Sloterdijk poortjes deel 10?

Toon eerste bericht

102 reacties

Niet met een andere vervoerder 😀
Niet met een andere vervoerder 😀
Haha dan staan de poortjes nog op dezelfde plek en zijn dezelfde poortjes niet meer geel maar voorzien van een andere kleur en logo 😂
Ja dat zal dan wel zo zijn maar ik heb meer vertrouwen in bijvoorbeeld in Arriva dan in NS.

@JBa: je bent pas kort actief op dit forum. Indien je je inleest op het dossier sloterdijk, lees je onder andere dat al 7 maanden voor het sluiten van de poortjes dit probleem is aangegeven. Je leest dan ook dat een moderator al 10 maanden geleden heeft aangegeven dat jullie (NS/Prorail) dit zouden meenemen bij plaatsing van de poortjes.

Snap je dan misschien dat sommige mensen wat cynisch worden over de NS, als er totaal niet geluisterd wordt en men nu al maanden achterelkaar mensen oplicht.
Dan zul je nog voor het grootste deel met dezelfde mensen te maken hebben, Arriva heeft niet de mogelijkheden om dit alles met de huidige mensen te doen. Alleen hebben we dan geen badge NS maar een badge Arriva.
Tja, zoals al heel vaak is aangegeven moeten die poortjes per direct open worden gezet. Omgelooflijk hoe het management lak heeft aan de reiziger.
Badge +3
Ik wilde een reactie van marv87 liken maar zie die alleen maar als een quote van Mark 🤔
Het is blijkbaar té lastig om een overstap op Sloterdijk NIET te zien als een omreis!

Want meer tariefeenheden, want korter is via Beverwijk en dan de kosten voor dat omreizen (of zelfs buiten taject ineens kosten i.p.v. gratis reizen) automatisch te corrigeren...

Reiziger ziet (extra) kosten en kan die wel terug krijgen. Oké maar de reisplanner zei... 🤔

En dan het 'probleem' bij het systeem of de reiziger leggen. Goed, je hebt omgereisd omdat dat sneller was. Toon die adviezen dan niet en altijd de kortste route! Als iemand dan toch omreist is dat een bewuste keuze geworden (en kan in sommige gevallen in Zaandam overstappen zonder extra kosten)... Is NS in ieder geval meteen van het probleem af.

Of (zó simpel) zet dan voorlopig een poortje open op Sloterdijk zodat er niet meer geforceerd uit/in/overstap gecheckt hoeft te worden of trappen lopen, totdat er een oplossing is!

Probleem hiervan is dat met de uitkleding van de Kennemerlijn, soms gewoon niet anders dan omgereisd kan worden. Als je 's-ochtends vroeg vanuit Haarlem naar Alkmaar moet, moet je wel via Sloterdijk reizen. Via Beverwijk rijden er simpel geen treinen.
Dan zul je nog voor het grootste deel met dezelfde mensen te maken hebben, Arriva heeft niet de mogelijkheden om dit alles met de huidige mensen te doen. Alleen hebben we dan geen badge NS maar een badge Arriva.

Het eerste wat Arriva zou doen is ongeveer de helft van de conducteurs ontslaan, maar dat is natuurlijk geen probleem want jij werkt daar niet.
Sorry, ik zei hierboven dat het al 10 maanden bekend was, het is feitelijk meer dan een jaar zie onderstaand.

VIRM schreef:
Begrijp ik het nu goed, dat in de hal van Sloterdijk dus iedere trap een eigen setje poortjes krijgt? o.O

De poortjes zullen op de lage perrons moeten komen, anders voert de opgaande roltrap naar de gesloten poortjes toe en dat is vragen om ongelukken. Voor de hoge perrons moet de poortjesrij om dezelfde reden in de hal komen. Allemaal erg ongelukkig voor een overstapstation met een stevige spitsbelasting.

Misschien kan een moderator terugkomen op het komende tariefprobleem bij reizen via Sloterdijk. Bij de reis Alkmaar-Leiden is route via Sloterdijk volgens de reisplanner toegestaan, maar 15 tariefeenheden langer dan met de sprinter via Haarlem. Nu heeft dat geen gevolg, maar straks - met uit- en inchecken - betaalt de argeloze reiziger op saldo plotseling 2,50 meer.
Weet je toevallig hoe lang geleden Sivan dit antwoord gaf?, MvanGelder?

Ik heb het topic gevonden https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/boodschappen-halen-47310/index1.html#post313076

Citaat : Een aantal maatregelen zijn reeds in gang gezet, zoals communicatie op de betreffende zes stations waarmee overstappende reizigers worden geadviseerd een poortvrije looproute te kiezen
Zie onderstaand de link van Rover met hun opmerkingen:

https://www.ovpro.nl/ov-chipkaart-2/2018/03/05/rover-ns-wentelt-systeemgebrek-ov-poortjes-af-op-reiziger/

Weet je toevallig hoe lang geleden Sivan dit antwoord gaf?, MvanGelder?Ik heb het topic gevonden https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/boodschappen-halen-47310/index1.html#post313076

Citaat : Een aantal maatregelen zijn reeds in gang gezet, zoals communicatie op de betreffende zes stations waarmee overstappende reizigers worden geadviseerd een poortvrije looproute te kiezen

Het is toch een eenvoudige vraag als een klant vraagt welke maatregelen er zijn genomen.
Als er geen verdere maatregelen zijn genomen, moet de reactie van NS worden aangepast.
Vandaag ook een teleurstellende reactie van het ov-loket gehad:

Geachte heer Lubbers,

Wij hebben uw klacht over de situatie bij Amsterdam Sloterdijk ontvangen. Hiervoor onze hartelijke dank.

