beantwoord

Rotterdam, aso-controleurs op het perron!

• 6 maart 2015
  • 8 reacties
  • 942 Bekeken

Er vonden net in- en uitgang controles plaats op perron 8&9 op Rotterdam CS. Ik heb er geen problemen mee, maar doe het dan goed. Aan het einde van een lopende roltrap stonden ze dan. Het was net even druk op de roltrap, aan het einde werd iedereen opgehouden door de controles. We struikelden bijna over elkaar heen. Ik zei nog tegen de controleur: zet die roltrap anders even stil, anders kunnen er ongelukken gebeuren. Meneer deed alsof hij doof was en trok er niks van aan. Het kon die hersenloze controleur blijkbaar niks schelen.
Mensen, als je iets overkomt, dan weet je wat je moet doen. Een flinke schadeclaim indienen tegen de NS. Want zij laten ongelukken gewoon gebeuren.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 7 maart 2015, 15:21

Hallo RTM-SPL, Vreemd dat er dan op die plek werd gecontroleerd. Zoals Sumber Alam al aangeeft kan je zelf ook altijd de roltrap stop zetten met de noodknop wanneer er een gevaarlijke situatie ontstaat. Ik zal je feedback hierover in ieder geval doorgeven. Groet, Marjan
Bekijk origineel

8 reacties

Er vonden net in- en uitgang controles plaats op perron 8&9 op Rotterdam CS. Ik heb er geen problemen mee, maar doe het dan goed. Aan het einde van een lopende roltrap stonden ze dan. Het was net even druk op de roltrap, aan het einde werd iedereen opgehouden door de controles. We struikelden bijna over elkaar heen. Ik zei nog tegen de controleur: zet die roltrap anders even stil, anders kunnen er ongelukken gebeuren. Meneer deed alsof hij doof was en trok er niks van aan. Het kon die hersenloze controleur blijkbaar niks schelen.
Mensen, als je iets overkomt, dan weet je wat je moet doen. Een flinke schadeclaim indienen tegen de NS. Want zij laten ongelukken gewoon gebeuren.
Ik ken Rotterdam niet zo goed. Maar bij elke roltrap kan je hem zelf stil zetten als er valpartijen zijn. Er zijn altijd noodstop knoppen bij de roltrappen. Dan was er pas een duidelijk argument geweest. Als u bang bent om over de mensen te gaan struikelen kunt u ook een helling, gewone trap of de lift pakken. #rtd
Waarom niet gewoon bij de poortjes ? Veel veiliger
Gevalletje van "domme" controleurs ? Je weet toch dat je de boel gaat ophouden met controle bovenaan de roltrap, ga dan aan het begin staan...

Ik ben trouwens nog nooit gecontroleerd bovenaan een (rol)trap, altijd beneden. Denk dat dit een incidentele vergissing is geweest van de heren.
Hallo RTM-SPL, Vreemd dat er dan op die plek werd gecontroleerd. Zoals Sumber Alam al aangeeft kan je zelf ook altijd de roltrap stop zetten met de noodknop wanneer er een gevaarlijke situatie ontstaat. Ik zal je feedback hierover in ieder geval doorgeven. Groet, Marjan
Als ik bij een gevaarlijke situatie bij de noodknop kan komen, dan zal ik die zeker activeren.

Maar als ik die meneer sta te vertellen over de mogelijke gevaren van de situatie en meneer kijkt je niet eens aan, laat staan antwoord geven, dan vind ik dat aso. Zo'n houding hoort niet bij zijn service-verlenende functie.
Reputatie 6
En dat terwijl bij het spoor veiligheid voor alles gaat!
Als het personeel kennelijk niet eens positief en constructief reageert op een interventie, dan geeft dat toch ernstig te denken over de veiligheidscultuur bij het spoor!
...Zoals Sumber Alam al aangeeft kan je zelf ook altijd de roltrap stop zetten met de noodknop wanneer er een gevaarlijke situatie ontstaat....
Ja maar dat kan dus niet als je er al op staat en halverwege de situatie constateert...

Gewoon geen controle of welk oponthoud dan ook bovenaan de roltrap.
Omg dus de tip van de ns is druk op de nood knop van de roltrap,waarschijnlijk heb je meteen 2 van die gekke boa,s in je nek als je dat doet, en hoe kom je bij die knop als je in het midden staa? Wat denk je er van om gewoon niet een roltrap te blokkeren en het personeel hier op aan te spreken dat dit niet kan

Reageer