beantwoord

Roosendaal NMBS kaart

• 7 februari 2018
  • 15 reacties
  • 1476 Bekeken

Hoi, ik vraag mij af waar ik op st Roosendaal een NMBS kaartje kan halen, is er naast de automaat nog een andere mogelijkheid?
Bijvoorbeeld bij een loket etc?
Want stel de automaat doet het niet..
icon

Beste antwoord door Thom 7 februari 2018, 16:07

Er is een Belgisch automaat in de hal. Vanuit de trein de hal in en dan aan de rechterkant, ietwat rose/paars. U kunt via internet bestellen bij de NMBS.

Het automaat doet het wel, maar niet alle kaartjes die in België zeker uit het automaat komen, zijn verkrijgbaar. Een enkeltje naar een Belgische bestemming gaat prima. Het loket is van NS en op het Nederlandse automaat zijn de gangbare Belgische bestemmingen te vinden.

U krijgt altijd een kaartje.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is een Belgisch automaat in de hal. Vanuit de trein de hal in en dan aan de rechterkant, ietwat rose/paars. U kunt via internet bestellen bij de NMBS.

Het automaat doet het wel, maar niet alle kaartjes die in België zeker uit het automaat komen, zijn verkrijgbaar. Een enkeltje naar een Belgische bestemming gaat prima. Het loket is van NS en op het Nederlandse automaat zijn de gangbare Belgische bestemmingen te vinden.

U krijgt altijd een kaartje.
Badge +3
Ik ben benieuwd of de NMBS een automaat in Breda gaat installeren zodat die in gebruik is wanneer de IC Brussel vanaf april via Breda gaat rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk wel, alleen zal de opslag voor het Nederlandse grenstraject wel wat hoger zijn dan bij Roosendaal omdat dat grenstraject bij Breda langer is dan bij Roosendaal.
Reputatie 7
Badge +4
Het heeft flink wat voeten in de aarde gehad indertijd voor het in Roosendaal zover was. Mogelijk kan een moderator er iets zinnigs over zeggen. Dat hij komt, staat wel vast, maar wanneer, tja.
Badge +3
Waarschijnlijk wel, alleen zal de opslag voor het Nederlandse grenstraject wel wat hoger zijn dan bij Roosendaal omdat dat grenstraject bij Breda langer is dan bij Roosendaal.

Dat scheelt inderdaad een paar kilometer. Belangrijk in dit verband of NS het (ongevraagde) omrijden via Breda in rekening gaat brengen voor het traject tussen Rotterdam en Antwerpen.
Reputatie 7
Zal binnekort wel eens wat rondvragen op Breda, misschien weet iemand het daar. Er is natuurlijk al een internationaal loket, misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen.
Het heeft flink wat voeten in de aarde gehad indertijd voor het in Roosendaal zover was. Mogelijk kan een moderator er iets zinnigs over zeggen. Dat hij komt, staat wel vast, maar wanneer, tja.

Ik zou het voor je uit kunnen vragen, maar ik ben dit specifieke onderwerp nog niet eerder tegengekomen en kan er weinig zinnigs over zeggen.
Reputatie 7
Badge +3

Dat scheelt inderdaad een paar kilometer. Belangrijk in dit verband of NS het (ongevraagde) omrijden via Breda in rekening gaat brengen voor het traject tussen Rotterdam en Antwerpen.

De afstand Lage Zwaluwe-Breda is 8 km korter dan Lage Zwaluwe-Roosendaal. Van Rotterdam naar Antwerpen zal het daarom in totaal weinig uitmaken maar Breda-Antwerpen zal wel iets duurder worden dan Roosendaal-Antwerpen.,
Reputatie 6
Badge
Wellicht een mooie aanleiding om die toeslag gelijk af te schaffen....
Hoe zit het eigenlijk met een studenten-OV 100% korting in NL?
Normaal gezien betaal ik vanuit Rdam €12,90 om naar Gent te reizen, zal het duurder worden?
Reputatie 7
Badge +3
Die toeslag voor het Nederlandse grenstraject op Belgische kaartjes blijft natuurlijk want die moet de NMBS uiteraard afdragen aan NS. NS gaat je niet gratis vervoeren van Breda tot de grens.
Reputatie 7
Badge +3
@Damian van der Heiden
Ik schat dat het vanaf de grens tot Antwerpen weinig zal uitmaken. Het verschil zit in de lengte van het Nederlandse stuk van Breda respectivelijk Roosendaal tot aan de grens.
@Damian van der Heiden
Ik schat dat het vanaf de grens tot Antwerpen weinig zal uitmaken. Het verschil zit in de lengte van het Nederlandse stuk van Breda respectivelijk Roosendaal tot aan de grens.

Oke, en geen toeslag zoals toen met de Fyra?
Reputatie 6
Heel benieuwd hoe het zal uitpakken met die trein. Vooralsnog hoor ik van veel Bredanaars dat ze toch met de auto willen blijven gaan voor een dagje Antwerpen. Met een gezin vinden ze het sowieso te duur, je moet eerst ook nog náár het station en de laatste trein terug gaat al om 21.45, wat erg vroeg is voor veel mensen. Dan geeft de auto, die toch al voor de deur staat, alle vrijheid. Een drukke ring en parkeerkosten nemen ze op de koop toe....
Reputatie 7
Badge +3
Die trein rijdt natuurlijk niet primair voor Bredanaars. Net als nu in Roosendaal zullen er voornamelijk overstappers opstappen.

Wel zal het vrees ik tobben blijven met deze trein, zeker als Flixbus later in het voorjaar 25 keer per dag gaat rijden van Amsterdam naar Brussel en ook vanaf andere plaatsen de frequenties naar Antwerpen en Brussel verder gaat opvoeren. Daarnaast gaat het gerucht dat de trein Zwolle-Roosendaal totaal niet gaat aansluiten op de trein naar België (28 minuten wachttijd).

Reageer