beantwoord

Rookzuil voor ingang station Delft

Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 6
Bedankt voor de terugkoppeling Stijn NS

Inmiddels is natuurlijk wel duidelijk geworden dat (de overlast door) roken op het station geen enkele prioriteit heeft maar dat neemt niet weg dat ik wél benieuwd ben naar de reactie van de stationsmanager, stationsbeheerder, ProRail of wie dan ook mag gaan over de rookzuil of doofpaal.
Ik heb nog geen reactie ontvangen over de rookzuil specifiek. Ik zal er nogmaals achteraan gaan!
Reputatie 6
Bedankt Stijn NS. ?

Tip: ? zijn bij de Bruna op het station te verkrijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is op station Delft dan toch een AKO?

Voordat Stijn naarstig op zoek gaat naar een Bruna daar en het uiteindelijk radeloos opgeeft 😛
Dat is op station Delft dan toch een AKO?

In Hoorn hebben ze ook een AKO.;-)
Reputatie 7
Badge +3
Maar hebben ze in Hoorn ook een rook doof paal pal voor een ingang?
Volgens mij een rookpaal.

Maakt dat uit https://youtu.be/2JhRgFLdRI8

..
Reputatie 6
Inderdaad. Foutje, het is de AKO.

Maar ongetwijfeld weet de Stationsmanager, Stationsbeheerder, de assistent Stationsmanager, de assistent Stationsbeheerder dat vast ook wel.
Niets ten nadele van Stijn, maar voor het plakken van een sticker, daar zijn toch echt managers en vast ook een budgetverantwoordelijke voor nodig. En dan nog iemand die daadwerkelijk plakt!

Ze moeten het alleen nog eens worden of het rookpaal of doofpaal is ...
Reputatie 7
Badge +3
Zou het Bertus? Zijn die zo vaak aanwezig dat ze weten welke winkels er zijn?
Ik kom bijna nooit boven in de stationshal, beperkt mij meestal tot de fietsenstalling. Anders zou ik ze vast wel iedere dag tegenkomen.

En als ze met zijn vieren zijn, zijn ze met genoeg om te gaan klaverjassen. Hoort dan natuurlijk wel een peuk bij 😳
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij een rookpaal.
..

Dan zijn ze daar al 1 stap verder dan in Delft.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag ben ik dan toch eens keer langs deze rook/doofpaal gekomen omdat ik mijn fiets in stalling 2 moest stallen (in stalling 1 ondanks lang zoeken geen plekje meer te vinden) en dan is het het snelste om via die ene ingang het station in te komen. Zelfs met deze kou stond daar nog iemand op haar gemak te roken, van enkel doven was geen sprake.
Haast om een trein te halen zal deze mevrouw toch niet gehad hebben, er reed weer even niets vanwege de vondst van een verdacht pakketje op Schiedam.
Reputatie 6
Roken vóór de ingang daar is schering en inslag. Toen ik vanmiddag vanaf het busstation het station in liep, stonden er ook een aantal rokers de rook de stationshal in te blazen.

@ Momo: om vanaf het busstation (of de fietsenstalling) het station rookvrij te bereiken: vóór de ingang links om het station (stadskantoor) lopen en helemaal aan de andere zijde (bij de AKO) naar binnen. Rechts om de hoek (richting tramhaltes) is ook weliswaar ook een ingang maar net om de hoek is (onder het uitstekende dak) een 'officiële rookzone: er is écht nagedacht om de rookzone's zó te plaatsen dat niet-rokers het verst mogen omlopen.
Heb weer een reactie gekregen, alhoewel ik me kan voorstellen dat dit niet is wat jullie hadden gehoopt. Er is momenteel niets bekend over eventuele plannen om de rookpaal te verwijderen of te verplaatsen. De stationsmanager heeft mij aangegeven het wel in de gaten te houden en te zijner tijd, wanneer de deuren weer geplaatst gaan worden, de paal te verplaatsen als dat nodig is.
Reputatie 6
Dag Stijn, bedankt weer voor de terugkoppeling.

