Sloterdijk poortjes deel 10?

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind dat het angstaanjagend stil blijft omtrent het benadelen van de reiziger door plaatsing van de poortjes op sloterdijk en andere stations. Probleem is nu al bijna 1 jaar bekend. (en al 3 jaar op Hilversum). Er hebben wat slechte posters gehangen. Er was een werkgroep ingesteld voor dit probleem.

Wanneer gaat NS nu (eindelijk) eens met oplossingen voor deze stations komen. En svp geen antwoorden in de trend van u kunt lopen via spoor 11 en 12. Dat zie ik ouderen, gehandicapten en mensen met kinderwagens echt niet voor elkaar krijgen.

NS licht deze mensen nog steeds op en ik zie sinds de sluiting 4 maanden geleden weinig gebeuren.

C'est triste.

102 reacties

Reputatie 5
NS kan er niets aan doen ? NS is toch 1 van de iniatiefnemers van de OV Chipkaart ?

Of de poortjes goedkoper zijn op lange termijn is maar de vraag, de infrastructuur is betaald door ons dus voor de vevoerders is het goedkoper ja. En dan nog de extra inkomsten door vergeten uitchecks en de extra inkomsten bij stations als Sloterdijk.....

NS wil echt geen meer conducteurs in de trein, integendeel zelfs.

De voorgeschiedenis van de OV-chip gaat al terug naar de jaren 80 toen een een landelijk tariefsysteem voor het ov werd ingevoerd, men wilde toen al 1 middel hebben om gebruik te kunnen maken van al het OV. Allemaal keuzes waar de huidige NS weinig invloed op had.

Als je kijkt naar het kostenplaatje om op ieder station tijdens alle reistijden personeel te hebben dan is het zeker goedkoper om te werken met poortjes en palen.

Als je vraagt wat NS echt wil dan is het zeker op iedere trein de conducteur behouden en op de dubbeldekkers dubbele bemensing, echter is dit met het huidige systeem niet rendabel. Vervoerders die zonder conducteur reizen gaan lijnen overnemen aangezien zij een hoop minder personeelskosten hebben, om te concureren moet NS hier dus in mee gaan. Het is niet echt een kwestie van niet willen, het is bedrijfstechnisch gewoon bijna onmogelijk om op alle lijnen personeel te hebben.
NS kan er niets aan doen ? NS is toch 1 van de iniatiefnemers van de OV Chipkaart ?

Of de poortjes goedkoper zijn op lange termijn is maar de vraag, de infrastructuur is betaald door ons dus voor de vevoerders is het goedkoper ja. En dan nog de extra inkomsten door vergeten uitchecks en de extra inkomsten bij stations als Sloterdijk.....

NS wil echt geen meer conducteurs in de trein, integendeel zelfs.
Reputatie 5
Dit topic is het zoveelste argument waarom de OV chipkaart een faal is.

De poortjes zijn:
  • Lelijk (vooral in monumentale panden zoals station Deventer)
  • Duur! Geld had besteed kunnen worden aan MENSELIJK toezicht, wc's in sprinters, etc..
  • Klantonvriendelijk
  • Stralen anonimiteit, verstedelijking en verloedering uit in plaats van gastvrijheid
  • Roepen schijnveiligheid op (iedereen kan ze gewoon openen met streepjescode), iemand die kwaad in de zin heeft koopt een goedkoop wegwerpkaartje om er door te kunnen
  • Zijn een aanleiding om nog minder menselijk toezicht in te zetten op treinen, want in theorie zijn er geen zwartrijders meer.
Eerst haalt de NS alle mensen weg van "kleine" (lees: plaatsen met soms 30.000+ inwoners, in Oost-Europa zijn dergelijke stations 24/7 bemenst), en vervolgens wordt het geld dat ze er mee besparen in nutteloze zaken als poortjes gestoken.

De poortjes zijn op lange termijn goedkoper dan allemaal personeel laten rondlopen. Daarnaast wil NS meer conducteurs in de trein, echter worden dan bijna alle lijn onrendabel. Veel sprinter trajecten zijn al naar andere vervoerders gegaan die reizen zonder conducteur op de trein vanwege de kosten. Beetje jammer dat je de schild zo bij NS legt terwijl zij in veel opzichten er niks aan kan doen.
Dit topic is het zoveelste argument waarom de OV chipkaart een faal is.

