beantwoord

samenreiskorting Rotterdam Stadion

• 4 februari 2015
  • 16 reacties
  • 348 Bekeken

Kan iemand mij vertellen waar ik bij station Rotterdam Stadion de samenreiskorting kan activeren. Een automaat heb ik daar nog niet kunnen vinden.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 4 februari 2015, 17:12

Voor de duidelijkheid; ik bedoel station "Rotterdam Stadion" bij de kuip en daar staat helemaal geen kaartautomaat . Alleen zuilen om in of uit te checken. NS geeft dit toe en zegt dat ik eigenlijk pech heb gehad. Compensatie achteraf is niet mogelijk. Je moet n.l. binnen 35 minuten na uitchecken opnieuw inchecken en anders vervalt de samenreiskorting. Aangezien een voetbalwedstrijd langer duurt is dit dus op geen enkele manier mogelijk.

In dit topic geeft NS aan dat er mobiele kaartautomaten worden geplaatst als Rotterdam Stadion in gebruik is.
Bekijk origineel

16 reacties

Buiten de poortjes, in de grote hal staan twee 'groepjes' kaartenautomaten. Aan de andere kant van het station staan er ook een paar.

Vind trouwens ook dat het er vrij weinig zijn. Vraag me trouwens af waarom er binnen de poortjes geen te vinden zijn. Als je (zonder automatisch opladen) incheckt met voldoende saldo, maar een flink eind moet reizen en vervolgens te weinig saldo hebt om ook úit te checken, dan kun je dus de poortjes niet meer uit..? (zodra die gesloten zijn). Ik heb wel eens meegemaakt dat ik te weinig saldo had om ook uit te checken, opgeladen en daarna was m'n reishistorie helemaal in de war....
Maargoed, offtopic 😉
Voor de duidelijkheid; ik bedoel station "Rotterdam Stadion" bij de kuip en daar staat helemaal geen kaartautomaat . Alleen zuilen om in of uit te checken. NS geeft dit toe en zegt dat ik eigenlijk pech heb gehad. Compensatie achteraf is niet mogelijk. Je moet n.l. binnen 35 minuten na uitchecken opnieuw inchecken en anders vervalt de samenreiskorting. Aangezien een voetbalwedstrijd langer duurt is dit dus op geen enkele manier mogelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is wel lastig, ja. Je kan wel voor de terugreis een andere kaart gebruiken, en daar van tevoren Samenreiskorting op laden.
Ja, maar dat is wel omslachtig. Ik begrijp niet dat de samenreiskorting 35 minuten na uitchecken vervalt, waarom niet gewoon een dag geldig laten.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, maar dat is wel omslachtig. Ik begrijp niet dat de samenreiskorting 35 minuten na uitchecken vervalt, waarom niet gewoon een dag geldig laten.
Dat is ten behoeve van mensen die bijvoorbeeld heen met iemand meereizen en terug alleen, en er niet aan denken de Samenreiskorting te verwijderen, en zo per ongeluk grijs rijden.
En als er geen automaten staan daar is dat omdat het geen normale halte is, maar een evenementenhalte.

Maar dat is geen argument.
Alleen als er een evenementen zijn in de Kuip is het station geopend, zo heeft de Amsterdam ArenA, Philips Stadion ook hun eigen halte voor de supporters. Bij alle evenement stations staan er helemaal geen kaarten automaten, dit doet de NS express, omdat de meeste supporters een verplichte treincombi hebben als feyenoord uit tegen bijvoorbeeld ajax moeten gaan spelen, dan moeten de feyenoord supporters een verplichte treincombi ticket nemen om het stadion in te mogen en andersom ook. Omdat het weleens waar risicowedstrijden zijn, staat de ME daar meestal klaar om te kunnen ingrijpen als er incidenten zich voortdoen. Ook is de NS vaak ook bang dat de kaarten automaten worden gesloopt door hooligans. Vandaar dat je nooit op evenement stations een kaartenautomaat zal aantreffen. Vlakbij Rotterdam Stadion heb je Rotterdam Zuid, daar kun je wel instappen je betaalt dezelfde tariefeenheid. Ik denk dat Amsterdam ArenA en bij het Philips stadion ook zoiets is dat je een station verder of eerder moet gaan nemen om daar de trein te kunnen pakken.
Bij Philips Stadion zeker niet, dat is pal naast station Eindhoven, bij Arena weet ik het niet, maar daar zit een groot winkelcentrum en een concert zaal. Dat is ook een normale halte dacht ik.

