Sloterdijk poortjes deel 10?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind dat het angstaanjagend stil blijft omtrent het benadelen van de reiziger door plaatsing van de poortjes op sloterdijk en andere stations. Probleem is nu al bijna 1 jaar bekend. (en al 3 jaar op Hilversum). Er hebben wat slechte posters gehangen. Er was een werkgroep ingesteld voor dit probleem.

Wanneer gaat NS nu (eindelijk) eens met oplossingen voor deze stations komen. En svp geen antwoorden in de trend van u kunt lopen via spoor 11 en 12. Dat zie ik ouderen, gehandicapten en mensen met kinderwagens echt niet voor elkaar krijgen.

NS licht deze mensen nog steeds op en ik zie sinds de sluiting 4 maanden geleden weinig gebeuren.

C'est triste.

102 reacties

Ik zie overigens in de huisregels dat ik topic eigenlijk niet mag openen want het bevat illegale activiteiten 🙂
In het vorige topic vroeg ik ook al welke maatregelen er concreet zijn genomen (wat Sivan NS in haar reply aangaf) maar het bleef angstvallig stil.....

Trek je eigen conclusies

(en in de huisregels staat dat er ook geen onwaarheden mogen staan in een bericht😀)
Ik heb er nog een uit de huisregels:

Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost

Het openen van meerdere topics met hetzelfde probleem draagt natuurlijk totaal niet bij aan het op de juiste manier naar voren brengen van je probleem. Je creëert alleen maar dat mensen denken 'Oh daar heb je hem weer' en al helemaal niet meer willen gaan lezen wat er in je topic genoemd staat.

Zoals ik lees is er een omweg om wel op het andere perron te komen, verdient zo te lezen geen schoonheidsprijs. (ken de situatie niet ter plekke) Maar verwacht niet dat dit soort dingen heel snel aan te passen zijn, dit vergt veel tijd al zien wij dat als gewone mensen niet.

Helaas werkt het als je richting overheden werkt en met bedrijven die daar toch erg afhankelijk van zijn, zoals met die poortjes, allemaal heel erg traag.

Als ik jou was zou ik het eens proberen aan te kaarten in Amsterdam in de politiek en het daar aanhangig te maken. Krijg je er daar de handen voor op elkaar zou het wel eens sneller kunnen gaan dan via hier.

We hebben hier overigens een politicus van de SP die je hier vast HEEL GRAAG bij wilt helpen, Johan Koelman actief voor de SP in Boxmeer en hij weet je vast wel in contact te brengen met zijn collega in Amsterdam. 😃 😃
Badge +3
Tja, de 'gewone mens' die het allemaal niet snapt en er in blijft trappen/zich vergissen door toch door poortjes te gaan... 🤓 Dat vult de kassa alleen maar.

De uitspraak "Als het in het voordeel van de reiziger was (lees: nadelig voor NS) zou het meteen of veel sneller opgelost worden denk ik" ben ik wel mee eens, qua o.a. Sloterdijk.

Een GTbV claim kan zomaar maanden duren, maar een UvB ligt binnen 2 werkdagen in de bus/op de mat (terecht of niet terecht die UvB, bewijs zelf maar en ga in bezwaar). Dat soort dingen... 🤔

En als die elkaar kruisen (stel, je hebt eerst nog geld tegoed van NS, en wil daarvan je UvB betalen...) dan heeft NS daar maling aan, of werkt daar in ieder geval niet aan mee omdat 'het systeem' dat niet snapt.
@Jba,
Het hoeft niet zoveel tijd te kosten. Gewoon een poortje openen tot het opgelost is. Misschien dat ze dan meer vaart maken. Je laatste opmerking was niet nodig.
@ nooduitgang, ik zie het probleem niet in de laatste opmerking. Deze man wil zich blijkens zijn verschillende berichten inzetten voor dit soort dingen. Maar in plaats van alleen dingen te roepen zou ik dan graag het resultaat zien als hij zich hier eens voor inzet met zijn partij genoten in Amsterdam. Een kans voor deze man om zich dan te bewijzen.
Badge +3
Dat klopt wel, maar dan zal die persoon zijn toon jegens NS (en andere vervoerders) toch wel eerst moeten matigen.

Schermen met VPW2000 en uitspraken van de hoge raad en daar hele vage conclusies aan verbinden ga je niet winnen voor een rechter!

En als je denkt van wel, dan doe het zelf eerst.. De rechter zal je (on)gelijk bepalen.

Remember deze case?
Waarom moet hij zich bewijzen? De NS moet dit probleem toch oplossen? Gewoon een poortje openen tot men een oplossing heeft.
Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.
Robert, ik ga me niet inzetten voor het aanpassen van deze poortjes en ga er al helemaal niet voor naar een rechter.

nooduitgang, Omdat hij dat zelf blijkens verschillende posts hier graag wil, althans hij wil dat andere dat doen op zijn aangeven (en op hun kosten). Als je nu echt zo overtuigd bent dat je gelijk hebt en je daar hard voor wilt maken dan zorg je dat je in de situatie komt dat je zelf naar de rechter kunt gaan om een uitspraak te krijgen, je spant dan geen andere voor je karretje tenzij je ze sponsort tijdens deze rechtsgang.