De poortjes zijn:
  • Lelijk (vooral in monumentale panden zoals station Deventer)
  • Duur! Geld had besteed kunnen worden aan MENSELIJK toezicht, wc's in sprinters, etc..
  • Klantonvriendelijk
  • Stralen anonimiteit, verstedelijking en verloedering uit in plaats van gastvrijheid
  • Roepen schijnveiligheid op (iedereen kan ze gewoon openen met streepjescode), iemand die kwaad in de zin heeft koopt een goedkoop wegwerpkaartje om er door te kunnen
  • Zijn een aanleiding om nog minder menselijk toezicht in te zetten op treinen, want in theorie zijn er geen zwartrijders meer.
Eerst haalt de NS alle mensen weg van "kleine" (lees: plaatsen met soms 30.000+ inwoners, in Oost-Europa zijn dergelijke stations 24/7 bemenst), en vervolgens wordt het geld dat ze er mee besparen in nutteloze zaken als poortjes gestoken.
Twee dagen geleden is dit bericht geplaatst op het forum:https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/omreizen-met-een-gedwongen-overstap-48407
Ik weet niet of er een bericht is gestuurd aan vaste klanten. Daarmee zouden de incidentele klanten overigens niet worden bereikt. Maar dat terzijde.

Meest opvallende passage:

De vraag is: en wat nu NS? Jullie hebben de rommel veroorzaakt. Ruimen jullie die dan ook weer op?

Het is wel duidelijk dat NS de rotzooi niet wenst op te lossen. Anders was dat topic van Sivan ook niet met bovenstaand bericht geopend. Ik weet niet wie hoofd communicatie bij de NS is. In ieder geval slaat hij/zij met dit bericht ook weer volledig de plank mis. (waarschijnlijk heeft hij ook de posters ontworpen).
Ns mag niet discrimineren en doet dat wel gewoon, door de incidentele reiziger alsmede de anonieme ovchipkaart reiziger teveel geld in rekening te brengen. Maar we kunnen nog 100 pagina's erover vol schrijven, uit alles blijkt dat NS halsstarrig weigert de enige oplossing voor dit probleem uit te voeren.

BIJZONDER TRIEST DAT EEN MONOPOLIST MET EEN PUBLIEKE FUNCTIE ZICH ZO GEDRAAGT!
Badge +3
Twee dagen geleden is dit bericht geplaatst op het forum:
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/omreizen-met-een-gedwongen-overstap-48407

Ik weet niet of er een bericht is gestuurd aan vaste klanten. Daarmee zouden de incidentele klanten overigens niet worden bereikt. Maar dat terzijde.

Meest opvallende passage:

De vraag is: en wat nu NS? Jullie hebben de rommel veroorzaakt. Ruimen jullie die dan ook weer op?
Hoi allemaal. Goed dat jullie reageren. Doe dat vooral in het topic dat ik vorige week heb geopend. Alle feedback zet ik via dat topic door, en ik zal vragen of mijn collega's hiernaar willen kijken, en kunnen reageren.
Gaan jullie dan ook daadwerkelijk inhoudelijk reageren, want van al het doorzetten de afhelopen twee jaar is niet meer terecht gekomen dan 1 zeer onduidelijke poster op Sloterdijk.

Ik ben het eens met de anderen hier, de NS is asn zet om met een oplossing te komen en inhoudelijk te reageren.

Zelf schreef jij dat er drie dagen geleden een bericht gestuurd zou worden. Is dat nu wel of niet gebeurd?
Badge +3
Het onderwerp is natuurlijk breder dan de poortjes op Sloterdijk. De problemen met het omchecken en de gevolgen voor de verkeerd berekende reizen zijn genoegzaam bekend. Ik ben het met @hlubbers eens dat alles wel zo'n beetje gezegd is en dat NS aan zet is.
Hoi allemaal. Goed dat jullie reageren. Doe dat vooral in het topic dat ik vorige week heb geopend. Alle feedback zet ik via dat topic door, en ik zal vragen of mijn collega's hiernaar willen kijken, en kunnen reageren.
@Sivan: Volgens mij is iedereen nu wel een beetje klaar met het topic Sloterdijk => Het wachten is nu meer op actie van de NS.

Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen.Helaas bleek dit ook niet waar, ik heb een traject vrij abonnement op 1 van deze stations en heb geen mail gehad hierover.
Nog twee dagen later, nog geen bericht. Waarom schrijven jullie dat er drie dagen gelden 'vandaag' een bericht uit gaat naar de reizigers op die stations als dat niet waar is?

Ook nog even in MIJN NS gekeken, ook geen bericht gehad.

Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen.Helaas bleek dit ook niet waar, ik heb een traject vrij abonnement op 1 van deze stations en heb geen mail gehad hierover.

