Sloterdijk poortjes deel 10?



Toon eerste bericht

102 reacties

NS kan er niets aan doen ? NS is toch 1 van de iniatiefnemers van de OV Chipkaart ?

Of de poortjes goedkoper zijn op lange termijn is maar de vraag, de infrastructuur is betaald door ons dus voor de vevoerders is het goedkoper ja. En dan nog de extra inkomsten door vergeten uitchecks en de extra inkomsten bij stations als Sloterdijk.....

NS wil echt geen meer conducteurs in de trein, integendeel zelfs.
Reputatie 5
NS kan er niets aan doen ? NS is toch 1 van de iniatiefnemers van de OV Chipkaart ?

Of de poortjes goedkoper zijn op lange termijn is maar de vraag, de infrastructuur is betaald door ons dus voor de vevoerders is het goedkoper ja. En dan nog de extra inkomsten door vergeten uitchecks en de extra inkomsten bij stations als Sloterdijk.....

NS wil echt geen meer conducteurs in de trein, integendeel zelfs.

De voorgeschiedenis van de OV-chip gaat al terug naar de jaren 80 toen een een landelijk tariefsysteem voor het ov werd ingevoerd, men wilde toen al 1 middel hebben om gebruik te kunnen maken van al het OV. Allemaal keuzes waar de huidige NS weinig invloed op had.

Als je kijkt naar het kostenplaatje om op ieder station tijdens alle reistijden personeel te hebben dan is het zeker goedkoper om te werken met poortjes en palen.

Als je vraagt wat NS echt wil dan is het zeker op iedere trein de conducteur behouden en op de dubbeldekkers dubbele bemensing, echter is dit met het huidige systeem niet rendabel. Vervoerders die zonder conducteur reizen gaan lijnen overnemen aangezien zij een hoop minder personeelskosten hebben, om te concureren moet NS hier dus in mee gaan. Het is niet echt een kwestie van niet willen, het is bedrijfstechnisch gewoon bijna onmogelijk om op alle lijnen personeel te hebben.

Reageer