OV loket is bekend met deze voor reizigers zeer onwenselijke situatie. Helaas verandert er nog niets op dit station, maar OV loket blijft dit onder de aandacht brengen bij de vervoerder.

Wij hebben uw klacht geregistreerd en geven uw klacht door aan Nederlandse Spoorwegen.

Wij nemen uw klacht op in onze kwartaalrapportages. Wij sturen onze rapportages naar de vervoerders, regionale overheden, consumentenorganisaties, politieke partijen en andere instanties in het openbaar vervoer. Via onze rapportages vragen wij aandacht voor problemen binnen het OV en doen wij aanbevelingen voor verbetering.

Wij hopen u met deze reactie voldoende geïnformeerd te hebben.
Reputatie 3
Gewoon bij de consumentenbond melden.
ik heb wel iets getweet,maar omdat ik de betreffende route niet gebruik zou het beter zijn als een slachtoffer dit rechtstreeks meld!
Reputatie 7
Badge
Ik vind een reactie van eigen personeel: "gelukkig dat ik niet op de afdeling poortjes zit" niet kunnen.

Het gaat tenslotte om het bedrijf waar je werkt en je je geld verdient. Ik vind het derhalve geen drogreden.

Wat ben jij ongelofelijk onredelijk zeg. Dit word weer zo n persoonlijk dingetje zeker he? Triest.
Prima als je kritiek uit. Maar ga niet iemand persoonlijk aanvallen die hier niks aan kan doen.
Reputatie 5
Even een praktische vraag. Als ik de Sloterdijk route neem vanaf Alkmaar naar Den Haag of andersom, wat is de looptijd van de poortjes vrije route?
Even een praktische vraag. Als ik de Sloterdijk route neem vanaf Alkmaar naar Den Haag of andersom, wat is de looptijd van de poortjes vrije route?

U kunt lopen via spoor 11 en 12. Op Sloterdijk linksaf trap op naar spoor 11-12. Na de trap rechtsaf en vervolgens weer de trap af naar spoor 7 en 8
Reputatie 5

Even een praktische vraag. Als ik de Sloterdijk route neem vanaf Alkmaar naar Den Haag of andersom, wat is de looptijd van de poortjes vrije route?U kunt lopen via spoor 11 en 12. Op Sloterdijk linksaf trap op naar spoor 11-12. Na de trap rechtsaf en vervolgens weer de trap af naar spoor 7 en 8

En dat is net zo snel als de route door de poortjes?
Reputatie 3

Even een praktische vraag. Als ik de Sloterdijk route neem vanaf Alkmaar naar Den Haag of andersom, wat is de looptijd van de poortjes vrije route?U kunt lopen via spoor 11 en 12. Op Sloterdijk linksaf trap op naar spoor 11-12. Na de trap rechtsaf en vervolgens weer de trap af naar spoor 7 en 8

van Alkmaar naar den haag is juist poortvrij. Aankomst op spoor 5-6 en overstap naar 7-8

van den haag naar alkmaar is aankomst op 7-8 en via 11-12 naar 3-4. Dat kost ongeveer 3 minuten
Reputatie 6
De IC uit Den Haag komt om :04 en :34 aan, en de Intercity naar Alkmaar vertrekt om :15 en :45. Omlopen via spoor 11/12 is nog mogelijk zonder te haasten.
Hoi allemaal. Ik ben bezig met een topic over dit probleem, en hoop dit vandaag en anders maandag online te zetten.
Reputatie 6
Spannend!
En worden daar ook de genomen maatregelen concreet benoemd of blijft het bij algemeenheden ?

Hopelijk mogen we reageren.
Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen. Ik zal in mijn topic ook een en ander toelichten. Ik kan wel alvast vertellen dat er geen oplossing is gevonden voor het probleem. Dat vind ik erg spijtig, maar daar is verder (nu) niks aan te veranderen. Zodra mijn topic er is, ben je natuurlijk vrij om hierop te reageren. Het is fijn als je dat daar wil doen, want dan kan ik alle feedback verzamelen en doorzetten.
Badge +3
De oplossing is er natuurlijk best: haal de poortjes maar weer weg. Ze voldoen simpelweg niet op Sloterdijk. Terug naar de tekentafel. Jammer maar helaas. NS heeft het probleem zelf veroorzaakt door de poortjes ondoordacht neer te zetten. Dan lost NS het maar weer op door ze weg te halen.

Ruim voordat de poortjes in Sloterdijk geplaatst werden was al te voorzien dat er problemen zouden ontstaan door de voorgestelde plaatsing. In plaats van eerst de tariefmatige consequenties van het omchecken aan te pakken is er toch besloten om de poortjes in Sloterdijk neer te zetten. Vervolgens meldt NS dat het probleem niet opgelost kan worden. Dat kun je niet verzinnen.

Reageer