beantwoord

Rookzuil voor ingang station Delft

Toon eerste bericht

111 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Delft krijgt vanaf augustus 2019 zero emissie-bussen.
https://www.ad.nl/den-haag/ebs-wint-recht-op-openbaar-busvervoer-haaglanden~a2e690ab6/

Dat wordt dan schonere lucht op het busplein. Oh wacht nee, die rookpaal staat er nog.🤔
Zou het uitmaken wanneer de stationsmanager van Delft zelf een roker is?
Het lijkt me wel ja, sowieso veel rokers blijkbaar bij NS.
Reputatie 6
KLOPKLOP

inmiddels in het derde kwartaal van 2018 (in alle opzichten) aardig op stoom maar van het terugplaatsen van de draaideuren is nog niets te zien. En alsof het nog niet warm genoeg is: vanmiddag stond de 'paalvormige asbak', rookzuil of doofpaal de temperatuur ter plekke nog een beetje te verhogen.

Ben benieuwd hoe het met deuren staat... en natuurlijk ook wat er met paalvormige asbak', rookzuil, doofpaal of fakkel gaat gebeuren...
Vreemd, mij werd aangegeven dat dit eind Q1 2018 opgelost zou zijn! Ik zal eens om een update vragen!
Reputatie 6
Stijn, bedankt voor de te nemen moeite. Ben benieuwd naar de terugkoppeling.
De terugkoppeling luidt als volgt:

De planning voor het terugbrengen van de deuren is uitgesteld. De uitvoering is nu gesteld op Q1 2019. Het plan om dingen aan te passen met betrekking tot de rookzuilen rondom het station loopt nog.

Er is mij niet verteld waarom het is uitgesteld, dit is alle informatie die ik heb gekregen.
Reputatie 6
Bedankt voor de terugkoppeling, Stijn. Ik ben natuurlijk wel benieuwd waarom het terugplaatsen van de deuren wéér uitgesteld is..
Om eerlijk te zijn ben ik daar zelf ook benieuwd naar. Ik heb het nagevraagd, hopelijk krijg ik daar een reactie op.
Update: Mijn contactpersoon is momenteel helaas met vakantie tot eind augustus. Tot die tijd zal ik ook geen reactie verwachten.
Update: Zoals verwacht heb ik nog geen reactie. Ik hoop volgende week, begin september, meer te kunnen zeggen.
Reputatie 6
Bedankt Stijn NS. Ik ben ook benieuwd naar de reactie van de Stationsmanager en ook wat men van plan is met de rook- dan wel doofpaal voor de deur.
Update: Het lijkt dat mijn contactpersoon nog niet is toegekomen aan mijn navraag. Ik heb nogmaals een reminder verstuurd, hopelijk krijg ik volgende week reactie!
https://www.ad.nl/den-haag/ebs-wint-recht-op-openbaar-busvervoer-haaglanden~a2e690ab6/

Dat wordt dan schonere lucht op het busplein. Oh wacht nee, die rookpaal staat er nog.🤔

Zero emissiebussen bestaan niet. Hooguit wordt de emissie verplaatst. Of denk je dat die bussen hun energie krijgen van centrales die op schone lucht werken ofzo? Het emissiepunt wordt hooguit verplaatst.
Reputatie 6

Zero emissiebussen bestaan niet. Hooguit wordt de emissie verplaatst. Of denk je dat die bussen hun energie krijgen van centrales die op schone lucht werken ofzo? Het emissiepunt wordt hooguit verplaatst.

Feit is dat de lucht op het busplein van Delft niet wordt vervuild door 'walmende dieselbussen', die 'stationair draaiend de vertrektijd' afwachten. Dat argument om de rookzuil voor de ingang van het station te laten staan of te vergoelijken, kan meteen dus de prullenbak in.
Reputatie 6
Update: Het lijkt dat mijn contactpersoon nog niet is toegekomen aan mijn navraag. Ik heb nogmaals een reminder verstuurd, hopelijk krijg ik volgende week reactie!
Bedankt weer Stijn. We wachten geduldig af. Het gaat nazomeren dus de tocht houdt de hal lekker 🆒

Feit is dat de lucht op het busplein van Delft niet wordt vervuild door 'walmende dieselbussen', die 'stationair draaiend de vertrektijd' afwachten. Dat argument om de rookzuil voor de ingang van het station te laten staan of te vergoelijken, kan meteen dus de prullenbak in.