Nog twee dagen later, nog geen bericht. Waarom schrijven jullie dat er drie dagen gelden 'vandaag' een bericht uit gaat naar de reizigers op die stations als dat niet waar is?
Goed dat je dit even aangeeft marv87. Ik ga even met Sivan overleggen wat hierin de mogelijkheden zijn.
Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen.
Helaas bleek dit ook niet waar, ik heb een traject vrij abonnement op 1 van deze stations en heb geen mail gehad hierover.

Misschien is het ook een idee om de tekst van de mail hier op het forum te delen voordat deze verstuurd wordt. Dan kunnen tips over de inhoud vooraf doorgegeven worden, zodat daar nog iets mee gedaan kan worden.
Nooduitgang, moet niet maar mag wel 🙂
Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen. Ik zal in mijn topic ook een en ander toelichten. Ik kan wel alvast vertellen dat er geen oplossing is gevonden voor het probleem. Dat vind ik erg spijtig, maar daar is verder (nu) niks aan te veranderen. Zodra mijn topic er is, ben je natuurlijk vrij om hierop te reageren. Het is fijn als je dat daar wil doen, want dan kan ik alle feedback verzamelen en doorzetten.

Moet ik nu in het andere topic melden dat de NS als tussenoplossing gewoon tot die tijd een poortje kan openzetten? Desnoods met een mannetje erbij.
Robert B, of we ze moeten gaan sluiten weet ik niet. Ik heb in ieder geval in een paar andere topics al doorverwezen naar het algemene topic.

Wat vind jij positief aan het verhaal van NS ?Die is altijd nog positiever dan hetgeen er uit jouw toetsenbord rolt.
Daaag

Jij vindt het dus goed.
Reputatie 7
Badge

Wat vind jij positief aan het verhaal van NS ?

Die is altijd nog positiever dan hetgeen er uit jouw toetsenbord rolt.
Daaag.😑
Badge +3
Misschien een idee om alle Sloterdijk deel X topics te sluiten met een verwijzing naar het Sivan topic? Dan houden we het in ieder geval centraal.
Jullie reacties zijn begrijpelijk natuurlijk. Hier vind je het topic dat Sivan bedoelt en vanmiddag online is geplaatst.
Er gaat vandaag sowieso een bericht uit naar reizigers die op deze stations komen. Ik zal in mijn topic ook een en ander toelichten. Ik kan wel alvast vertellen dat er geen oplossing is gevonden voor het probleem. Dat vind ik erg spijtig, maar daar is verder (nu) niks aan te veranderen. Zodra mijn topic er is, ben je natuurlijk vrij om hierop te reageren. Het is fijn als je dat daar wil doen, want dan kan ik alle feedback verzamelen en doorzetten.

Persoonlijk schrik Ik als TS een beetje van deze reactie. We gaan een bericht (mail???) sturen naar de reizigers die op deze stations komen. Daarmee wordt de categorie reizigers die weleens op deze stations komen en derhalve bijna altijd onwetend zijn van deze problematiek gewoon benadeeld. en een mail gaat dat iets oplossen???? (naast dat er natuurlijk de nodige mails niet aankomen) Ook dan nog de vraag om in dat topic dan maar weer opnieuw alle klachten opnieuw neer te gaan zetten. Veel gekker moet het toch niet worden. Blijkbaar moeten we nog een jaar aan het lijntje worden gehouden. De mail van IMark zoals hiervoor aangegeven ondersteun ik volledig. Maar NS zal helaas wel weer ijzerenheinig over de rug van de reizigers haar gelijk halen. Ik stel voor dat NS naar alle particuliere adressen in Nederland een brief stuurt waarin ze deze problematiek uitleggen. Als dat eenmaal gebeurd is dan kunnen we dit topic sluiten. Een andere oplossing is zoals IMark al heeft aangegeven de poortjes te verwijderen en terug naar de tekentafel te gaan.
Ja he vind je het echt gek ?

Wat vind jij positief aan het verhaal van NS ?
Reputatie 7
Badge
Volledig mee eens.

En met alle respect, na 2 jaar hoef je ook geen feedback meer te verzamelen en doorzetten, dat is allemaal al gebeurt. Anders neem je de verschillende topics en klachten hierover niet serieus als NS zijnde. Het verzamelen heeft ook geen nut als er geen oplossing mogelijk is.

Lekker positief weer. 😑
Reputatie 6
Badge
Inderdaad, je zou verwachten de plaatsing van die poortjes logischer zou zijn, temeer het busstation al enige tijd onder de metro zit, waardoor dat ook geen belemmering hoeft te zijn (overstap van metro op bus).

Het reizigersbelang prevaleert in ieder geval niet op Sloterdijk.

Reageer