Sloterdijk poortjes deel 10?

Toon eerste bericht

102 reacties

Ik ben natuurlijk ook van mening dat de hele situatie met poortjes op Sloterdijk geen porem is, maar kan een machinist hier wat aan doen? Ik ben ook blij dat ik niet zit op de afdeling die over de poortjes gaat. Dan zou ik me diep schamen.
Nee ik voel me inderdaad niet aangesproken door deze kritiek simpelweg omdat ik niet betrokken ben bij de poortjes. Daarnaast heb ik ook geen mogelijkheden hier verandering in aan te brengen en op Sloterdijk kun je inmiddels via een omweg wel zonder poortjes naar het andere perron komen, a; verdient het misschien geen schoonheidsprijs maar volgens mij wordt er nog steeds aan gewerkt om dit op te lossen binnen NS.

Zoals jij het nu stelt zou dus iedereen bij de NS (ook schoonmakers/sters) zich aangesproken moeten voelen hierover.

Kom op zeg.

Je mag mij aanspreken op mijn eigen rijden en functioneren, dat is waar ik voor verantwoordelijk ben. Daarnaast probeer ik mij altijd dienstbaar en behulpzaam op te stellen tijdens mijn dienst en ook als ik prive onderweg ben met de trein of mij op een station bevind.

En als de mogelijkheid er is zet ik wel iets door zoals materieel storingen e.d. of (probeer) ik enige achtergrond te geven vanuit mijn vakgebied en ervaring. En mocht dat niet gewaardeerd worden is er helemaal niets wat mij verplicht deel te nemen aan deze community. Daarbij ben ik hier niet aanwezig namens de NS maar praat ik hier namens mijzelf.
Ik heb blijkbaar dan een andere definitie van loyaliteit jegens de werkgever.
Ik heb blijkbaar dan een andere definitie van loyaliteit jegens de werkgever.
Loyaliteit ???

Loyaliteit: trouw zijn aan aangegane verbintenissen of aan hetgeen waartoe men door zijn positie verplicht is dit met oprechtheid en zonder achterhoudendheid.

Maar ik ben blij te begrijpen dat we jou kunnen aanspreken als er iets bij jouw werkgever niet juist gaat en dat jij daar alle inspanningen voor gaat doen om er voor te zorgen dat dat opgelost gaat worden. Of werk je soms al op de klantenservice afdeling ??
Hoe wordt er aan gewerkt dan ? Daar heb ik al meerdere keren om gevraagd maar dan krijg je geen antwoord van NS.
...
We zijn ermee bezig en als wij wat kunnen terugkoppelen zullen wij dat ook zeker zo snel mogelijk doen. Hier zijn wij zelf ook afhankelijk van.
Aha Erryt is er zelf ook achter gekomen dat zijn eerder geplaatste reactie lichtelijk misplaats was.

Ik zou toch wel eens willen weten waar de afdeling die deze ellende veroorzaakt heeft de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Wanneer gaan we nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie krijgen.
Excuses daarvoor. Nogmaals zodra wij iets kunnen aangeven dan zullen wij dit ook doen. Ik kan hier helaas verder niet op in gaan.
Badge +3
Het is blijkbaar té lastig om een overstap op Sloterdijk NIET te zien als een omreis!

Want meer tariefeenheden, want korter is via Beverwijk en dan de kosten voor dat omreizen (of zelfs buiten taject ineens kosten i.p.v. gratis reizen) automatisch te corrigeren...

Reiziger ziet (extra) kosten en kan die wel terug krijgen. Oké maar de reisplanner zei... 🤔

En dan het 'probleem' bij het systeem of de reiziger leggen. Goed, je hebt omgereisd omdat dat sneller was. Toon die adviezen dan niet en altijd de kortste route! Als iemand dan toch omreist is dat een bewuste keuze geworden (en kan in sommige gevallen in Zaandam overstappen zonder extra kosten)... Is NS in ieder geval meteen van het probleem af.

Of (zó simpel) zet dan voorlopig een poortje open op Sloterdijk zodat er niet meer geforceerd uit/in/overstap gecheckt hoeft te worden of trappen lopen, totdat er een oplossing is!
Er zijn dus maatregelen genomen maar we mogen niet weten welke.

