Sloterdijk-Beverwijk

• Anonymous
  • 0 reacties
Zojuist teruggekomen vanuit Sloterdijk naar Beverwijk. Op Sloterdijk komt een SGMM-3 aanrijden waardoor helaas veel mensen moesten staan. In Haarlem aangekomen blijkt de spitsintercity naar Alkmaar te zijn opgeheven, waardoor al die reizigers zich proberen te persen in deze sprinter. Dit lukt natuurlijk niet waardoor een gedeelte van de reizigers op station Haarlem achterblijft en minimaal een half uur vertraging oploopt. (graag hier om denken als de reiziger GTBV claimt)

De reis met deze sprinter is vervolgens gevaarlijk omdat er teveel mensen in deze sprinter zaten en bij calamiteiten gevaarlijke situaties ontstaan. De trein had onder deze omstandigheden eigenlijk niet mogen vertrekken. In de trein geen omroep van de conducteur om de NS te verontschuldigen voor het reizen op deze manier. Afgelopen woensdag om 09.47 uur vanuit Beverwijk naar Amsterdam hetzelfde meegemaakt op het traject Haarlem/Amsterdam precies hetzelfde meegemaakt. (foto op verzoek beschikbaar voor NS ivm AVG)

Om met de woorden van een ander forumlid te spreken (@Ferdinand Delasoie )

Voor alles is een klantvriendelijke oplossing en een NS-oplossing.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Denk je dat je medereizigers het klantvriendelijk vinden wanneer hun sprinter hierom gecancelled wordt?
Plus, door ook deze trein niet te laten rijden wordt de volgende nog drukker.
Denk je dat je medereizigers het klantvriendelijk vinden wanneer hun sprinter hierom gecancelled wordt?
Plus, door ook deze trein niet te laten rijden wordt de volgende nog drukker.

Ik gaf ook aan eigenlijk niet mogen vertrekken. Natuurlijk ben ik blij dat deze trein vertrokken is en ik geen half uur vertraging heb opgelopen. Daarentegen als deze trein tussen Haarlem en Beverwijk een noodstop had moeten maken en er reizigers letsel hadden opgelopen was het verwijt geweest dat deze trein eigenlijk helemaal niet had mogen vertrekken.

Ik mis gewoon de conducteur die m.i, iets om had moeten roepen in de trend van:

Goedenavond reiziger. Zoals u merkt zijn wij zeer krap behuisd en hebben we zelfs reizigers moeten achterlaten op Haarlem. Reden hiervoor is dat de intercity naar Alkmaar die 3 minuten hiervoor had moeten vertrekken helaas is uitgevallen. Indien er nog plaats is in de 1e klasse verzoek ik u daarvan gebruik te maken en voor degene die moeten staan probeer u ergens aan vast te houden. Excuses voor het ongemak en toch nog een prettige reis.

Bij een dergelijke omroep zou ik ondanks de omstandigheden een glimlach op mijn gezicht krijgen en dit topic niet hebben geschreven.
Wat naar dat het zo druk was in jouw trein. Helaas vallen er wel eens treinen uit, en daardoor wordt de trein al snel vol (vooral in de spits).

Ik wil je suggestie van de omroep graag doorgeven, want ik kan me voorstellen dat dit wel gewenst was op dat moment. En we zien onze reizigers het liefste met een glimlach! ☺
Kan je me vertellen hoe laat je de trein van Sloterdijk naar Beverwijk nam?
Wat naar dat het zo druk was in jouw trein. Helaas vallen er wel eens treinen uit, en daardoor wordt de trein al snel vol (vooral in de spits).

Ik wil je suggestie van de omroep graag doorgeven, want ik kan me voorstellen dat dit wel gewenst was op dat moment. En we zien onze reizigers het liefste met een glimlach! ☺
Kan je me vertellen hoe laat je de trein van Sloterdijk naar Beverwijk nam?

Het betrof de trein van 16.46 uit Amsterdam Sloterdijk.
Reputatie 5
Het vervelende is dat de spitsIC naar Alkmaar vanaf Haarlem vaak als eerste geschrapt wordt omdat deze minder belangrijk is. Het is tenslotte alleen bedoeld om spits te versterken. Het effect van het - om welke reden dan ook - moeten laten uitvallen, is echt groot. Want er zijn veel mensen die deze trein gebruiken. Hij zit ook vaak vol tot overvol. Dat gaat inderdaad knellen.

De drukte van de trein om 9.47 kan niet met uitgevallen spits IC te maken hebben gehad denk ik want de laatste reed om 9.04
Het vervelende is dat de spitsIC naar Alkmaar vanaf Haarlem vaak als eerste geschrapt wordt omdat deze minder belangrijk is. Het is tenslotte alleen bedoeld om spits te versterken. Het effect van het - om welke reden dan ook - moeten laten uitvallen, is echt groot. Want er zijn veel mensen die deze trein gebruiken. Hij zit ook vaak vol tot overvol. Dat gaat inderdaad knellen.

