beantwoord

Slechte wc op Amsterdam Centraal

• 13 oktober 2019
  • 14 reacties
  • 231 Bekeken

Gisteren naar Amsterdam CS gereist en daar de heren WC gebruikt aan de noordkant. 3 problemen met deze wc:

• Geen wisselgeld als je contant geld inwerpt.
  • wc bril van 3e toilet ontbrak.
  • Slechte ventilatie in dit toilet, de lucht sloeg op mijn keel en ik heb daarna een uur last gehad van mijn keel. Er leek ook geen actieve ventilatie aanwezig te zijn.
Ik zou graag mijn geld terug willen hebben voor dit toiletbezoek en vragen aan de NS om de situatie te verbeteren. Ik heb 1 euro betaald.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 oktober 2019, 10:02

Goedemorgen Hatsikidee. Inderdaad erg naar om te lezen dat je de toiletten in deze staat hebt aan moeten treffen. Zoals AbbeyRoad al heeft aangegeven zijn deze specifieke toiletten in het beheer van Sanifair. Feedback hierover en een verzoek ter compensatie kun je op deze pagina indienen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge
@Hatsikidee vervelend dat je zo'n slechte toiletervaring hebt gehad te Amsterdam Centraal.
Het toilet aan de Noordzijde (officieel IJzijde) is echter niet van NS maar van Sanifair dus daar moet u met uw klachten zijn.
Goedemorgen Hatsikidee. Inderdaad erg naar om te lezen dat je de toiletten in deze staat hebt aan moeten treffen. Zoals AbbeyRoad al heeft aangegeven zijn deze specifieke toiletten in het beheer van Sanifair. Feedback hierover en een verzoek ter compensatie kun je op deze pagina indienen.
Reputatie 5
Ik zou niet veel verwachten van die sanifair maffia.
Reputatie 7
Badge
Ik zou niet veel verwachten van die sanifair maffia.

Licht eens toe @Vareo
Aan dit soort berichten heeft niemand iets.
Reputatie 5
Hoge prijzen die in stand gehouden worden door hun monopolie. En waar je niet veel voor terug krijgt. Maar ja waar doe je elders dan je behoefte? 🤤
Reputatie 7
Badge +3
@Vareo
Hoge prijzen???
Reputatie 5
Ik vind 1 euro nogal hoog, ja. Nou weet ik ook wel dat er kosten zijn die ergens van betaald moeten worden. Maar 1 euro om in een stinkende wc je behoefte te doen.
Reputatie 7
Badge
@Vareo Al eens aan de huur, overhead, personeelskosten en belastingen gedacht.
Daarnaast is Sanifair gewoon een commercieel bedrijf wat ook nog enige winst wil maken.
Al eens uitgerekend hoeveel betalende bezoekers er nodig zijn om geen verlies te draaien ?
Overigens duur ? De WC onlangs in Venetië was Euro 2,- .
Badge +3
Bij mijn weten kost het 70 cent maar je kreeg dus geen wisselgeld. Als het goed is krijg je ook een tegoedbonnetje voor 50 cent korting bij besteding van € 2,50 bij Kiosk, Smullers e.d.
Reputatie 7
Badge
@Robert B inderdaad is het maar 70 cent.
Maar al zou het gratis zijn, het moet wel schoon zijn.
Reputatie 5
Wauw, die tegoedbonnetjes. wat een geste!😂
Badge +3
Tja, liever schoon dan zo'n vouchertje, al kan je die in Amsterdam op best veel plekken inwisselen. https://www.sanifair.nl/stations/inwisselpartners.html
70 cent is het inderdaad, maar deze automaat gaf geen wisselgeld, toen ik 1 euro in worp.
Andere auomaten doen dat wel.

Verder zag ik ook geen personeel om melding te maken van de situatie.
Reputatie 5
Nog nooit gebruik gemaakt van tegoedbon en als ik zie dat het bonnetje meestal achterblijft in de automaat doen andere het veelal ook niet.
In plaats van korting liever schoon toilet en een handdoeken automaat waar niet het eind van is bereikt.
Wat op Amsterdam Centraal heel vaak het geval is.
De kwaliteit van sanifair wisselt te vaak en is op ieder station anders

Reageer