En dus denk je dat de lucht op dat plein zuivere Alpenlucht is? Misschien staan er geen bussen op het plein, maar ze zullen er in de buurt rijden, kan me tenminste geen station voorstellen zonder busverbinding. Ander verkeer idem dito, het station ligt in het stadscentrum, dus het zal niet in een verkeersvrije zone liggen. Industrie in de omgeving zal ook zijn bijdrage leveren. Al met al zal de lucht op het stationsplein in Delft dus niet vrij zijn van verontreiniging, allerminst zelfs, in de Randstad. Maar blijkbaar vinden alle mensen dat "schone lucht" en slaat hun alarmmeter pas aan als er een rokende persoon in hun omgeving is. Want dán opeens is hun lucht vervuild...
Misschien kan een moderator modereren, deze discussie wordt al in het rooktopic gevoerd, het lijkt me zinloos om nog een topic te vervuilen hiermee, het gaat hier om de rookzuil voor de ingang van station Delft.
Misschien kan een moderator modereren, deze discussie wordt al in het rooktopic gevoerd, het lijkt me zinloos om nog een topic te vervuilen hiermee, het gaat hier om de rookzuil voor de ingang van station Delft.
Helemaal prima als het in één topic wordt geconcentreerd. Maar waar het mij om gaat is dit: mensen leven, werken, functioneren, enz. heel de dag door in lucht die in feite vervuild is in Nederland. Industrie, verkeer, uitstoot uit allerlei andere bronnen, en blijkbaar neemt men dat voor lief, sterker nog, men betitelt de lucht die op straat hangt als "schone lucht". Maar zodra iemand een sigaret durft te roken in de nabijheid van iemand, is het een probleem dat "aangepakt" moet worden, want zo iemand vervuilt jouw "schone" lucht. Sorry, maar ik snap dat niet en zal het ook nooit gaan snappen.
Reputatie 6

Misschien kan een moderator modereren, deze discussie wordt al in het rooktopic gevoerd, het lijkt me zinloos om nog een topic te vervuilen hiermee, het gaat hier om de rookzuil voor de ingang van station Delft.Helemaal prima als het in één topic wordt geconcentreerd. Maar waar het mij om gaat is dit: mensen leven, werken, functioneren, enz. heel de dag door in lucht die in feite vervuild is in Nederland. Industrie, verkeer, uitstoot uit allerlei andere bronnen, en blijkbaar neemt men dat voor lief, sterker nog, men betitelt de lucht die op straat hangt als "schone lucht". Maar zodra iemand een sigaret durft te roken in de nabijheid van iemand, is het een probleem dat "aangepakt" moet worden, want zo iemand vervuilt jouw "schone" lucht. Sorry, maar ik snap dat niet en zal het ook nooit gaan snappen.

Waar het mij om in dit topic gaat, is dat de rookpaal pal voor de ingang staat. En daardoor overlast veroorzaakt, niet alleen door de 'sliertjes tabaksrook' die passanten moeten inademen als men het station wil binnengaan of de stank die de hal inwaait, rokers die in de weg staan maar ook door de troep die ontstaat door het achteloos wegwerpen van peuken, lege pakjes, koffiebekers en andere rommel.

Misschien kan een moderator modereren, deze discussie wordt al in het rooktopic gevoerd, het lijkt me zinloos om nog een topic te vervuilen hiermee, het gaat hier om de rookzuil voor de ingang van station Delft.Helemaal prima als het in één topic wordt geconcentreerd. Maar waar het mij om gaat is dit: mensen leven, werken, functioneren, enz. heel de dag door in lucht die in feite vervuild is in Nederland. Industrie, verkeer, uitstoot uit allerlei andere bronnen, en blijkbaar neemt men dat voor lief, sterker nog, men betitelt de lucht die op straat hangt als "schone lucht". Maar zodra iemand een sigaret durft te roken in de nabijheid van iemand, is het een probleem dat "aangepakt" moet worden, want zo iemand vervuilt jouw "schone" lucht. Sorry, maar ik snap dat niet en zal het ook nooit gaan snappen.
Waar het mij om in dit topic gaat, is dat de rookpaal pal voor de ingang staat. En daardoor overlast veroorzaakt, niet alleen door de 'sliertjes tabaksrook' die passanten moeten inademen als men het station wil binnengaan of de stank die de hal inwaait, rokers die in de weg staan maar ook door de troep die ontstaat door het achteloos wegwerpen van peuken, lege pakjes, koffiebekers en andere rommel.

Het op de grond werpen van koffiebekers, lege frisdrankverpakkingen, lege snoepverpakkingen en ander afval is volgens mij een probleem dat niet samenhangt met roken. Of denk jij dat alleen rokers dat doen?
Reputatie 6
Nee hoor, rokers zijn braaf. Maar, vóór die ingang ligt rondom de rookpaal vaak peuken, lege sigarettenpakjes en andere rommel op de grond. De andere ingangen, waar geen rookpaal voor staat zijn veel schoner en nee. daar staan ook geen prullenbakken. Die staan wel in de hal.

Maar, een paar meter verderop staat nog een rookpaal, op de hoek en onder de overkapping. Rokers daar hinderen nauwelijks iemand, dus ik ziet niet in, waarom die paal pal voor de ingang niet weg zou kunnen.
Update: Ik heb nog steeds geen reactie gekregen van de stationsmanager met wie ik hier contact over heb gehad. Ik heb nogmaals een reminder gestuurd.
Reputatie 6
Update: inmiddels is bij de bewuste ingang een afvalbak geplaatst. Ik vermoed door de gemeente omdat op de prullenbak het logo van de gemeente staat.
Update: Ik heb eindelijk een antwoord gekregen over de redenen achter het verplaatsen van de uitvoering. Dit zou te maken moeten hebben met het vinden van een oplossing, een schijnbaar mislukte aanbesteding, levertijden en het plannen van de uitvoering. Volgens de laatste planning zou de uitvoering moeten plaatsvinden begin 2019.

Reageer