Ja het zal voor vernielen zijn, maar er is toch voldoende ME/politie aanwezig ?
Bij Philips Stadion zeker niet, dat is pal naast station Eindhoven, bij Arena weet ik het niet, maar daar zit een groot winkelcentrum en een concert zaal. Dat is ook een normale halte dacht ik.

Ja het zal voor vernielen zijn, maar er is toch voldoende ME/politie aanwezig ?
tussen Duivendrecht en Amsterdam Bijlmer ArenA heb je een evenement station Amsterdam Stadion voor alle uitsupporters, het station is alleen via de ringspoor van Amsterdam te bereiken. Tussen Eindhoven Beukenlaan en Eindhoven heb je station Eindhoven Stadion. Er is weleens waar meestal voldoende politie, wanneer er risico wedstrijden worden gespeeld is de lokale driehoek (dus de club, gemeente en het ME) daar meestal paraat. Ik heb vroeger vaker in het stadion gezeten, dus ik heb meer ervaring mee gehad, maar de sfeer kan juist grimmig zijn.:(

In dit topic geeft NS aan dat er mobiele kaartautomaten worden geplaatst als Rotterdam Stadion in gebruik is.
Oh dat wist ik niet.
Maar worden die mobiele kaartautomaten ook daadwerkelijk geplaatst want NS zegt wel meer.
Als ik dat andere topic lees dan is het inderdaad zoals normaal met de NS, ze zeggen dat het geregeld is maar dat blijkt niet zo te zijn.

Iemandmet recente ervaring met dit station of er ticket automaten staan?
Hallo navi2008,

Welkom op het NS Serviceforum. Pe_pe verwijst terecht naar een ander topic; hierin wordt aangegeven dat er bij evenementen mobiele kaartautomaten en in/uitcheckpalen worden geplaatst. Mocht je een keer wat eerder aankomen of later weggaan, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om bij Rotterdam Zuid in of uit kunnen stappen. Daar is in ieder geval altijd een kaartautomaat aanwezig en dit station is standaard opgenomen in de dienstregeling. Kost je wel een kwartier extra lopen, maar als je daartoe in staat bent lijkt me dit een prima alternatief. Je topic is verplaatst naar "Op het station".

Groet,
Stephan
Hallo navi2008,

Welkom op het NS Serviceforum. Pe_pe verwijst terecht naar een ander topic; hierin wordt aangegeven dat er bij evenementen mobiele kaartautomaten en in/uitcheckpalen worden geplaatst. Mocht je een keer wat eerder aankomen of later weggaan, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om bij Rotterdam Zuid in of uit kunnen stappen. Daar is in ieder geval altijd een kaartautomaat aanwezig en dit station is standaard opgenomen in de dienstregeling. Kost je wel een kwartier extra lopen, maar als je daartoe in staat bent lijkt me dit een prima alternatief. Je topic is verplaatst naar "Op het station".

Groet,
Stephan

Heb jij dat stuk weleens gelopen Stephan NS ?

Die mobiele kaartautomaten zijn er gewoon niet, ga eens navragen waarom NS haar beloften weer niet nakomen ?
Oeps, pardon, ik las 'Rotterdam Station'. Beetje dom ;)
Inderdaad gek dat er daar geen staan. Geen station dat veel gebruikt, maar toch. Station is station, en daar moet je kaartjes kunnen kopen.

Reageer