beantwoord

Sirene test (ma. 3 febr 2020) A'dam CS - Engelse tekst

• 3 februari 2020
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Op Amsterdam Centraal is natuurlijk het alarm te horen om 12.00 op de eerste maandag van een nieuwe maand. Je verwacht dan dat de omroepster in het Engels iets zegt als: “This is a drill.”
In plaats daarvan alleen in het Engels: “Please evacuate the building.”
Verder niets.
Een verzoek overigens waar iedereen zijn schouders over ophaalt…

Kunnen jullie die omroep op zulke test-maandagen en -tijdstippen wat beter afstemmen op wat er (niet) aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 februari 2020, 17:02

Goedemiddag arnaudinsinger en welkom bij de NS Community!

Ik heb zelf nog nooit zo'n omroep op de eerste maandag van de maand meegemaakt op een station, dus wat er precies wordt omgeroepen of afgespeeld durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is echter wel erg onhandig om daarbij niet te verduidelijken dat het om een test gaat, wanneer ook het luchtalarm getest wordt. Ik zal je constatering in ieder geval doorzetten!

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag arnaudinsinger en welkom bij de NS Community!

Ik heb zelf nog nooit zo'n omroep op de eerste maandag van de maand meegemaakt op een station, dus wat er precies wordt omgeroepen of afgespeeld durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is echter wel erg onhandig om daarbij niet te verduidelijken dat het om een test gaat, wanneer ook het luchtalarm getest wordt. Ik zal je constatering in ieder geval doorzetten!

Reageer