De drukte van de trein om 9.47 kan niet met uitgevallen spits IC te maken hebben gehad denk ik want de laatste reed om 9.04

Nee dit komt door de stroom toeristen die iedere dag tussen Haarlem en Amsterdam reizen en dan met onze gastvrije NS worden geconfronteerd die op dit traject nog steeds veel te korte treinen inzet. Eigenlijk moet het spoor tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk natuurlijk verdubbeld worden. Alleen als ik zo
's-ochtends uit de trein kijk dan mis ik daar helaas de ruimte voor. Nu hoeft er maar iets te gebeuren en het hele spoor is geblokkeerd
Badge
Het had inderdaad wel even zo netjes geweest om de oorzaak om te roepen maar mogelijk wist de Hc deze niet, op de trein krijg je nml. niet alles mee en wordt je dan ook overvallen door de enorme drukte in je trein.

Wat betreft het niet moeten vertrekken van deze trein sluit ik me bij Momo aan, als je dan nog een trein laat vervallen omdat deze overvol is dan verschuif je het probleem alleen maar en krijg je een nog vollere volgende trein, welke ook niet zomaar even snel verlengd kan worden en dus de mensen massa van 3 treinen zou moeten vervoeren. Omdat deze dan ook overvol is zouden we die ook weer moeten schrappen en stapelt het probleem alleen maar verder op. Dus eigenlijk is de keuze om zo'n overvolle trein dan ook weer te schrappen een hele slechte in mijn ogen.

Wat betreft de onveiligheid van een overvolle trein bij een noodstop is al eerder op het forum aangegeven dat een noodstop van een trein geen abrupte stilstand is maar een geleidelijke zware remming waarbij de trein er nog zo'n 500 mtr over doet om te stoppen. Het grootste risico is mensen welke onwel kunnen worden door de benauwde situatie waar ze in staan of zitten maar ook dit verminder je niet door de trein te schrappen en het probleem door te schuiven naar de volgende trein.

Hier zou de reiziger ook zelf kunnen kiezen om een trein te wachten en niet in zo'n overvolle trein te stappen maar ik snap dat reizigers op tijd willen zijn en dan toch in zo'n overvolle trein stappen alleen zou je dan in mijn ogen ook moeten realiseren dat je zelf bijdraagt aan die overvolle trein.
Hier zou de reiziger ook zelf kunnen kiezen om een trein te wachten en niet in zo'n overvolle trein te stappen maar ik snap dat reizigers op tijd willen zijn en dan toch in zo'n overvolle trein stappen alleen zou je dan in mijn ogen ook moeten realiseren dat je zelf bijdraagt aan die overvolle trein.

Zonder treinreizigers zouden dergelijke problemen op het spoor inderdaad niet voorkomen !
Badge
Edit, inmiddels is het bericht waar ik op reageerde verwijderd vandaar dat ik mijn reactie ook heb verwijderd.
Reputatie 5
Hier een reiziger die wel eens zichzelf heeft opgeofferd omdat het zo vol was. Wanneer doe ik dat? Op traject Haarlem - Leiden - Den Haag. En waarom? Omdat er geen storing was, er erg veel treinen per uur gaan en ik er maar één kwartier mee verlies. Bovendien is het vervoer naar huis ook frequent. Ik reis ook regelmatig naar Alkmaar vanaf Haarlem of Den Haag. Als ik in deze situatie beland dan ga ik vaak toch proberen die trein in te kunnen. Waarom? Omdat je niet weet of de volgende spits IC wel rijdt (in dit voorbeeld zou je dan die van 17.28 hebben) en deze ook standaard erg druk is dus als die uitvalt dan zit je met hetzelfde probleem én omdat ik niet weet of ik dan wel de trein in kan. Je hebt geen voorrang ofzo omdat je de vorige trein niet mee kon of zelf al hebt bepaald niet mee te gaan omdat het zo vol is. Plus dat het natransport minder frequent rijdt en een half uur later kan betekenen dat je zomaar één tot 1,5 uur later thuis bent. Dus ja ik laat het echt afhangen van het traject, frequentie en welk natransport er is. Zo heb ik een keer op Schiphol niet eens geprobeerd mee te komen en ben ik tussendoor wat gaan eten.

Ik begrijp wel waarom met een overvolle trein gereden wordt. Sneeuwbaleffect en je lost het probleem er niet mee op. Plus dat de kans dat er noodstop is, zeer klein is. De afweging van een reiziger hangt echter van vele factoren af of die zich wel of niet erbij propt 🙂
Reputatie 6

Hier zou de reiziger ook zelf kunnen kiezen om een trein te wachten en niet in zo'n overvolle trein te stappen maar ik snap dat reizigers op tijd willen zijn en dan toch in zo'n overvolle trein stappen alleen zou je dan in mijn ogen ook moeten realiseren dat je zelf bijdraagt aan die overvolle trein.Zonder treinreizigers zouden dergelijke problemen op het spoor inderdaad niet voorkomen !

Gelukkig eindelijk iemand die het ook snapt. Zonder reizigers zouden:
- treinen beter op tijd rijden
- treinen niet meer overvol zijn
- er geen problemen meer zijn met sociale veiligheid in de trein
- treinen minder lang hoeven zijn, hetgeen kosten bespaart en beter is voor het milieu (minder energiegebruik).

Reageer