Kan uit het antwoord van de stationsmanager worden opgemaakt, dat de rookpaal vóór de ingang daadwerkelijk een rookzone aangeeft en dus geen doofpaal is? Of weet de stationsmanager ook niet precies wat nu de 'status' van die paal is?

Ik begrijp dat de rookzone's voor NS 'heilige huisjes' zijn maar twee rookzone's vrijwel naast elkaar en waarvan er één pal voor de ingang ligt, niet wat veel? Ik ben overigens benieuwd welke functionaris of afdeling nu precies verantwoordelijk is voor het bepalen van de plaats voor de rookzones.

Wie of wat bepaald of de paal verplaatst wordt of niet?
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad bedankt Stijn.

Ik snap alleen dat antwoord van de stationsmanager om de paal indien nodig te verplaatsen wanneer de deuren weer geplaatst gaan worden niet zo goed.
Wat hebben die deuren te maken met de rookpaal? Of er nu wel of geen deuren inzitten, om het station door die ingang binnen te gaan moet je langs die paal. Je zou zelfs kunnen zeggen dat nu er geen deuren in zitten de rook door de open deuren het station binnen kan komen.
@Bertus; De stationsmanager kan dit wijzigen.
@Momo; Voor de beweegredenen van de stationsmanager moet ik de pijlen richten op Stijn NS.
Reputatie 6
De relevantie van de rookzuil met (het terugplaatsen van) de deuren begrijp ik ook niet.

Wat ik ook niet snap, is dat er volgens de stationsmanager 'momenteel niets bekend over eventuele plannen om de rookpaal te verwijderen of te verplaatsen'. Het is toch de stationsmanger zelf die daar over beslist?
In een ander topic is door NS gezegd dat gekeken gaat worden om de rookzone's te verplaatsen naar plekken waar die het minst overlast geven.

(Bijna) iedereen begrijpt dat een rookzone pal voor de ingang overlast geeft (en zeker nu er geen deuren zijn). Dus meneer of mevrouw 'Stationsmanager', waar wacht u op? U bent aan zet.

@ Stijn NS: De vraag is dus niet beantwoord.
Reputatie 7
Badge +3
Ach joh Bertus, dan is die stationsmanager er weer even vanaf. Want dat terug plaatsen van die deuren kan nog wel een eeuwigheid duren.

Was jij trouwens nog op tijd thuis? Er is een draadje stuk getrokken in de tunnel. Ik was gelukking net thuis.
https://twitter.com/OvDRail_Andre/status/971479692233641986
Badge +3
Heftig ja.. https://twitter.com/jiskap/status/971432110413242369 en zie de rest van de reacties.

Er ontsond een leuke discussie met mensen die honger hadden en zo.

Heeft anderhalf uur geduurd, om uit de treintunnel gehaald te worden, door mensen met helmen (brandweer dus?)

Reizigers in de tunnel (met perfect 4G bereik daar overigens!) zeiden nog "complimenten, want dit is overmacht natuurlijk"

Anderen vroegen zich af waarom Rotterdam - Den Haag nog steeds niet viersporig is. Ook iets voor te zeggen natuurlijk, want de treinen in zuidelijke richting reden (met wat vertraging natuurlijk) gewoon door.

Lijkt me ook logisch, als die bovenleiding in orde is kan je gewoon rijden en misschien even zwaaien naar de gestrande trein richting Den Haag (met het kapotte draadje) waar ze al bijna kaarsjes aan gingen steken, toch :P

Bij evacuatie in een tunnel hoef je namelijk nooit sporen over te steken... maar wel even wachten op de mensen met de helmpjes natuurlijk.
Reputatie 6
Ach joh Bertus, dan is die stationsmanager er weer even vanaf. Want dat terug plaatsen van die deuren kan nog wel een eeuwigheid duren.

Ach ja, een 'paalvormige asbak' recht voor de ingang neerplempen, in het midden laten of het nu een rookzone aangeeft of een doofpaal is en ook niet de moeite neemt de juiste sticker te (laten) plakken, dat getuigt niet van een voortvarende aanpak en door het af te doen met een nietszeggend verhaal laat ook een gebrek aan urgentie en misschien ook het ontlopen van verantwoordelijkheid zien.

