Slechte informatie bij vertraging

• 10 december 2014
  • 6 reacties
  • 187 Bekeken

Mijn vriendin moest vandaag (10 desember) met de trein van ASDZ naar WP. Er waren een aantal treinen ook uitgevallen. Volgens haar reden de sprinter van 13:19 en 13:35 uit ASDZ niet. Ze had te lang in de kou op het station staan wachten. Ze werd van het ene kastje naar het andere kastje naar de muur gestuurd. Ze wou op tijd bij haar vriend zijn maar haar plan viel een beetje in duigen. Met heel veel moeite kwam er toch een trein naar Almere Oostvaardersplassen aan. Maar de reis informatie laat gauw te wensen over. Ze heeft een traject vrij abonnement van WP - ASDZ.

6 reacties

Vertrouw jij jouw vriendin niet?
Tuurlijk wel. In tegendeel zelfs. Ons gaat erom waarom de reis informatie daar zo slecht is en niet goed gecommuniceerd is naar de reizigers toe. Ze is mijn allerbeste vriendin. We kennen elkaar vanaf dat we samen op de basisschool hadden gezeten.
Voor jou is dit blijkbaar een groter probleem dan voor jouw vriendin!
Reputatie 1
Badge
ALS er op die route ergens problems waren en aan de gang, dan weet het (overigens erg schaarse en indien aanwezig achter een loket zittend-zonder welke info dan ook hierover) ook niks meer. Beste zijn de screens die op elk station hangen en die vertraging (mag ook al niet meer zo genoemd worden) aanduiden, OF die handige app, die vaak het allereeerst de info heeft-zoals ik nu al enkele keren bij dezelfde soort vragen heb gemeld: doe die app op die smartfone-of vraag een van de vele medereizigers of die hun pronkstuk even willen tonen-ik kan me niket voorstellen dat zijn de enigste was in die situatie.
(verklaring die nooiit gezegd mag worden: als het onduidelijk is en niemand wat weet, is het vaak een lijk op het spoor- hoe lang denk je dat het duurt voor zoiets is opgeruimd?
Reputatie 6
Badge +1
Ook OVtijden.com geeft geen definitief uitsluitsel over waarom de trein van 13.19u niet heeft gereden. Mogelijk heeft dat te maken gehad met de wisselstoring van gisteren. De trein van 13.35u staan aangegeven alsof hij gereden heeft, maar het kan natuurlijk zijn dat de informatie op de site niet helemaal juist is. Ook de trein van 13.49u heeft gewoon gereden. Met maximaal een half uur vertraging zou je vriendin toch aangekomen moeten zijn...
Hallo Intercitydirect31910,

Ik kan niet achterhalen wat de precieze reden is geweest waar de trein niet heeft gereden. Werd er geen informatie omgeroepen op het station? Heeft je vriendin meer dan 30 min vertraging gehad, dan kan ze gebruik maken van de geld terug bij vertraging regeling.

Groet,
Marjan

Reageer