Vind je het erg dat ik dan twijfel aan het statement dat NS hier naar buiten bracht in het topic dat gelijk gesloten werd.
Ik durf niet te zeggen of er maatregelen zijn genomen. Ik zeg dat we nog geen informatie hebben ontvangen om terug te koppelen anders hadden wij dat wel gedaan.
In de complexe systemen waar mee gewerkt wordt zou het zomaar kunnen zijn dat een mogelijke oplossing weer een ander probleem veroorzaakt. Helaas is dat iets wat niet alleen de NS overkomt maar veel bedrijven welke met complexe software werken.

En ik snap dat het geduld op een gegeven moment op is als dit je elke dag overkomt al weet ik niet of dat voor hlubbers geldt.

Daarbij is een ieder binnen de NS afhankelijk wat er gecommuniceerd wordt vanaf de desbetreffende afdeling, ook de moderators zijn afhankelijk van hetgeen ze terug krijgen uit de organisatie van deze desbetreffende afdeling.

Mijn tip is toch wel om niet de boodschappers in deze aan te vallen, zij doen hun best mogen we vanuit gaan om de informatie te achterhalen.
Ik durf niet te zeggen of er maatregelen zijn genomen. Ik zeg dat we nog geen informatie hebben ontvangen om terug te koppelen anders hadden wij dat wel gedaan.

Dat meldde collega Sivan in het andere topic hierover.

Ik kan dat topic merkwaardigerwijs ook niet meer vinden ???
Weet je toevallig hoe lang geleden Sivan dit antwoord gaf?, MvanGelder?
Volgens mij verwijt niemand de NS dat ze een oplossing zorgvuldig uitwerken voordat ze deze toepassen, de vragen die gesteld worden is waarom dit na 3 jaar nadat de eerste signalen er waren dit nog niet gelukt is.

Wat bij mij het meest de cynische reacties teweeg brengt is het totale gebrek aan communicatie aan de reiziger, pas nadat het in radar kwam waren er voor 2 weken (zeer onduidelijke) posters. Dat is alle communicatie die tot op heden geweest is.

Daarnaast is de klantenservice het enige kanaal om als klant de NS te bereiken, echter zie je dat de de klantenservice zelf zich al verschuild met reacties als 'Wij kunnen niets anders dan doorgeven' en wij wachten geduldig op een reactie. Ik werk zelf in een groot bedrijf en als onze manager klantenservice een issue belangrijk vindt dan kan hij echt wel zorgen dat daar wat aan gedaan wordt.

Mijn conclusie is dat dus de NS dit een non-issue vind en niet belangrijk genoeg om aan te werken om het op te lossen. Anders zou je als klantenservice niet constant zeggen dat je niets anders kan dan het nogmaals doorgeven.
Volgens mij verwijt niemand de NS dat ze een oplossing zorgvuldig uitwerken voordat ze deze toepassen, de vragen die gesteld worden is waarom dit na 3 jaar nadat de eerste signalen er waren dit nog niet gelukt is.

Wat bij mij het meest de cynische reacties teweeg brengt is het totale gebrek aan communicatie aan de reiziger, pas nadat het in radar kwam waren er voor 2 weken (zeer onduidelijke) posters. Dat is alle communicatie die tot op heden geweest is.

Daarnaast is de klantenservice het enige kanaal om als klant de NS te bereiken, echter zie je dat de de klantenservice zelf zich al verschuild met reacties als 'Wij kunnen niets anders dan doorgeven' en wij wachten geduldig op een reactie. Ik werk zelf in een groot bedrijf en als onze manager klantenservice een issue belangrijk vindt dan kan hij echt wel zorgen dat daar wat aan gedaan wordt.

Mijn conclusie is dat dus de NS dit een non-issue vind en niet belangrijk genoeg om aan te werken om het op te lossen. Anders zou je als klantenservice niet constant zeggen dat je niets anders kan dan het nogmaals doorgeven.

Dat is het precies. Zoals een ander forumlid al schreef: Als er door de plaatsing van de poortjes ergens minder wordt afgerekend dan eigenlijk had gemoeten was dit probleem al lang opgelost. Wat een naar bedrijf.
Weet je toevallig hoe lang geleden Sivan dit antwoord gaf?, MvanGelder?

Ongeveer een maand geleden.

