beantwoord

Rookzone station Hilversum

Toon eerste bericht

61 reacties

Arnold NS schreef:

Om het goed te begrijpen iMark. Dit is de situatie op Utrecht CS, met een rookdoofbak functioneel aanwezig voor de ingang van het station. Valt dit onder de categorie overlast of is de situatie op station Hilversum ingrijpend anders?

Beide situaties zijn niet ideaal. De doofpotten moeten volgens mij veel verder bij de ingang vandaan. Maar in ieder geval hangen er in Utrecht geen borden met "Rookzone" erop. De situatie lijkt me in Hilversum nog erger dan in Utrecht omdat de doofpot daar onder een overkapping zit.
Bertus schreef:

Erryt NS schreef:

Die vraag kan Arnold niet beantwoorden. Daarvoor moet je echt bij de gemeente zelf zijn.

Hoezo niet? De 'stationsmanager' voert toch ook overleg met de gemeente? Dit lijkt me bij uitstek een onderwerp om samen met de gemeente aan te pakken.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/wat-zijn-de-taken-van-de-stationsmanager-en-de-assistent-stationsmanager-37028/index1.html#post240432

Heeft de stationsmanager van Hilversum al overleg gevoerd met de gemeente over de ongelukkige situering van de rookzone? Wat was de uitkomst? Welke maatregelen kunnen we verwachten?
Ik heb geen idee iMark, zoals je wellicht weet heeft Arnold inmiddels een andere baan. Ik zal eens contact opnemen met de stationsmanager om dit na te gaan.
Update: Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar zal even een reminder sturen.
Update: Ik heb een reactie van de stationsmanager ontvangen. Zij is op dit moment hard bezig met een oplossing en verwacht deze op korte termijn te realiseren. Wanneer hier meer duidelijkheid over is zal ik een bericht van haar ontvangen en dit aan jullie laten weten. Ik zal dit topic niet wekelijks gaan updaten, maar blijf de reactie van de stationsmanager in de gaten houden.
Dat is goed nieuws. Bedankt voor de terugmelding.

Misschien kun je aan de stationsmanager vragen om zelf in dit topic te schrijven. Dat scheelt een paar schijven en bovendien kunnen we haar dan gratis van advies dienen.
Ik zal het aan haar doorgeven iMark 🙂
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen en dat is de volgende.

De rookzone voor de deur is opgeheven, zowel de bordjes als de rooktegel zijn verwijderd. Direct naast de ingang staat nu een rookdoofpaal waar men de sigaret in kan deponeren. Zie afbeeldingen van de nieuwe situatie.
Hartelijk dank voor het goede nieuws. Goed om te lezen dat de suggesties zijn overgenomen en redelijk snel zijn uitgevoerd.

Mijn aanvullende suggestie is om onder de overkapping verbodsbordjes op te hangen of verbodstickers te plakken. Zeker bij de banken wordt veel gerookt. Het zou erg prettig zijn wanneer duidelijk wordt aangegeven dat daar niet gerookt mag worden. Er is een heel plein voor het station beschikbaar waar in de buitenlucht gerookt kan worden.
Bedankt iMark. Ik ga je suggestie ook nog even aankaarten, wellicht dat dit nog kan worden toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +2
Zulke stickers zijn eigenlijk ook op andere stations bij de overkapping handig, of dan in ieder geval bij bankjes.

Ook zou belijning om aan te geven tot waar de rookzone is goed zijn. Of wellicht nog beter, bestraat de rookzone met een ander kleur tegel, eventueel aangevuld met tegels buiten deze zone met een niet-roken symbool.

Reageer