beantwoord

schade aan fiets door laag plafond in fietsenstalling

• 9 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 145 Bekeken

Ik heb mijn fiets in de rails geplaatst van een plek in de fietsenstalling bij station Apeldoorn. Hier bleek het plafond lager te zijn dan elders in de stalling en daardoor is er schade ontstaan aan mijn stuur. Dat de plek alleen geschikt is voor kleinere fietsen is hier niet aangegeven.

Het bedieningskastje van mijn vrijwel nieuwe fiets is in stukken gebroken. Zie foto’s.

Ik heb mijn herenfiets in de stalling geplaatst om daarna de trein te halen. Ik heb gekozen voor een plek vooraan rechts bij de rechter ingang van de fietsenstalling. Hier waren wat plekken vrij. Ik heb de rails eruit gehaald en mijn fiets geplaatst, toen ik de rails naar boven scharnierde en terug wilde plaatsen kwam heb stuur op de plek van het versnellingsmechanisme tegen het plafond en was direct aan gruzelementen. De fiets is twee weken oud en betreft een Sparta Amazone herenmodel met framemaat 59. Het stuur staat op gemiddelde hoogte. Uit de schaafplekken op het plafond boven de bewuste stallingspek valt op te maken dat dit al meerdere mensen is overkomen. De regel van de gemeente is dat ik mijn fiets in de stalling plaats, anders wordt deze vrijwel direct verwijderd. Ik ben graag gehoorzaam aan dit regelement, want anders is het een zooitje op het station. Niet alle plekken in de stalling voldoen aan de minimale afmetingen voor alle fietsen, echter is dit is niet aangegeven.

Het voorval heeft tot schade geleid aan mijn fiets. Kosten: €65, voor een nieuw versnellingskastje met handvat van Shimano en een beetje uurloon bij de fietsenmaker. Hopelijk komen we hier samen uit. Ik zal in het vervolg mijn fiets elders plaatsen, maar het lijkt me wijs om de betreffende plek aan te duiden als een beperkte plek voor kleine(re) fietsen.

Ik heb foto’s van de situatie en de schade.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 9 oktober 2020, 20:50

Goedenavond Jesper-vdm en welkom bij de NS Community.

Wat naar dat jouw fiets beschadigd is! Je kunt dit bericht inderdaad het beste sturen in een Facebook privébericht. Je kan dan ook direct de foto's meesturen zodat mijn collega het dan direct in behandeling kan nemen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen jou hier niet mee helpen. Je kunt het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Goedenavond Jesper-vdm en welkom bij de NS Community.

Wat naar dat jouw fiets beschadigd is! Je kunt dit bericht inderdaad het beste sturen in een Facebook privébericht. Je kan dan ook direct de foto's meesturen zodat mijn collega het dan direct in behandeling kan nemen.

Reageer