan je toch niet maken;1 en al spitsuur en dan dit.....
Ja, dat kun je echt niet maken. Een hele trap omhoog lopen, poeh hee!

Er is je toch al uitgelegd dat NS er niets aan kan doen. Leg je probleem dan neer waar hij wel hoort.
Geef mij een regelrecht contactpersoon bij wie ik moet zijn......
Waarom zou dat moeten? Als je een klacht bij ProRail indient, weten de mensen die die klacht ontvangen heus wel hoe ze die op waarde moeten beoordelen en er verder mee moeten omgaan.
Ga ik zeker proberen, dank!
Geef mij een regelrecht contactpersoon bij wie ik moet zijn......

Mag het ook een gratis nummer zijn? 0800-776 72 45
(maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur)
Prorail gebeld, werkt hardstikke goed;mijn ei is kwijt;dank jullie
Met dank aan de luchtmacht;dit is een teken dat het forum werkt;Prorail gebeld en ik kreeg gelijk de goede persoon aan de lijn;die over de roltrappen gaat;deze Jelle Dragt wist van het probleem en kan ik benaderen als de roltrap het weer af laat weten;dus dank!
Goed om te horen!
Hoi Voordeel uren reiziger. Advies: Dien een klacht in bij Pro-Rail en onderbouw hem goed, maar dat heb je gedaan . Heel goed.
Deze roltrappen werken niet naar behoren en het is belangrijk dat mensen laten weten dat ze daar problemen mee ondervinden

Reageer