Was jij trouwens nog op tijd thuis? Er is een draadje stuk getrokken in de tunnel. Ik was gelukking net thuis.
https://twitter.com/OvDRail_Andre/status/971479692233641986

Ik werkte vandaag in Breda en dan neem ik meestal de auto...
Reputatie 7
Even weer on topic: de rookpaal op station Delft.
Stijn heeft direct jullie feedback doorgespeeld aan de stationsmanager, die aangeeft dat de focus nu ligt op het vervangen van de draaideur. Dit staat in wezen los van de rookpaal.
De rookpaal staat, vergelijkbaar met station Amersfoort, inderdaad bij de ingang van het station. Stijn heeft aangegeven dat het niet wenselijk is dat deze rookpaal hier staat. Deze feedback heeft de stationsmanager ter harte genomen en zal de situatie met de rookpaal in de gaten houden en hier actie op ondernemen wanneer dat volgens hem nodig is. Deze afweging ligt niet bij ons, maar bij het stationspersoneel, waardoor wij op dit moment niets anders kunnen doen dan dit topic onder de aandacht blijven brengen. Het is bij de juiste persoon die hier een afweging in zal (moeten) maken.
Reputatie 7
Badge +3
We wachten geduldig af Thomas.

Hopelijk hoeven we er niet zo lang op te wachten als op andere zaken in Delft.
• Die hele spoortunnel en station was al een langdurige zaak.
• De issue met de deuren speelt al sinds de opening van het station.
• De gemeente maakt ook niet echt haast om fietspad voor het station echt veiliger te maken, afgelopen week is er al voor de 5e keer iemand met fiets in de gracht beland
• Dan is er nog de hele soap rond het doortrekken van tramlijn 19 die al jaren geleden tot Technopolis had moeten rijden.

Dus meneer de stationsmanager:
Don’t make me wait too long
Reputatie 6
Even weer on topic: de rookpaal op station Delft.
Stijn heeft direct jullie feedback doorgespeeld aan de stationsmanager, die aangeeft dat de focus nu ligt op het vervangen van de draaideur. Dit staat in wezen los van de rookpaal.
De rookpaal staat, vergelijkbaar met station Amersfoort, inderdaad bij de ingang van het station. Stijn heeft aangegeven dat het niet wenselijk is dat deze rookpaal hier staat. Deze feedback heeft de stationsmanager ter harte genomen en zal de situatie met de rookpaal in de gaten houden en hier actie op ondernemen wanneer dat volgens hem nodig is. Deze afweging ligt niet bij ons, maar bij het stationspersoneel, waardoor wij op dit moment niets anders kunnen doen dan dit topic onder de aandacht blijven brengen. Het is bij de juiste persoon die hier een afweging in zal (moeten) maken.

Ik begrijp dat de stationsmanager verantwoordelijk is voor de rookpaal voor de ingang van het station. En ook dat de stationsmanager zich aan het focussen is op het terugplaatsen van de draaideuren. En ook dat dat in wezen los van elkaar staat, maar hoeveel tijd moet het kosten om (opdracht te geven) een stickertje op de paal te (laten) plakken?

Maar goed... stel nu eens dat morgen de poortjes het begeven en open blijven staan? De automaten de gevraagde kaartjes uitgeven, zonder dat die afgerekend worden? Worden die dan ook niet gemaakt omdat de focus ligt op het terugplaatsen van de deuren?
Reputatie 7
Ik kan je daar geen duidelijk antwoord op geven Bertus, omdat de afweging en de prioritisering van lopende zaken op een station niet inzichtelijk zijn voor mij. Ik vertrouw op de professionele afweging van de stationsmanager, die middels onze feedback constante input krijgt tot het verbeteren van zijn/haar diensten. Ik neem in alle vrijheid aan dat in jouw voorbeeld de prioriteiten anders zullen liggen, maar dat is persoonlijk.
Badge +3
Misschien dat Henk_NL als die er toevallig langs komt even een Defect sticker op plakken (en een factuurtje sturen van € 40,-)? 😃

Reageer