Een heel verhaal, naast het ophangen van posters waren er nog andere maatregelen reeds genomen. Misschien vind ik het nog wel.

Ik zie het bij haar reacties niet staan in elk geval.
Badge +3
Je hebt gelijk JBa NS denkt vanuit NS, logisch.

Maar vanuit de reiziger is het een probleem (volgens NS betreft het een klein aantal reizigers die dan maar geld terug moeten vragen, moeten ze wel weten hoe, en een poster om via trappen toch die kosten te vermijden werd het niet, die waren na enkele dagen ook weer spontaan weg, net als het forum/community topic)... Door een door HEN gemaakt probleem dat je ter plekke helemaal en compleet kan oplossen door een paar open poortjes!

Dat (poortjes open) gebeurt ook bij werkzaamheden en zo, en bij calamiteiten. Dit weekend kan en mag je bijvoorbeeld van Bijlmer naar Centraal met de metro zonder extra kosten. Gewoon niet bij GVB in/uitchecken want dat is overbodig en kost je extra.

Zolang de oplossing voor Sloterdijk er nog niet is, benoem dat dan ook als 'werkzaamheden aan het systeem' (ik zou het een calamiteit vinden) todat er genoeg aan gewerkt is en reizigers er geen last meer van hebben. 😛
Heel vreemd. Ik zal eens navraag doen.
Badge +3
Heel vreemd. Ik zal eens navraag doen.
Dat is een 'pappen en nat houden' reactie Erryt. Je weet volgens mij erg goed waar het over gaat want er is een bekend probleem dat NS niet HEEL simpel wil (maar dus wel kán) oplossen!

Die poortjes blijven maar dicht tegen alle publieke en media kritiek in. Blij dat ik in Eindhoven woon en alle poortjes dicht vooralsnog een utopie is Want dat mag gewoon niet van de gemeenteraad!

NS moet dan maar V&S/G4S of andere beveiligers inhuren. Keurig, hebben die ook werk!
Je hebt gelijk JBa NS denkt vanuit NS, logisch.

Maar vanuit de reiziger is het een probleem (volgens NS betreft het een klein aantal reizigers die dan maar geld terug moeten vragen, moeten ze wel weten hoe, en een poster om via trappen toch die kosten te vermijden werd het niet, die waren na enkele dagen ook weer spontaan weg, net als het forum/community topic)... Door een door HEN gemaakt probleem dat je ter plekke helemaal en compleet kan oplossen door een paar open poortjes!

Dat (poortjes open) gebeurt ook bij werkzaamheden en zo, en bij calamiteiten. Dit weekend kan en mag je bijvoorbeeld van Bijlmer naar Centraal met de metro zonder extra kosten. Gewoon niet bij GVB in/uitchecken want dat is overbodig en kost je extra.

Zolang de oplossing voor Sloterdijk er nog niet is, benoem dat dan ook als 'werkzaamheden aan het systeem' (ik zou het een calamiteit vinden) todat er genoeg aan gewerkt is en reizigers er geen last meer van hebben. :P

En volgens mij is er ook geen bestaansrecht voor de NS zonder reizigers. Iets meer denken uit de visie van de klant zou geen kwaad kunnen bij de NS.

Heel vreemd. Ik zal eens navraag doen.Dat is een 'pappen en nat houden' reactie Erryt. Je weet volgens mij erg goed waar het over gaat want er is een bekend probleem dat NS niet HEEL simpel wil (maar dus wel kán) oplossen!

Die poortjes blijven maar dicht tegen alle publieke en media kritiek in. Blij dat ik in Eindhoven woon en alle poortjes dicht vooralsnog een utopie is want dat mag gewoon niet van de gemeenteraad.

NS moet dan maar V&S/G4S of andere beveiligers inhuren. Keurig, hebben die ook werk!

Heeft Erryt het niet over het topic wat ik niet kan vinden ?

Volledig mee eens.

Bovendien komt die klantenservice met een reactie namens NS die inhoudelijk niet klopt en waar op vragen niet meer gereageerd wordt (in dat andere topic)

En volgens mij is er ook geen bestaansrecht voor de NS zonder reizigers. Iets meer denken uit de visie van de klant zou geen kwaad kunnen bij de NS.

En zonder de NS zouden de wegen heel erg vol zijn ....😉😎

Reageer