Ik vraag me af of er geen afspraken met de gemeente zijn omtrent het sluiten van de poortjes en of je daarmee in conflict komt als je er 1 open zet. Maar ik ben dan ook geen specialist op dit gebied maar lees genoeg dat afspraken rondom en plaatsen van poortjes allemaal strak in overleg met de gemeente moet.
Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.


Wat zijn de maatregelen dan die reeds genomen zijn ? Dat weten jullie al, maar ik heb daar geen antwoord op gekregen in het andere topic.
Robert, ik ga me niet inzetten voor het aanpassen van deze poortjes en ga er al helemaal niet voor naar een rechter.

nooduitgang, Omdat hij dat zelf blijkens verschillende posts hier graag wil, althans hij wil dat andere dat doen op zijn aangeven (en op hun kosten). Als je nu echt zo overtuigd bent dat je gelijk hebt en je daar hard voor wilt maken dan zorg je dat je in de situatie komt dat je zelf naar de rechter kunt gaan om een uitspraak te krijgen, je spant dan geen andere voor je karretje tenzij je ze sponsort tijdens deze rechtsgang.

Ik vraag me af of er geen afspraken met de gemeente zijn omtrent het sluiten van de poortjes en of je daarmee in conflict komt als je er 1 open zet. Maar ik ben dan ook geen specialist op dit gebied maar lees genoeg dat afspraken rondom en plaatsen van poortjes allemaal strak in overleg met de gemeente moet.


NS mag zelf wel beslissen of ze poortjes openzetten hoor.
Conflict tussen de gemeente en de NS over het openen van een poortje? Volgens mij is hier de reiziger de dupe en ligt de bal bij de NS. Druk op de knop om het poortje te openen en desnoods zet je er een mannetje bij.
@ Sivan

Wanneer gaat er nu eindelijk eens iets gedaan worden. Bovenstaande was al voor de plaatsing van al het staal in de stationshal bekend. Ns heeft dit dus willens en wetens gedaan. Er zijn vele reizigers die helemaal niet checken of het juiste bedrag wordt afgeschreven. Die gaan er gewoon van uit en tussen twee haakjes "ik vind dat ze dat ook eigenlijk ook moeten kunnen", dat NS het juiste bedrag afschrijft. Dat dit nu al bijna 4 maanden niet gebeurd is buitengewoon slordig en amateuristisch.
Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.
Wat zijn de maatregelen dan die reeds genomen zijn ? Dat weten jullie al, maar ik heb daar geen antwoord op gekregen in het andere topic.
Het enige wat ik weet wat er tot dusver gedaan is, is het advies wat is aangegeven op het station dat er gelopen kan worden zonder langs poortjes te gaan. Van eventuele verdere maatregelen ben ik nog niet op de hoogte. Zodra we daar meer informatie over krijgen zullen we dat uiteraard ook naar jullie communiceren.
Badge +3
En zo sleept het maar voort. Probleem is bekend en zo gauw we weten wat er aan gedaan gaat worden krijgen we dat te horen. Wanneer valt Sint Juttemis deze eeuw?

In Hilversum is het probleem nu min of meer structureel opgelost door geen treinen meer te laten vertrekken van spoor 1. Daar is nu de absurde situatie dat je vanuit het poortjesgebied (spoor 2 t/m 5) nu moet uitchecken en moet inchecken bij spoor 1 als je van het enige toilet op het station gebruik wilt maken. Je kunt het niet verzinnen.
Ik neem aan als jullie iets plaatsen hierover dat die maatregelen ook wel bekend zijn.


Ik heb hier helaas nog geen updates over, hlubbers. Zodra ik of andere moderators die wel hebben, laten we het meteen weten.Wat zijn de maatregelen dan die reeds genomen zijn ? Dat weten jullie al, maar ik heb daar geen antwoord op gekregen in het andere topic.
Het enige wat ik weet wat er tot dusver gedaan is, is het advies wat is aangegeven op het station dat er gelopen kan worden zonder langs poortjes te gaan. Van eventuele verdere maatregelen ben ik nog niet op de hoogte. Zodra we daar meer informatie over krijgen zullen we dat uiteraard ook naar jullie communiceren.


Waar het dus eigenlijk op neer komt. NS heeft gedurende 2 weken posters opgehangen met alleen advies om via spoor 11 en 12 te lopen en zonder ook maar enige toelichting waarom.

Stijn, Iris, Sivan en overig moderators: Kunnen jullie je voorstellen dat veel forumleden de "acties" tot op heden vanuit NS beneden alle peil vinden. Dan kan jullie marketingafdeling wel een leuk nieuwe community in elkaar flansen, maar de reiziger is meer gebaat bij oplossingen van de vele problematische topics op dit forum.

