Sittard-Schiphol

• 21 April 2014
  • 9 reacties
  • 964 Bekeken

we vertrekken zaterdag 14 juni om 12 uur met het vliegtuig vanaf Schiphol. Inchecken om 9 uur.
We willen met de trein rond 06.00 uut vanaf Sittard vertrekken. We hebben gezien dat er op zaterdag treinen niet zo vroeg rijden.
Wat adviseert u ons?

9 reacties

Volgens de Reisplanner vertrekt op zaterdag de eerste trein met aansluiting richting Schiphol om 06:44 uit Sittard.
Met een overstap in Utrecht bent u dan om 08:59 op Schiphol.

Uiteraard is er op dit moment nog niet te zeggen of er ergens sprake zal zijn van werkzaamheden, waardoor het advies wat de Reisplanner nu geeft heel anders uit zal pakken.
Dat is pas een dag of 10 tevoren in de reisplanner te zien.

Strikt genomen arriveert u pas op Schiphol op het moment dat u moet inchecken. En vanaf het (ondergrondse) station naar de vertrekhal bent u toch ook wel even onderweg.
Bij veel maatschappijen kunt u tevoren thuis al inchecken, dus misschien dat dat al een mogelijkheid is voor tijdwinst op Schiphol.

Maar wilt u voor 100% op safe spelen, dan is het misschien het overwegen waard om de avond tevoren alvast richting Schiphol te reizen en op Schiphol of directe omgeving voor die ene nacht een hotelkamer te boeken.

Zoals eerder opgemerkt is het voorgaande gebaseerd op de huidige situatie. Pas globaal een week voor uw vertrek is e.e.a. nauwkeurig vast te stellen.
Dank je wel voor deze duidelijke informatie..
Ik heb ook nog gezien dat wij in Utrechts slechts 6 minuten overstaptijd hebben. En dat met al die koffers en
trollys. We komen aan op perron 7a en moeten dan naar perron 5a. Weet jij misschien of dat dicht naast elkaar ligt of dat we ook nog trappen moeten lopen?
Dat is de overzijde van het perron. Utrecht Centraal kent geen perron 6, dus het is een kwestie van oversteken. Daar heeft u genoeg tijd voor als u ongeveer in het midden van de trein zit.
Dat is de overzijde van het perron. Utrecht Centraal kent geen perron 6, dus het is een kwestie van oversteken. Daar heeft u genoeg tijd voor als u ongeveer in het midden van de trein zit.

Volgens mij heeft Utrecht wel een spoor 6, want toen moesten wij ook weer naar boven en daarna weer naar beneden.
Volgens mij heeft Utrecht Centraal idd geen spoor 6 en is 5 en 7 een cross over 😉

Volgens mij heeft Utrecht wel een spoor 6, want toen moesten wij ook weer naar boven en daarna weer naar beneden.

Vroeger was spoor 6 een kopspoor in Utrecht, maar dat bestaat niet meer. Hoe lang die niet meer bestaat, althans met perron, want spoor 6 zal nog wel ergens liggen durf ik niet te zeggen, maar voor reizigers is het niet mogelijk om daar in- of uit te stappen via een perron. Heb er even een plattegrond bij gezet. Spoor 10, 13, 16 en 17 hebben ook geen perron zoals je ziet.

ik kan ook geen betere verbinding verzinnen als dat er genoemd wordt.

Vroeger was spoor 6 een kopspoor in Utrecht, maar dat bestaat niet meer. Hoe lang die niet meer bestaat, althans met perron, want spoor 6 zal nog wel ergens liggen durf ik niet te zeggen, maar voor reizigers is het niet mogelijk om daar in- of uit te stappen via een perron. Heb er even een plattegrond bij gezet. Spoor 10, 13, 16 en 17 hebben ook geen perron zoals je ziet.

Dacht ik al
Reputatie 7
Badge +4
Het is echt niet erg als u er een kwartier na 9 uur incheckt op Schiphol, maakt u zich geen zorgen. Met de trein bent u echt nog wel op tijd en kunt u mee met uw vliegtuig. Ik zou er om die reden geen dure hotelovernachting aan toevoegen, dat is echt niet nodig. De hele inhoud van uw vliegtuig begint om negen uur met inchecken. Zoals boven genoemd kan het ook via Internet. Negen uur aankomen op Schiphol aankomen is echt geen probleem, al kan ik me uw voorzichtigheid wel voorstellen.

Houdt u wel rekening met de opmerking van Hans over de reisplanner want er zijn vaak werkzaamheden in het weekend. Vaak worden die op de NS site echter ruim van te voren aangekondigd. Maar dan nog altijd een dag van te voren de reisplanner nakijken.

Reageer