Samenreiskorting laden op apart apparaat

• 14 december 2014
  • 13 reacties
  • 302 Bekeken

Is er een mogelijkheid dat de samenreiskorting bv. bij de incheckpaal zou kunnen worden opgeladen? Bijvoorbeeld voor een extra knopje of paaltje? Nu moet je in de rij bij de automaat en als je dan eerst met de bus moet, mis je dan vaak net de trein. Er staan bij de automaat eigenlijk verder alleen nog mensen die niet vaak reizen en het duurt dan ook vaak lang voordat ze door hebben hoe het werkt en die samenreiskorting staat er in 10 seconde op.....

13 reacties

Natuurlijk kan dat.

NS zal vast zeggen dat ze het een goede suggestie vinden en het vervolgens ergens rond St. Juttemis implementeren, zoals dat met het gros van de suggesties gaat die betrekking hebben op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de OV-chipkaart.
Reputatie 7
Badge +4
Mogelijk zegt NS dat zelfs niet 😉. Ze zullen wel gek zijn ook want het aantal reizigers dat zich dan zogenaamd 'vergist' en met 40 procent korting reist, zou wel eens heel hoog kunnen worden. Die mogelijkheid zal NS niet geven.

Samenreiskorting op de kaart zetten kan zeker vervelend zijn. Het kan snel als je weet hoe het moet maar dat is niet bij iedereen het geval. NS zou de norm voor het aantal beschikbare automaten moeten veranderen, zodanig dat er meer beschikbaar zijn. Het te geringe aantal wordt meer en meer een probleem.

Als NS wil dat we zonder personeel reizen moeten ze wel zorgen voor voldoende automaten die de spits ook aankunnen.
Mogelijk zegt NS dat zelfs niet 😉. Ze zullen wel gek zijn ook want het aantal reizigers dat zich dan zogenaamd 'vergist' en met 40 procent korting reist, zou wel eens heel hoog kunnen worden. Die mogelijkheid zal NS niet geven.

Voor wie 'reiziger' als een synoniem beschouwt van 'waarschijnlijke fraudeur', is dat een logische insteek.
Ik vrees overigens dat het aantal kaartautomaten alleen maar fors af zal nemen de komende jaren, "om het gebruik van de ov-chipkaart te stimuleren".
Zeker terwijl voor de samenreis korting en allerlei andere kaartjes die kaartautomaten niet veel minder gebruikt zullen worden dan voor juli 2014.

In juli lag dat nog 50-50
Reputatie 1
Badge
de enige rijen die ik constant zie zijn op AMS Centraal met al die buitenlanders naar Schiphol-maar als je weet dat aan de achterkant van dat station ook nog automaten staan zonder rij.............
Verder eigenlijk alleen als op mijn plaatselijke P&R station/opstaphalte een groepje onwetende automobilisten staat die er erg lang over doen vanwege onzekerheid-verder eigenlijk nooit. Dat duurt dan even.
Verder moet je bij alle goedbedoelde voorstellen OOK aan de tegenkant denken: Fraude. Het wordt dan wel heeeeeeel erg gemakkelijk dat iedereen, zeker op korte stukkies waar toch nooit wordt gekontrleerd, die korting erop te zetten. NS heeft niet voor niets allemaal MBA gediplomeerde pasbeginnende boys op HGB III die niks van treinen op het spoor weten, maar alles van geld aftroggelen en de ontvangsten opdrijven.
Macca: ongetwijfeld heb ook jij gezien, dat de automaten met platte voorkant voor enkel Chipkaartgebruik bedoeld zijn en ca de helft van de automaten uitmaken. Misschien dat er een actie moet komen om dat wat meer onder de aandacht te brengen.
Badge
Is er een mogelijkheid dat de samenreiskorting bv. bij de incheckpaal zou kunnen worden opgeladen? Bijvoorbeeld voor een extra knopje of paaltje? Nu moet je in de rij bij de automaat en als je dan eerst met de bus moet, mis je dan vaak net de trein. Er staan bij de automaat eigenlijk verder alleen nog mensen die niet vaak reizen en het duurt dan ook vaak lang voordat ze door hebben hoe het werkt en die samenreiskorting staat er in 10 seconde op.....

Hetty, samenreiskorting kan echt alleen opgehaald worden via de kaartautomaat. Samenreiskorting bij de incheckpaal is niet wenselijk. Dan moet de incheckpaal om dat moment weten welk product er op de kaart moet staan. En hierdoor wordt de rij alleen verplaatst en wordt het drukker bij de incheckpalen. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic 'op het station'.
Waarom is dat niet wenselijk ? Het is nu niet mogelijk maar wel wenselijk.

En welke rijen heb je het over ? Die staan toch ook niet bij de toeslagzuilen voor ICD ?

En je verplaatst die rijen niet, je lost ze juist op, want bij de kaartautomaat kunnen de andere mensen terecht.
Reputatie 1
Uiteraard kan samenreiskorting ook bij de servicebalies op de wat grotere stations op de kaart worden
geladen.
Badge
Ik pas mijn vorige bericht even aan. Ik geef hierboven aan dat ik niet zeker weet of dit in de toekomst gaat veranderen. Maar het behoort zeker tot onze ambitie om meer producten en processen online mogelijk te maken. We zijn continu bezig met het doorvoeren van verbeteringen in het reizen met de OV-chipkaart. Hier zie je wat er gerealiseerd is: verbeteringen Je signaal hierover geeft ik door Hetty.
Maar het behoort zeker tot onze ambitie om meer producten en processen online mogelijk te maken.

Het online aanbieden van producten en processen betekent toch dat de gebruiker vervolgens nog steeds naar een automaat moet om zijn bestelling op te halen, waardoor het aantal handelingen juist toeneemt in plaats van afneemt?
Ja bij NS wel. Als je online samenreiskorting kan laden zal je het bij een automaat moeten activeren bv.

Weinig verbetering dus.

Je kan het ook mogelijk maken bij toeslagzuilen.
Is er een mogelijkheid dat de samenreiskorting bv. bij de incheckpaal zou kunnen worden opgeladen? Bijvoorbeeld voor een extra knopje of paaltje? Nu moet je in de rij bij de automaat en als je dan eerst met de bus moet, mis je dan vaak net de trein. Er staan bij de automaat eigenlijk verder alleen nog mensen die niet vaak reizen en het duurt dan ook vaak lang voordat ze door hebben hoe het werkt en die samenreiskorting staat er in 10 seconde op..... Ik dacht ook meer aan een extra apparaat naast de incheckpaal. Op grotere stations is het inderdaad niet zo'n groot probleem, maar op kleinere, waar je dan net aankomt met een bus, is het een drama...We hebben al verschillende keren de trein gemist hierdoor...

Hetty, samenreiskorting kan echt alleen opgehaald worden via de kaartautomaat. Samenreiskorting bij de incheckpaal is niet wenselijk. Dan moet de incheckpaal om dat moment weten welk product er op de kaart moet staan. En hierdoor wordt de rij alleen verplaatst en wordt het drukker bij de incheckpalen. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic 'op het station'.

Reageer