Het enige positieve is m.i. dat de naam serviceforum is verdwenen. Die titel dekte de lading nl totaal niet.
We kunnen het natuurlijk ook iets verschuiven dit probleem want het hoeven niet perse de poortjes te zijn welke nu verplaatst gaan worden, ik denk dat het beter opgelost kan worden in de software die de reis registreert.

Want eigenlijk zou daar in opgenomen moeten gaan worden dat wanneer je uitcheckt op station A en vervolgens binnen die 35 minuten weer incheckt op station A maar dan een ander perron (want dat maakt niet uit blijft station A) dat dan de reis wordt voortgezet en niet wordt onderbroken en een nieuwe reis begint.

En dit zou in de software er dan ook voor moeten zorgen dat als je hier een overstap maakt en normaal dan een duurdere route genomen zou hebben dat er dan toch ook alleen gekeken wordt naar het vertrekpunt van de reis en het eindpunt.

Dan zou je dit probleem toch ook oplossen of zeg ik nu iets geks ??
We kunnen het natuurlijk ook iets verschuiven dit probleem want het hoeven niet perse de poortjes te zijn welke nu verplaatst gaan worden, ik denk dat het beter opgelost kan worden in de software die de reis registreert.

Want eigenlijk zou daar in opgenomen moeten gaan worden dat wanneer je uitcheckt op station A en vervolgens binnen die 35 minuten weer incheckt op station A maar dan een ander perron (want dat maakt niet uit blijft station A) dat dan de reis wordt voortgezet en niet wordt onderbroken en een nieuwe reis begint.

En dit zou in de software er dan ook voor moeten zorgen dat als je hier een overstap maakt en normaal dan een duurdere route genomen zou hebben dat er dan toch ook alleen gekeken wordt naar het vertrekpunt van de reis en het eindpunt.

Dan zou je dit probleem toch ook oplossen of zeg ik nu iets geks ??

Ja je zegt inderdaad iets heel geks, ik begreep dat zelf bij de NS werkt. Hoe kan je nu terwijl je van alle kanten gewaarschuwd bent toch de poortjes zo neer zetten zodat er dit soort problemen ontstaan. De software aanpassen is ook al meer dan een jaar geleden geopperd. Tot op heden is dat dus ook nog niet gelukt. Zo lang je dit soort problemen dus niet kan oplossen dienen de poortjes gewoon open te staan zoals Nooduitgang en anderen al aangeven. Maar nee NS ga lekker door met de reizigers oplichten.
Gelukkig ben ik niet actief op de afdeling poortjes 😃 😃 😃
Dus je voelt je totaal niet aangesproken door alle kritiek en het feit dat jouw werkgever willens en wetens reizigers benadeelt en daar helemaal maar dan ook helemaal niets aan doet ?

Het probleem speelt al meer dan 2 jaar (het begon in Hilversum)

En ja alle soorten oplossingen zijn al aangedragen door forumleden, tot zover onze positieve inbreng. Dat is de reden dat we zo cynisch worden (denk ook aan de OV Fiets voorwaarden bv)

A de poortjes openzetten meteen
B de software aanpassen die dit probleem op kan lossen
C kan dat niet, poortjes openhouden

En noem me cynisch of negatief, maar als dit geld had gekost voor de NS had het 2 jaar geleden al opgelost geweest. Nu is het een melkkoe.
Dus je voelt je totaal niet aangesproken door alle kritiek en het feit dat jouw werkgever willens en wetens reizigers benadeelt en daar helemaal maar dan ook helemaal niets aan doet ?

Het probleem speelt al meer dan 2 jaar (het begon in Hilversum)

En ja alle soorten oplossingen zijn al aangedragen door forumleden, tot zover onze positieve inbreng. Dat is de reden dat we zo cynisch worden (denk ook aan de OV Fiets voorwaarden bv)

A de poortjes openzetten meteen
B de software aanpassen die dit probleem op kan lossen
C kan dat niet, poortjes openhouden

En noem me cynisch of negatief, maar als dit geld had gekost voor de NS had het 2 jaar geleden al opgelost geweest. Nu is het een melkkoe.


Ik wilde soortgelijk reageren. Dank voor deze reactie. Trieste reactie van JBa, maar zo langzamerhand verbaast mij weinig meer bij de NS.
Het is niet netjes om jullie kritiek op jba te richten. Iets met een drogreden van persoonlijke aanval.
Het is niet netjes om jullie kritiek op jba te richten. Iets met een drogreden van persoonlijke aanval.
Ik vind een reactie van eigen personeel: "gelukkig dat ik niet op de afdeling poortjes zit" niet kunnen.

Het gaat tenslotte om het bedrijf waar je werkt en je je geld verdient. Ik vind het derhalve geen drogreden.

Reageer