beantwoord

Scan ticket poortjes op station Weesp

• 7 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Het is me opgevallen dat bij de meeste poortjes op station Weesp als je met je rug richting het centrum staat en voor je neus bij de poortjes staat en je zou e-tickets hebben, dat je bij de poortjes je niet toe laten als je e-tickets hebt. Ga je de hellingbaan over (dus het pad wat glooiend is) dan staat op die poortje wel scan ticket. Dit is dan het enige poortje waar je met een e-ticket er door kan. Mijn vraag is waarom het op station Weesp namelijk niet op alle poortjes zijn toegepast, om met een e-ticket op die manier binnen te komen? En dat dit dan slechts 1 poortje is lijkt mij te karig. Sommige mensen snappen dit namelijk niet. Is hier aan tegen te doen misschien? En kan de NS er voor gaan zorgen dat op alle poortjes op station Weesp worden toegepast?
icon

Beste antwoord door Robert B 7 oktober 2019, 16:01

Het is niet zozeer een eind uit elkaar maar de poortjes via de trap (zonder scanner) zijn gescheiden van het brede poortje bij de hellingbaan door een wand.
Naar buiten is dus geen probleem maar naar binnen moet je het inderdaad weten.

Andere topic is overigens deze.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge
Een bekend probleem te Weesp @Cacao De poortjes voor de E-tickets is inderdaad zeer moeilijk te vinden aan beiden zijden station omdat dit door de hellingbaan een andere ingang is.
Is zelfs al eerder op deze Community ter sprake geweest maar nog niet opgepakt door NS.
Bij stations met poortjes is er altijd minstens een poortje waarbij je e-tickets kan scannen, meestal het buitenste poortje. Rechts als ik het goed zeg. Ik ben niet erg bekend met Weesp. Is het zo'n eind uit elkaar dan?
Badge +3
Het is niet zozeer een eind uit elkaar maar de poortjes via de trap (zonder scanner) zijn gescheiden van het brede poortje bij de hellingbaan door een wand.
Naar buiten is dus geen probleem maar naar binnen moet je het inderdaad weten.

Andere topic is overigens deze.

Reageer