beantwoord

Rookzone

Rookzuilen
icon

Beste antwoord door Susan NS 29 april 2014, 13:16

Beste Ollie B Bommel, Welkom op het NS Service Forum. Bedankt voor het neerleggen van dit signaal. Samen met ProRail kijken we altijd naar (nieuwe) alternatieven. Zo worden er nu bijvoorbeeld vaker asbaktegels geplaatst, die dit probleem niet hebben. Helaas kunnen we niet op korte termijn alle palen vervangen, maar waar mogelijk zullen we altijd kijken naar een alternatief.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

4 reacties

En wat bedoelt u daarmee te zeggen. Heeft u daar een vraag over?
Of wilt u gewoon een sigaretje opsteken.:)

Met de opmerkingen rookzone en rookzuilen kunnen we natuurlijk niet zoveel.
Dus, verklaar u eens nader.
Op station Schiedam vanochtend langs een rookzuil op perron 4 gelopen. Dat was pas een echte rookzone. Zelfs rokers mijden de zware rookwolken die de plaats markeren. Over het algemeen produceren de zuilen zelf meer rook dan de rokers.
Volgens mij heeft station Schiedam Centrum slechts 3 perrons. Perron 1 met spoor 1, perron 2 met de sporen 2 en 3 en perron 3 met spoor 5 (richting Den Haag).
Ik neem aan u dus dit perron bedoelt.
Helaas komt het maar al te vaak voor dat in de rookzuilen niet alleen (al dan niet brandende) sigarettenpeuken worden gedeponeerd, maar dat sommige reizigers het ook leuk vinden die zuilen als afvalbak te gebruiken.
Zodra iemand dan zijn sigaret uitmaak, vallen er vonken in de opvangbak die ontbranding van het daar aanwezige afval tot gevolg kan hebben. En dat rookt die rookzuil inderdaad een hele zware pijp.

Gelukkig bevindt zich op datzelfde perron ook een lunchroom, dus iedereen met een beetje goede wil zou daar een bekertje water kunnen halen en dat legen in de brandende rookzuil. Dan is het probleem op een simpele manier opgelost.
Ik vrees echter dat ook in dit geval iedereen elkaar staat aan te kijken en niemand bereid is tot enig zelf initiatief.
Beste Ollie B Bommel, Welkom op het NS Service Forum. Bedankt voor het neerleggen van dit signaal. Samen met ProRail kijken we altijd naar (nieuwe) alternatieven. Zo worden er nu bijvoorbeeld vaker asbaktegels geplaatst, die dit probleem niet hebben. Helaas kunnen we niet op korte termijn alle palen vervangen, maar waar mogelijk zullen we altijd kijken naar een alternatief.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer